Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao Start niet na stortbui
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 10 maanden geleden door cyrielciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 april 2014 om 19:55 #211044
Hallo,
Ik zal beginnen bij het begin 🙂
Dit is mijn Ciao, volledig origineel.

Mijn Ciao heeft helaas een nachtje moeten buitenstaan in zware regen omdat ik ergens bleef logeren. :'(
Toen ik de volgende ochtend wou vertrekken startte die niet meer, ik ben naar huis gewandeld en de carbu gekuist.
Hij wou nog niet starten dus heb ik de carbu nog eens tot in de puntjes schoongemaakt maar dat hielp niet. :boosIk weet zeker dat mijn bougie vonkt want ik heb het getest en als ik hem in gang loop voel ik hem soms 1x ontploffen maar dan doet ie weer niks. 😐
Wel was mijn bougie zeer nat.
Nu heb ik gisteren besloten het blokje er uit te halen om mijn zuiger en segmenten eens goed te bekijken.
Ik zou graag julie mening hierover hebben.. :!
Hier zie je dat er aan de bovenkant een dikke laag roet hangt.
Hier zie je dat er wat krassen zijn op de onderkant.
😐Volgens mij mag deze wel eens vervangen worden maar ik ben niet zeker of het wel daaraan ligt en ik zou ook niet graag een nieuwe zuiger kopen voor niks..
Graag jullie advies wat ik nu best doe… 😕
22 april 2014 om 20:19 #240422Hallo Cyril. Mooie Ciao!
Maar terzake:
Die zuiger heeft wat krasjes, maar dat is zeker niet de reden van het niet starten. De zuiger is zelfs nog vrij schoon bijzonder is dat.
Ook al vonkt hij zou ik het toch in het electrische systeem zoeken, is er niet gewoon water tussen de rubbers van je bougiekabel en je bobine/bougiedop gekomen? Of daar waar de stekker vanuit het blok naar de bobine gaat?
22 april 2014 om 20:23 #240423mmm, je gaat wel erg ver voor een brommer die niet vonkt…
22 april 2014 om 20:27 #240424Bedankt,
Ik heb dat idd ook eens bekeken en de bougiekabel vervangen. ik heb ook eens met een andere bougie geprobeerd maar dat hielp niks.
“Daar waar de stekker vanuit het blok naar de bobine gaat?”
Dat heb ik nog niet bekeken.. 😕
Maar in elk geval, ik heb het blok gisteren losgehaald.
Dus als er water zat zou het nu moeten weg zijn toch?
Ik zal het zeker nog eens checken.@Coda
Hij vonkt wel22 april 2014 om 20:58 #236712cyrielciao :
Bedankt,Ik heb dat idd ook eens bekeken en de bougiekabel vervangen. ik heb ook eens met een andere bougie geprobeerd maar dat hielp niks.
“Daar waar de stekker vanuit het blok naar de bobine gaat?”
Dat heb ik nog niet bekeken.. 😕
Maar in elk geval, ik heb het blok gisteren losgehaald.
Dus als er water zat zou het nu moeten weg zijn toch?
Ik zal het zeker nog eens checken.@Coda
Hij vonkt welMet natte bougie bedoel je dan water of benzine?
Wat je kan doen is je cp’s eens afstellen
hier heb je de linklaatste stuk (:
22 april 2014 om 22:32 #240426Vliegwiel demonteren, kijken of daar vochtigheid op zit/roest plekken.ontstekings spoel demonteren en over de gedeelte waar de vliegwiel tegen aan loopt schoonnaken en met een schuurpapier tje erover heen schuren zodat er weer een “nieuw laagje ontstaat”.condensator vervangen voor een nieuwe.contactpunten insoecteren op vochtigheid , vicht aangetroffen? Vervang die dan ook, zo niet pak een nagel vijltje en schuur eventjes op beide magneet jes .bougiedop droogmaken van binnen met bijv een feuhn. Klein stukje van bougie kabel afknippen en deze weer in de dop vast draaien. E.v.t bobine droig naken aks er vocht opzit. Dit is +-2 uur werk naar ik weet haast zeker dat die dan weer prima looot. Let bij het monteren van je blok dat de pakkingen alles afsluuten (geen valselucht ( anders heb je dat probleem ook erbij. Sycces
23 april 2014 om 07:59 #240425Citta-ciao :
Vliegwiel demonteren, kijken of daar vochtigheid op zit/roest plekken.ontstekings spoel demonteren en over de gedeelte waar de vliegwiel tegen aan loopt schoonnaken en met een schuurpapier tje erover heen schuren zodat er weer een “nieuw laagje ontstaat”.condensator vervangen voor een nieuwe.contactpunten insoecteren op vochtigheid , vicht aangetroffen? Vervang die dan ook, zo niet pak een nagel vijltje en schuur eventjes op beide magneet jes .bougiedop droogmaken van binnen met bijv een feuhn. Klein stukje van bougie kabel afknippen en deze weer in de dop vast draaien. E.v.t bobine droig naken aks er vocht opzit. Dit is +-2 uur werk naar ik weet haast zeker dat die dan weer prima looot. Let bij het monteren van je blok dat de pakkingen alles afsluuten (geen valselucht ( anders heb je dat probleem ook erbij. SyccesBedankt,
Ik denk dat ik hiermee al wat verder kan. 😀
Vooruitgang zal ik zeker nog posten.26 april 2014 om 19:07 #240450Hem de volgende keer afdekken bespaart werkt !
Succes en hopelijk rijd hij weer !3 juni 2014 om 15:52 #240529De ciao startte opeens terug maar nu draait die veel te hoog in stationair en met de stationair schroef kan ik dit niet verhelpen.
Ik heb e carbu al meerdere keren gekuist en dat hielp niks.
ik dacht dat ik misschien eens mijn ontsteking opnieuw moet afstellen, is hier ergens een how-to voor?
Of als jullie weten wat het is, alle hulp is welkom.
3 juni 2014 om 17:16 #240530
! Joor !Waarschijnlijk heb je nu ergens valse lucht.
Probeer de deo test eens3 juni 2014 om 18:49 #240531hoe gaat die deo test in z’n werk?
3 juni 2014 om 19:02 #240532Je start je brommer en laat hem stationair draaien. Dan ga je op verschillende plekken op je lopende blokje spuiten met deo. Als je dan merkt dat hij telkens in toeren verspringt als je op een bepaalde plaats spuit weet je dat hij daar valse lucht trekt.
3 juni 2014 om 20:04 #240533Cеть-2 :
Misschien is dit ’n stomme vraag maar welk merk deo gebruiken jullie om het ‘valse lucht’ probleem te testen?
Bestaan er ook reukloze deo’s zodat ’t blokje niet naar bv lavendel ruikt? Lijkt me natuurlijk raar als je aangehouden wordt bij ’n brommercontrole en bij inspectie van ’n agent je blok naar alpenweide ruikt :conJa mod’s, ik zal deze post over ’n uurtje verwijderen 🙂
Ik gebruik AXE MUSK omdat ik die te erg vind stinken voor mijn oksels. 😀
3 juni 2014 om 21:08 #240534Bedankt, ik zal het eens testen als ik de tijd kan vrijmaken…
Examens :cry -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.