Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao start niet na revisie
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren geleden door jdjong.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 maart 2011 om 17:49 #211082
Hallo,
Ik heb voor het eerst mijn blokje gereviseerd. Nieuwe lagertjes, shimringen, pakkingen, nieuwe cilinder (43mm Creco), polini HD kop, nieuw decompressiesetje en een nieuwe uitlaat. Alle boutjes vervangen, blokje mooi gepoetst, kortom alles is ongeveer nieuw. Ook heb ik het blokje uitgedremeld omdat het begrensd was en de inlaat uitgeveild.
Maar nu heb ik het volgende probleem: hij start niet.
Wat doet hij wel:
– bougie vonkt
– inlaat is goed afgesloten door krukas
– geen valse lucht als het goed is, want alle bouten hartstikke strak aangedraaidWel heb ik dat als ik hem aanloop en de choke en het luchtfilter zitten erop, dat na enkele meters de choke eraf schiet. Een soort van ontploffing.. Lijkt me niet dat dit zo hoort?!:p
Set-up is hiernaast met sproeier 62.
Zou iemand weten wat er aan de hand is?
Groet, Jurjen
4 maart 2011 om 17:54 #236173nja meestal heb je bij een elec blok wel een goede vonk, en het gaat ook niet vaak kapot.
de choke gaat normaal eraf als je het gas verder indraait, maar als die bijvoorbeeld vonkt wanneer de zuiger onder is heb je kans op een soort back fire waardoor de verbranding ook voor een klein gedeelte door de inlaat komt.
en die duwt dan de choke klep weg, waardoor die terug springt.
dit zou kunnen beteken dat het tijdstip van ontsteken op een of andere manier veranderd iszou het niet kunnen zijn dat je een draadje niet op de goede contact van de bobine hebt zitten?
of dat je de massa niet goed hebt (kleine kans)De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.4 maart 2011 om 17:55 #236174zuiger verkeerd gemonteerd?
strak wil niet zeggen goed hea
wordt je bougie wel nat?
4 maart 2011 om 18:27 #236175@ritze, dat zou heel goed kunnen. massa zit wel goed, heb ik nog even geschuurd.. maar verkeerde volgorde zou kunnen.. zou je mij de goede even kunnen vertellen?;)
groet
4 maart 2011 om 18:35 #236176uuhm, normaal hebben je kabels een kleurtje en staat de kleur ook op de bobine zelf geschreven.
verde= goen
bianco= wit
rosso = roodheb je geen kleuren draadjes, dan moet je puzzelen of je blok eruit halen om naar de spoelen te kijken
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.7 maart 2011 om 18:58 #236204Draadjes van de cdi zitten goed, heb ze gewoon als de italiaanse vlag: groen, wit, rood. Ook zit de zuiger goed.
Heb nu andere carburateur (12/12) geprobeerd, maar daar ligt het niet aan. Nieuwe bougie geïnstalleerd en deze vonkt goed. Ook wordt hij wel nat, maar hij gaat gewoon niet aan. Heb vanmiddag wel gehad dat als ik hem aan liep er een beetje rook uit m’n uitlaat kwam, maar verder niks. Dit was na een paar keer rennen ook over.
Ik weet verder niet wat het kan zijn. Zal morgen nog even een standaard kop monteren, misschien dat het hieraan ligt?
Verdere help is heel graag welkom!
7 maart 2011 om 19:11 #236205zoals aapie al zegt: zuiger verkeerd om gemonteerd?
7 maart 2011 om 19:13 #236206jdjong :
Ook zit de zuiger goed.Al zal ik het morgen voor de zekerheid nog even controleren, maar weet haast zeker dat ik hem goed heb gedaan..
Zal dit het anders verklaren?
8 maart 2011 om 10:27 #236209alle bouten moeren goed strak gedraaid? dat was namelijk bij mij een stomme fout, ik was het kleine carter vergete aan te draaien een tijdje geleden-.-
en als de zuiger verkeerd om zit kan hij geloof ik wel lopen, maar loopt hij heel slecht. Ik weet niet zeker of dat zo is.
8 maart 2011 om 10:47 #236210zijn de zuigerveren wel goed met het slotje waar het hoort? Niet ”verschoven” of verdraaid tijdens het erop schuiven van de cilinder?
Is de elektrodeafstand goed afgesteld?
En de sproeier goed ingedraaid?Volgens mij ben je toch net ietsje breder gegaan bij het veilen van het inlaatvlak, net ietsje breder dan de krukaswang, en heb je nu verlies.. Dit kan dan ook die ”knal” verklaren die je hebt bij het aanlopen als je gas geeft!
8 maart 2011 om 10:57 #236211
Anoniemheb je gekeken of het blokje veel compressie heeft door aan de kruk te draaien?
het klinkt heel stom, maar met die 43mm polini kopjes is de decompressiekabel meestal te kort waardoor je compressie nokje op de cilinder kop al een beetje staat ingeduwt;)het zou lullig zijn als het dat is, maar heb het al vaak genoeg voorbij zien komen:P
je kunt voor de grap even de decompressie kabel uithaken en eens proberen te starten.Gr
Joris
9 maart 2011 om 16:52 #236214@ Joris, dankjewel. Dat was het probleem uiteindelijk;) Het is nu opgelost, zit nu alleen met het probleem van mijn decompressiekabel. Ik heb een citta kop, dus als ik ook een citta kabel koop is het goed?
gr,
Jurjen9 maart 2011 om 19:05 #236215je kunt ook gewoon een universele rem-binnen-kabel van een fiets halen en een soort kabel schoentje
dan kun je je eigen binnen kabel maken
10 maart 2011 om 00:42 #236223
Anoniemhaha:P alweer zon gevalletje dus:D
fijn dat het is opgelost, typisch zon klein foutje waardoor je brommer het niet doet….
10 maart 2011 om 18:38 #236227kan dicht, probleem is opgelost

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.