Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao start wel maar komt niet vooruit!
- Dit onderwerp bevat 71 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 10 maanden geleden door Luke6856.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 mei 2016 om 14:15 #242408
zevenenergie :
Ja is het zelfde :pEen groot deel van al dat zwart is trouwens ijzer.
Slijtage van je onderdelen.Een magnetisch vuldopje bestellen zou geen gek idee zijn.(a)
Dit tikt wel kom ik nu achter hoe haal je dit uit het wiel zie namelijk nergen een schroef/bout ofzo zitten.
3 mei 2016 om 14:18 #242410Aan de achterkant zit een ketting tandwiel dat moet er af.
Dan trek je de boel gelijk los.
Ik denk dat je het gevonden hebt =)Normaal gesproken haalt iedereen eerst de klok er uit voor dat ze hem opentrekken.
Als we wisten dat je dat niet nog niet gedaan had, hadden we je dat nooit laten doen.3 mei 2016 om 14:55 #242413zevenenergie :
Aan de achterkant zit een ketting tandwiel dat moet er af.Dan trek je de boel gelijk los.
Ik denk dat je het gevonden hebt =)Normaal gesproken haalt iedereen eerst de klok er uit voor dat ze hem opentrekken.
Als we wisten dat je dat niet nog niet gedaan had, hadden we je dat nooit laten doen.Haha dat wist ik niet. Maar zal dit een andere keer moeten doen want zon grote steeksleutel heb ik niet mn baco is ook te klein.
3 mei 2016 om 19:35 #242418Waterpomptang 🙂
Mvg
Jeroen3 mei 2016 om 20:31 #242420Vespaatje :
Waterpomptang 🙂Mvg
JeroenHeb ik ook al geprobeerd, zit te vast voor een waterpomptang.
5 mei 2016 om 06:29 #242424je moet het freewheel heet stoken en van te voren een paar keer met wd40 invetten
dan heb je hem zo eraf,De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.5 mei 2016 om 06:38 #242425Heb je het tandwiel zelf er nog op zitten? Ik heb die er bij mij met veel gepriegel lang geleden eraf gekregen, en als ik het freewheel nu los wil maken klem ik hem in de bankschroef en draai aan het wiel zelf. Dan heb je veel grip en een grote hefboom.
5 mei 2016 om 11:54 #242426ritze :
je moet het freewheel heet stoken en van te voren een paar keer met wd40 invetten
dan heb je hem zo eraf,Heb het er inmiddels afgekregen zag zo niet iets wat kon tikken en heb het helemaal schoongemaakt. Zoals je ziet in dit filmpje is het als ik gas geef in de loopstand goed te horen. Maar wat tikt er?
5 mei 2016 om 12:48 #242428Klinkt haast wel alsof de poelie gewoon de brug raakt daar onder…
5 mei 2016 om 13:21 #242429DarkMagician6 :
Klinkt haast wel alsof de poelie gewoon de brug raakt daar onder…Dacht ik eerst ook maar dat is niet. Het zit denk ik in het tandwiel wat aan de poeli zit maar ik zie niks aan dat tandwiel
5 mei 2016 om 17:19 #242430Ik denk dat de pin die door de as zit in de gleuf van het tandwiel komt.
En dat dat het tikken veroorzaaktMisschien heeft het tandwiel een gleuf in de as gesleten door gebrek aan olie en wil het tandwiel daar in blijven hangen. Het kan dan niet goed meer heen en weer.
Met als gevolg dat hij tikt in de loopstand en de brommer niet vooruitkomt in de rijstand.5 mei 2016 om 18:53 #242431zevenenergie :
Ik denk dat de pin die door de as zit in de gleuf van het tandwiel komt.
En dat dat het tikken veroorzaaktMisschien heeft het tandwiel een gleuf in de as gesleten door gebrek aan olie en wil het tandwiel daar in blijven hangen. Het kan dan niet goed meer heen en weer.
Met als gevolg dat hij tikt in de loopstand en de brommer niet vooruitkomt in de rijstand.Het is al opgelost! De moer van de poelie zat niet vast genoeg, hij zat al heel vast maar heb hem nu met een grotere hefboom nog vaster gezet. Ik denk dat iets in de weg zat en dat het kleine tandwiel te ver naar onderen zat en daardoor soms tikte tegen het grote tandwiel.
Ik wil iedereen die me heeft geholpen heel erg bedanken!!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.