Home › Forums › Algemeen › Oude topics › Ciao start niet
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 7 maanden geleden door wheelieking89.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 augustus 2006 om 16:03 #135468
je meot je vliegwiel zo draaien dat de cp helemaal open staat, die 2 puntjes, en dan met een voelermaatje kijken hoeveel ruimte ertussen zit
14 augustus 2006 om 16:11 #135469Hoe kan dat nou weer, als ik het vliegwiel draai dan zie ik de cps niet meer. Moet het blok er dan toch uit?
14 augustus 2006 om 16:13 #135470nee, een heel klein beetje, je ziet wel aan de cp’s of ze open gaan, je hoeft maar een klein beetje te draaien dat je je cp’s nog net ziet
14 augustus 2006 om 16:13 #135471als het vliegwiel er nog opzit, moeten ze open staan op het momente dat je ze kutn zien, als het gat dus voor de cp staat.
of het goed staat kan ik neit goed zien
de cp moet open gaan wanneer je ze ziet, en vervoglens ook weer sluiten…
verder moet je om ze af te stellen het schroefje losdraaien!!vervolgens zet je de cp even open, duw je je voelermaatje van 0.45 mm ertussen.
en draai je het schroefje weer vast
ter controle kijk je even of ze open en dicht gaan.als je er volledig nieuwe cp in zet, moet je gewoon zorgen dat het hamertje ter hoogte staat van het spie-tje!!(op dit moment moet je hem dus afstellen op 0.45)
verder zou je eventueel je condensator kunnen vervangen.
hierbij moet je ook zorgen dat het hamertje (in dit geval meer een “matje”)
ook tegen het nokje aan zit.
je condensator is dat “cilindertje” dat ook bij je ontsteking zit14 augustus 2006 om 16:22 #135472Ik kan draaien wat ik wil maar er beweegt niks, ik neem aan dat dit van elkaar af moet komen:

Dat schroefje rechtsboven de rode cirkel zit trouwens muurvast
14 augustus 2006 om 16:44 #135473mensen is zn spietje misschien niet gebroken…? 😕
als je je brommer aanloopt, draait het vliegwiel dan ook…?
14 augustus 2006 om 16:46 #135474dat kan ook nog jah, dat moet hij testen door zijn het middelste van zijn koppeling te draaien en dan te kijken of het vliegwiel ook draait of aan zijn vliegwiel draaien en kijken of zijn krukas draait.
14 augustus 2006 om 17:09 #135479ja als ze niet op en neer gaan is de spie kapot gegaan of iets met de ontstekings nok gebeurt, nu moet het blokje er wel af, gelukkig is een spietje maar 50 cent.
14 augustus 2006 om 22:19 #135495timschilders :
ja als ze niet op en neer gaan is de spie kapot gegaan of iets met de ontstekings nok gebeurt, nu moet het blokje er wel af, gelukkig is een spietje maar 50 cent.Dank je, geluk bij een ongeluk. Hopelijk regent het morgen niet zo…
Maar als ik aan de koppeling draai draait het vliegwiel mee…
19 augustus 2006 om 21:26 #135661Het was achteraf niet de spie, maar het nokje van de cp’s die tegen die draaiende staaf zit was afgebroken. kwestie van nieuwe cp’s dus, heb ik ook maar gedaan dan. Wel moest heel het blok eraf maar dat zit er alweer op, met enkele nieuwe schroeven maar meteen die waren helemaal gaar. Morgen even afmaken (schroefje van benzineslang op carb was kwijt) en rijden maar 😀
19 augustus 2006 om 21:35 #135662voor de cp’s te vervangen moet het blok niet perse er onder uit, maar is wel een heel stuk makkelijker jah… door dat kleine vakje is zo’n gepriegel 😛
laat ff weten als ie weer goed loopt
20 augustus 2006 om 01:40 #135668post eens wat foto’s van je hele vespa
20 augustus 2006 om 09:23 #135675show me UR Ride :D:D:D eenne cps nokoje was die afgebroken of omgebogen
want als hij omgeborgen was is er dus kortsluiting in uw blok geweest dan word de cp zow warm dat het nokje omsmelt heb ik ervaring mej
en afgebroken tjha een ouderdoms kwaaltje 😛
20 augustus 2006 om 11:17 #135677wheelieking89 :
show me UR Ride :D:D:D eenne cps nokoje was die afgebroken of omgebogenwant als hij omgeborgen was is er dus kortsluiting in uw blok geweest dan word de cp zow warm dat het nokje omsmelt heb ik ervaring mej
en afgebroken tjha een ouderdoms kwaaltje 😛
Ja hij was afgebroken, dat verklaart ook waarom hij ineens afsloeg. Het nokje zat los in mn vliegwiel.
Hier staan enkele foto’s van mn ciao, http://www.brommerforum.nl/gallery/view/1287
Op pagina 2 staat de meest recente, maar ik ga het binnenkort allemaal spuiten
En misschien een electrische start erin bouwen 😀20 augustus 2006 om 11:35 #135678srry dat ik het zeg maar haal dat ganse ding nu helemaal uitelkaar en Whoppa opknappen dat je daarmee durf rond te rijden :|:|:|:| oef !!!!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.