Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao start niet? Weet het even niet??
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 4 maanden geleden door Nanne born.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 oktober 2015 om 21:42 #211274
Hallo, ik ben nieuw op het forum. Ik dacht meld mij eens aan omdat ik ergens niet uit kom.
Ik ben nu een paar maanden bezig geweest met mijn Vespa ciao snor projectje. Nu is hij klaar en was het moment daar dat ik hem kon starten. Dit lukte eerst niet maar heb hem inmiddels aan de praat. 😀
Maar nu…. De brommer start gewoon en heb er ook wat rondjes mee gereden. Als ik tot stilstand kom ( geef geen gas meer )dan merk ik dat hij door wil gaan. Als ik dus rem dan valt hij uit.
Ik dacht eerst dat mijn gaskachel te veel op spanning stond maar dit was het niet. Ook heb ik de afstelschroef afgesteld maar hij blijft het probleem houden. Weet iemand hier wat er mis kan zijn??Gr Nanne
29 oktober 2015 om 22:02 #240966Hallo Nanne en welkom op dit forum!
Zoals je ziet heb ik je titel aangepast, dit houdt het wat overzichtelijker voor onze gebruikers omdat je dan gelijk ziet waar het topic over gaat.
Terzake, er kan van alles met je Ciao aan de hand zijn. Maar het lijkt me inderdaad vooral dat je gaskabel teveel op spanning staat. Heb je de kabel er al uitgehaald? De kabel kan gerafeld zijn, en hij kan ook in het “boogje” naar de carburateur blijven hangen.
Misschien kan je anders eens een filmpje maken voor ons met wat er precies gebeurt?
29 oktober 2015 om 22:53 #227498Hallo, bedankt voor je reactie.
Ik heb toevallig vandaag weer een nieuwe kabel erop gezet. Omdat ik dacht dat ik die andere te kort had afgeknipt. Nu zit die nieuwe erop en heeft hij genoeg speling.Dit heb ik nagekeken. Maar ik zal eens een filmpje proberen te maken. Zo zal het probleem nog duidelijker zijn.30 oktober 2015 om 07:52 #242008Ik denk dat het aan je koppeling ligt. Zit de ring met de opstaande rand wel goed?
opstaande rand moet naar buiten wijzen.30 oktober 2015 om 09:32 #242009Ik vermoed ook dat de ring tussen de koppeling en vliegwiel verkeerd om zit. Voor de makkelijkheid heb ik even een schets gemaakt hoe hij hoort. Net als wat Guido zegt met de opstaande rand naar buiten.

Rode is de ring en grijze het vliegwiel30 oktober 2015 om 10:46 #242010In dit geval bedoeld Frank ring in plaats van moer denk ik 🙂 De ring moet dus niet in het vliegwiel vallen zoals door velen gedacht omdat het zo mooi past :! :no maar juist met de grotere diameter op het vliegwiel rusten.
:pimp
30 oktober 2015 om 16:20 #242011De Brandweer :
In dit geval bedoeld Frank ring in plaats van moer denk ik 🙂 De ring moet dus niet in het vliegwiel vallen zoals door velen gedacht omdat het zo mooi past :! :no maar juist met de grotere diameter op het vliegwiel rusten.:pimp
:con:con
zal het even aanpassen
2 november 2015 om 18:37 #242015Je trekveren zijn te slap geworden, deze blijven in je koppelingshuis hangen als je remt en daardoor wilt ie niet stil komen,
3 november 2015 om 18:57 #242016Bedankt allemaal, het probleem is opgelost. Ik had inderdaad de ring verkeerd om zitten.!
Ik zal volgende week even foto’s plaatsen van de Vespa.

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.