Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao start wel maar komt niet vooruit!
- Dit onderwerp bevat 71 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 10 maanden geleden door Luke6856.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 april 2016 om 13:27 #211936
Hallo,
Ik heb een brom Ciao met cp blok en hij is volledig origineel. Hij start meteen maar als ik dan gas geef komt hij niet vooruit, ik heb de carburateur al schoongemaakt en de koppelingssegmenten vervangen, ook heb ik de cp’s al op 0.45 gezet, maar het is nog steeds hetzelfde. Ook hoor ik een rare tik als ik hem vooruit loop, misschien heeft dit er ook iets mee te maken. Wat zou het kunnen zijn? Alvast bedankt.
Gr. Luke
26 april 2016 om 14:21 #242347Hallo Luke en welkom op dit forum!
Zou het kunnen dat de choke vast blijft zitten? Met welke sproeier rijdt je?
Wat de tik is durf ik zo niet te zeggen, misschien de poelie die niet goed vast zit of je v-snaar die ergens tegen een kap aankomt.
Ik denk dat een filmpje het een stuk makkelijker voor ons maakt om je van goed advies te voorzien.
26 april 2016 om 16:50 #242348Wilk1985 :
Hallo Luke en welkom op dit forum!Zou het kunnen dat de choke vast blijft zitten? Met welke sproeier rijdt je?
Wat de tik is durf ik zo niet te zeggen, misschien de poelie die niet goed vast zit of je v-snaar die ergens tegen een kap aankomt.
Ik denk dat een filmpje het een stuk makkelijker voor ons maakt om je van goed advies te voorzien.
De choke blijft niet vast zitten. De spoeier weet ik zo niet ga dat morgen kijken, en dan zal ik meteen een filmpje maken.
Alvast bedankt.26 april 2016 om 18:58 #242349Als je het achterwiel optilt en gas geeft, draait het dan wel?
Wellicht is er iets aan de hand met de fietsstand van je brommer, kan een verklaring zijn voor het tikken.28 april 2016 om 12:59 #242357Guido :
Als je het achterwiel optilt en gas geeft, draait het dan wel?
Wellicht is er iets aan de hand met de fietsstand van je brommer, kan een verklaring zijn voor het tikken.als ik het achterwiel optil dan draait hij wel rond, maar niet hard.
28 april 2016 om 13:18 #242358Had je al gekeken met welke sproeier je rijdt?
28 april 2016 om 13:26 #242359Wilk1985 :
Had je al gekeken met welke sproeier je rijdt?Heb het net gedaan! ik rijd met sproeier 56, is dit een goede maat? Hierbij ook het filmpje. zoals je ziet loopt hij eigenlijk wel goed maar komt hij niet vooruit, pas als ik een beetje meeloop komt hij vooruit maar gaat dan maximaal 10. Ook zie je hier het getik.
https://www.youtube.com/watch?v=FFBe6h534eg&feature=youtu.be
28 april 2016 om 13:32 #242361Sproeier 56 is veel te groot, en dat is ook de reden dat je Ciao niet vooruit komt. Je zal ergens rond de 44 moeten gaan zitten.
Het getik komt denk ik uit je achterklok zoals GUido ook aangeeft.
28 april 2016 om 13:33 #242362Wilk1985 :
Sproeier 56 is veel te groot, en dat is ook de reden dat je Ciao niet vooruit komt. Je zal ergens rond de 44 moeten gaan zitten.Het getik komt denk ik uit je achterklok zoals GUido ook aangeeft.
Oke, bedankt. Ik zal vanmiddag een 44 gaan halen. kan het getik geen kwaad?
28 april 2016 om 14:01 #242363Haal maar 42, 44 en 46 en als je bromboer tussenmaten heeft kan je die ook meenemen zodat je optimaal kan afstellen. Het is moeilijk om vanaf een beeldscherm precies te zeggen welke sproeier je brommer nodig heeft.
Het getik hoort uiteraard niet en zal je op moeten lossen, maar wat het precies is durf ik niet te zeggen. Zitten alle bouten aan je klok wel goed vast? Ook de poelie?
28 april 2016 om 14:46 #242364Wilk1985 :
Haal maar 42, 44 en 46 en als je bromboer tussenmaten heeft kan je die ook meenemen zodat je optimaal kan afstellen. Het is moeilijk om vanaf een beeldscherm precies te zeggen welke sproeier je brommer nodig heeft.Het getik hoort uiteraard niet en zal je op moeten lossen, maar wat het precies is durf ik niet te zeggen. Zitten alle bouten aan je klok wel goed vast? Ook de poelie?
Heb er nu een 44 in zitten hij rijd al een stuk beter maar komt nog steeds niet van zn plaats af zonder beetje bij te lopen.
Ook gaat hij niet harder dan 30. Dus ik denk toch dat die tik er voor zorgt dat hij niet optimaal loopt.Het getik is trouwens alleen maar als de brommer vooruit gaat, dus niet als de motor loopt en hij stil staat.
28 april 2016 om 16:28 #242340Ik zou het getik gaan zoeken in de startsegmenten van de koppeling en de achterwielnaaf.
28 april 2016 om 18:41 #242365Wilk1985 :
Haal maar 42, 44 en 46 en als je bromboer tussenmaten heeft kan je die ook meenemen zodat je optimaal kan afstellen. Het is moeilijk om vanaf een beeldscherm precies te zeggen welke sproeier je brommer nodig heeft.Het getik hoort uiteraard niet en zal je op moeten lossen, maar wat het precies is durf ik niet te zeggen. Zitten alle bouten aan je klok wel goed vast? Ook de poelie?
Heb het getik inmiddels opgelost, het zat in de achternaaf. Maar het is nog steeds hetzelfde hij komt niet van zijn plek af zonder aanlopen. En daarna trekt hij voor geen meter.
29 april 2016 om 11:44 #242366Koppeling wel goed (vast) gemonteerd? En het busje/ringetje wat tussen het vliegwiel en de koppeling zit ook?
Zo dus en niet andersom (foto Geleend van Fons):

.
29 april 2016 om 12:59 #242367Ciao1968 :
Koppeling wel goed (vast) gemonteerd? En het busje/ringetje wat tussen het vliegwiel en de koppeling zit ook?Zo dus en niet andersom (foto Geleend van Fons):

Volgens mij zit het gewoon goed. Zo is het nu:

Zo trekt hij nu op, ik kon niet langer rijden de tuin is maar klein en het regent
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.