Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao start niet met warme motor
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 3 maanden geleden door JanCIAO.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 december 2015 om 09:04 #211904
Hallo,
Wie kan mij helpen?
Als ik mijn Vespa Ciao start met een koude motor kan ik er direct mee weg rijden, als ik hem maar op toeren houd.
Anders valt hij plots weer uit.Op toeren kan ik gewoon vele km’s rijden wat ik wil, als ik tot stilstand kom en stationair wil laten draaien dan duurt het niet lang of hij valt weer stil, net of hij dan geen vonk krijgt.
En als hij dus stilgevallen is (warme motor) krijg ik hem met geen mogelijkheid weer aan.
Hij moet dan eerst helemaal afkoelen.Mijn setup is als volgt:
nieuwe 43mm evo met standaard kopje
standaard carters, inlaat uitgevijld (niet overdreven)
snelle standaard uitlaat
12/12 met malossi filter en 56 sproeier
standaard koppeling
nieuwe condensator, cp’s afgesteld op .45mmDank voor de reacties
12 december 2015 om 09:16 #242122Je mengsel is veel te arm. Probeer eens sproeier 64 en van daaruit eventueel iets rijker of armer afstellen (bougie aflezen).
Met je huidige sproeier heb je niet lang plezier van je nieuwe DR.12 december 2015 om 11:05 #242123Allereerst de bougie eruit gedraaid, en die is koffiebruin.
Ik heb wel geprobeerd met sproeier 58, maar dan krijg ik hem ook koud niet aan de praat.Dus grotere sproeier lijkt me niet nodig, wat zou het dan kunnen zijn?
12 december 2015 om 12:23 #242124Ik zou niet te eigenwijs zijn met je sproeier.
Het zou nog kunnen zijn dat je vlotternaald niet helemaal goed afsluit of dat je vlotter lek is, dan heb je een wat rijker mengsel dan normaal.Of misschien heb je al een warm lopertje gehad.
12 december 2015 om 13:44 #242125Net weer een rondje (10km) gereden, en hij loopt als een trein!
Ik ben nog aan het inrijden dus niet te lang volgas, maar wat een toeren haalt ie zeg!Het probleem van niet meer willen starten als ie warm is heb ik echter nog steeds.
Bougie is mooi koffiebruin, dus ik ga meer denken aan een probleem met de ontsteking.Wat denken jullie?
12 december 2015 om 14:24 #242126Ik denk toch misschien de condensator (gezien hij laagtoerig ook uitvalt), of misschien is je keerring niet goed. (het gebeurt zelden, maar misschien heb je hem verkeerd om gemonteerd?)
I came, I saw, and I forgot what I was doing...12 december 2015 om 15:52 #242127Bedankt voor de tips.
Volgende week ga ik de ontsteking nakijken en ook gelijk de keerring, ik hou jullie op de hoogte!
Ik ben een beginner in het sleutelen aan de Ciao maar begint het wel steeds leuker te vinden. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.