Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao start wel maar komt niet vooruit!
- Dit onderwerp bevat 71 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 10 maanden geleden door Luke6856.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 april 2016 om 13:09 #242369
Het ziet er naar uit dat je koppeling alsnog aanloopt op je frame…
Misschien een extra ring ertussen doen ?Mvg
Jeroen29 april 2016 om 13:13 #242370Vespaatje :
Het ziet er naar uit dat je koppeling alsnog aanloopt op je frame…
Misschien een extra ring ertussen doen ?Mvg
JeroenDat kan ik proberen, maar denk niet dat het daaraan ligt ondat de koppeling gewoon heel soepel ronddraait en hij eigenlijk nauwelijks het frame raakt.
29 april 2016 om 13:40 #242371Niet het frame raken is altijd beter dan nauwelijks het frame raken 😉
Mvg
Jeroen29 april 2016 om 13:55 #242372Vespaatje :
Niet het frame raken is altijd beter dan nauwelijks het frame raken 😉Mvg
JeroenHaha, dat klopt!
29 april 2016 om 18:37 #242373Als ik zo het laaste filmpje op youtube zie en hoor is er iets goed mis met die brommer van jou.:D
Aan het aanlopen te zien denk ik dat je krukas lagers helemaal naar de klote zijn.:boos
Kan je de de krukas heen en weer bewegen?29 april 2016 om 19:05 #242374zevenenergie :
Als ik zo het laaste filmpje op youtube zie en hoor is er iets goed mis met die brommer van jou.:DAan het aanlopen te zien denk ik dat je krukas lagers helemaal naar de klote zijn.:boos
Kan je de de krukas heen en weer bewegen?Heb je het over het getik dat je denkt dat dat de krukas is? Want dat is niet, dan zit in de achternaaf. Dat was opgelost maar is nu weer terug. Ik denk dat de lager daarin versleten is.
Edit: heb even gekeken, de krukas is niet te bewegen.
29 april 2016 om 19:19 #242375Ok, nou gelukkig dan. 😀
29 april 2016 om 19:30 #242376zevenenergie :
Ok, nou gelukkig dan. 😀Ja gelukkig niet de krukas. Weet iemand wat er dan mis zou kunnen zijn?
29 april 2016 om 19:37 #242377Een lager is niet zo waarschijnlijk want dan was de boel al kapot gelopen en was het ook niet even weg geweest.
het zal waarschijnlijk iets met je vrijloop zijn.Gaat de bediening wel soepel?
het grote tand wiel beweegt over de aanrijf as en in rijstand wort het mee genomen door twee pinnetjes.
het tikken kan komen door dat de pinnen niet voldoende in het tand wiel vallen.Te weinig olie kan daar de oorzaak van zijn maar ook als de bediening niet terug kont gaat het fout.
29 april 2016 om 19:41 #242378zevenenergie :
Een lager is niet zo waarschijnlijk want dan was de boel al kapot gelopen en was het ook niet even weg geweest.
het zal waarschijnlijk iets met je vrijloop zijn.Gaat de bediening wel soepel?
Ja, ik kan hem makkelijk van vrijloop naar rijdstand zetten en andersom.
29 april 2016 om 19:43 #242379zit er voldoende olie in
Het kan ook zijn dat het tand wiel al uitgesleten is en dat de pennen er steeds uit gedrukt worden.
Het word tijd om de boel open te trekken denk ik.
29 april 2016 om 19:55 #242380zevenenergie :
zit er voldoende olie inHet kan ook zijn dat het tand wiel al uitgesleten is en dat de pennen er steeds uit gedrukt worden.
Het word tijd om de boel open te trekken denk ik.
Ik heb het al een keer open gehad. Moet dat hele bakje vol met olie zitten of hoeft er maar een beetje in? Het rare is ook als ik mijn snaar eraf haal en zo aan de poeli draai is het getik er niet, het is dus alleen als er druk op staat
29 april 2016 om 20:03 #24238151 ml moet er in.
Is de poelie nog wel in goede staat? In de poelie zit een gleuf die precies op het asje past. ALs die gleuf is uitgesleten gaat het ook tikken. Haal de moer er maar eens af dan zie je het gelijk.
29 april 2016 om 20:04 #242382Het olie nivo moet tot aan de vulschroef zijn.
Je poelie heb je wel goed vast gedraaid toch?
Want anders gaat hij tikken op de as.en precies wat jos zegt.
En als de gleuf niet goed is draad de moer ook steeds los.1 mei 2016 om 13:21 #242383zevenenergie :
Het olie nivo moet tot aan de vulschroef zijn.Je poelie heb je wel goed vast gedraaid toch?
Want anders gaat hij tikken op de as.en precies wat jos zegt.
En als de gleuf niet goed is draad de moer ook steeds los.Ik denk dat het de poelie niet is. Maar er zit niet meer als een eetlepel olie in, ik zal de olie bijvullen en kijken of het tikken dan misschien weg is.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.