Vespa-Ciao.NL
:: Ciao start wel maar komt niet vooruit!

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao start wel maar komt niet vooruit!

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 72)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

zevenenergie
    Donateur

Ik hoop het voor je.

Rick.

Zitten alle elementen in de koppeling op de goede plek? Schoentjes versleten? Slipt de snaar niet door?

Als de koppeling goed zit, gooi hem eens in zijn vrijloop en geef eens flink gas. Loopt hij zonder stotteren goed naar hoge toeren of blijft hij ergens hangen?

Luke6856
        Topic starter

Rick. :
          Zitten alle elementen in de koppeling op de goede plek? Schoentjes versleten? Slipt de snaar niet door?

Als de koppeling goed zit, gooi hem eens in zijn vrijloop en geef eens flink gas. Loopt hij zonder stotteren goed naar hoge toeren of blijft hij ergens hangen?

De koppeling is gewoon goed, zitten nieuwe schoentjes in. Snaar slipt niet door.

Ik zal het zo is kijken of hij goed op toeren komt. Ik zal ook even een filmpje maken.

Edit: hier is het filmpje, hij hapert een beetje en komt niet op volle toeren

https://youtu.be/ReyTwA8wADI

Noetiepoerker26
          Donateur

Is je sproeier niet gewoon te groot? Je kunt trouwens beter een filmpje maken waarin je rijdend optrekt, met de fietsstand ingeschakeld willen de brommers toch wel wat vaker viertakten naar mijn ervaring.

Lennaert
            Sleutelbeheerder

Heb je het blok toevallig gereviseerd/open gehad?

Luke6856
              Topic starter

Noetiepoerker26 :
                Is je sproeier niet gewoon te groot? Je kunt trouwens beter een filmpje maken waarin je rijdend optrekt, met de fietsstand ingeschakeld willen de brommers toch wel wat vaker viertakten naar mijn ervaring.

Sproeier is niet te groot zat eerst een 56 in die was veel te groot nu 44.

Filmpje dat ik rijdend optrek had ik al gemaakt: https://youtu.be/3IHRnavVU5Y

Lennaert, het blok is niet open geweest.

Lennaert
                Sleutelbeheerder

Ik zal haast zeggen gooi is je luchtfilter er af en kijk of hij dan wat beter wilt werken.
                  Toevallig nog een ander pijpje liggen wellicht dat deze volgekoold is? Kan je gelijk even je vinger door de uitlaatpoort steken en voelen of daar niet een dik stuk kool de boel blokkeert.

Luke6856
                  Topic starter

Lennaert :
                    Ik zal haast zeggen gooi is je luchtfilter er af en kijk of hij dan wat beter wilt werken.
                    Toevallig nog een ander pijpje liggen wellicht dat deze volgekoold is? Kan je gelijk even je vinger door de uitlaatpoort steken en voelen of daar niet een dik stuk kool de boel blokkeert.

Dit is zonder luchtfilter:
                    https://youtu.be/Q_MRMapI-EU

Hij loopt een stuk beter, maar je kan niet altijd zonder luchtfilter rijden toch? Wat is dan de oplossing?

De pijp en de uitlaatpoort zijn niet volgekoold ik kan de zuiger zien bewegen door de uitlaatpoort en ik voel niks erin.

Lennaert
                    Sleutelbeheerder

Je kan even proberen met nog kleinere sproeiers te werken wat hij dan gaat doen voor je.
                      De uitlaat heb je ook ontkoolt of een andere getest?

Is het een snor of brom blok en welke carburateur gebruik je?

Luke6856
                      Topic starter

Lennaert :
                        Je kan even proberen met nog kleinere sproeiers te werken wat hij dan gaat doen voor je.
                        De uitlaat heb je ook ontkoolt of een andere getest?

Is het een snor of brom blok en welke carburateur gebruik je?

Zal er een kleinere sproeier in doen. Hoeveel maatjes verwacht je? zit nu 44 in.
                        In de uitlaat zit geen kool, heb geen andere om te testen.
                        Het is een bromblok en heb de standaard carburateur waar 1210 opstaat

Maar heb net nog een ontdekking gedaan.
                        Zoals je ziet op de foto zit er rechtsonder de cilinder een driehoekje daar zat iets in wat het tegenhoud dat heb ik er nu uitgehaald.

Ook zie je bij deze foto dat de zuigerveer maar half om de zuiger heengaat ik weet niet of dit hoort?

Lennaert
                        Sleutelbeheerder

Haha probleem gevonden ;)!

Je onderste zuigerveer is voor de helft afgebroken helaas.
                          Deze moet je dus vervangen met een nieuwe dan zal het allemaal een stuk beter lopen.

Vraag blijft natuurlijk waar is de rest van je veer? Beste is je blokje even te reviseren gezien de zuigerveer ook bij je lagers kan komen van de krukas en/of gruis hiervan.

Luke6856
                          Topic starter

Lennaert :
                            Haha probleem gevonden ;)!

Je onderste zuigerveer is voor de helft afgebroken helaas.
                            Deze moet je dus vervangen met een nieuwe dan zal het allemaal een stuk beter lopen.

Vraag blijft natuurlijk waar is de rest van je veer? Beste is je blokje even te reviseren gezien de zuigerveer ook bij je lagers kan komen van de krukas en/of gruis hiervan.

Oke heel erg bedankt! Maar welke sproeier raad je mij dan aan als ik wel met luchtfilter wil rijden 40 ofzo 38 misschien?

Lennaert
                            Sleutelbeheerder

Ga eerst je zuiger even vervangen en maak je daarna pas zorgen om de sproeiers nu zal je gaan gokken.
                              Gezien er geadviseerd wordt om sproeiers te vervangen a.d.h.v je probleem kan je beter even wachten met sproeiers te gaan doen tot dit opgelost is zodat je het gelijk goed kan horen en zien.

Luke6856
                              Topic starter

Lennaert :
                                Ga eerst je zuiger even vervangen en maak je daarna pas zorgen om de sproeiers nu zal je gaan gokken.
                                Gezien er geadviseerd wordt om sproeiers te vervangen a.d.h.v je probleem kan je beter even wachten met sproeiers te gaan doen tot dit opgelost is zodat je het gelijk goed kan horen en zien.

Hij loopt nu goed, heb er sproeier 40 ingedaan. Alleen het tikken is nog steeds niet weg het zit wel in de naaf. Heb de olie al bijgevuld en het ligt niet aan de poeli, ik denk dat het met de tandwielen te maken heeft. Kan dit? Of is het iets anders?

Lennaert
                                Sleutelbeheerder

Luke6856 :

Lennaert :

Hij loopt nu goed, heb er sproeier 40 ingedaan. Alleen het tikken is nog steeds niet weg het zit wel in de naaf. Heb de olie al bijgevuld en het ligt niet aan de poeli, ik denk dat het met de tandwielen te maken heeft. Kan dit? Of is het iets anders?

Heb je de zuigerveer wel vervangen..?

Tikken kan je even kijken of hij nog tikt als je hem in de loopstand zet?
                                  Het is mogelijk dat het schakelgaffeltje wat blijft hangen en/of lossig is waardoor dit gaat tikken tijdens normale stand.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 72)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.