Vespa-Ciao.NL
:: ciao stotterd, trekt amper en gaat niet harder dan 20

Home Forums Techniek Opvoeren ciao stotterd, trekt amper en gaat niet harder dan 20

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

spacekees102
    Topic starter

Hallo,

M’n ciao stotterd dus heel erg als ie aanstaat als ik het gas los laat valt ie uit. Hij trekt verder wel maar niet hard en gaat max 20 als je op ze ”top” zit (20kmph als het niet slomer is..) valt ie weg alsof ie uit wil gaan vallen.
      De ciao heeft een nieuw blok eronder en heeft hetzelfde met dit blok als met ’t oude blok. De setup is 70CC malossi en een polini uitlaat met sproeier 66. Zou het probleem aan een te kleine sproeier kunnen liggen? Als ik me vinger in de carburateur steek en hem minder lucht geef wil ie alleen maar sneller uitvallen. Of zou het misschien de bobine of iets kunnen zijn? de rest van de ciao is overigens standaart.

Ik hoop dat iemand kan helpen of enkele tips heeft! groetjes Jasper

hansieb
      Moderator

Hallo en welkom.

Hoe start de brommer? gaat dit moeilijk of start die wel gewoon goed.
        Ook de vraag wat heb je voor ontsteking , is deze electronisch of contactpunt ontsteking.

Graag wat meer info over je blok, wat heb je ermee gedaan (getuned)

superindo
        Bijdrager

bobine goed geaard?

spacekees102
          Topic starter

Ja ik heb er weinig verstand van verder maaruhm er zit zon blauwe bobine op. Die zit op het frame met 2 schroefjes en een zwart draadje dat uit het blok komt zit op die bobine aangesloten. Voor de rest zitten er geen aansluitingen of draden op de bobine. (alleen de bougie kabel dan maar dat zit goed)
            Hij start best snel je moet wel ff hard rennen en volgas geven dan start ie vaak direct met choke. Als je niet volgas geeft valt ie gewoon uit en als je het achterwiel optilt gaat ie wel verder in hoge toeren alleen wel met veel rook uit de uitlaat en pruttelend. De bougie is ook flink nat als ik die eruit draai dus als het de sproeier is zou die wel erg klein moeten aangezien er een polini uitlaat en grote carb en 70cc malossi opzit?
            Het blok is verder standaart zover ik weet niet aan gekloot met het vorige blok wat prima in staat is precies hetzelfde probleem dus ik denk dat het aan iets anders dan het blokje zelf licht.
            Ik weet verder veel van scooters af maar dit probleem met m’n ciao is me een raadsel.

Ik hoop dat iemand me wijzer weet te maken haha.

Mvg Jasper

JayL
            Bijdrager

zo te zien heb je een contactpuntenblokje.

en wat jij beschrijft lijkt t mij een te grote sproeier… ik kan er ook naast zitten, maar heb je geen andere sproeier die je uit kunt proberen? 62 of zo?

wat is de kleur van je bougie? zwart = sproeier te groot, wit/grijs = sproeier te klein

heb je verder nog iets aan jouw blokje gedaan of is die nog helemaal standaard?

btw: vroeger reed ik ook met een compleet std blokje met 70cc, 13/13 carbu met sproeier 62 maar die was zelfs een tikje te groot. ik hoop dat je er wat aan hebt 😉

spacekees102
              Topic starter

sproeier is goed heb 51 56 58 62 64 geprobeert maar dat is het probleem duidelijk niet blijft stotteren..
                brommer knetterd wel erg en gaat wel 10 kmph ofzo maar maakt niet sterk genoege explosies om door te trekken. Andere suggesties?

Ohja het is een ciao mix en zit een olie tankje op en de slang daarvan is afgesloten met een boutje en een knik in de slang maar ik tank gewoon mix. Kan het zijn dat ie misschien verkeerde lucht trekt omdat het slangetje niet op het blok zit ofzo?

Gr Jasper

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.