Vespa-Ciao.NL
:: Ciao start niet meer na sproeier te veranderen

Home Forums Techniek Afstellen Ciao start niet meer na sproeier te veranderen

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jarny Stieners
    Topic starter

Oke ik zal dit eens gaan proberen, heb ook al met de stationairschroef liggen kloten en heb de ciao daar 1 keer mee stationair kunnen laten lopen, ik ben ook meteen een stukjes gaan rijden en na een tijdje schokte de brommer en viel hij weer stil. Kleur van de bougie is nu bruin  en de setup is correct.

Jarny Stieners
      Topic starter

Correctie: er zit nu een 46 sproeier in
        De brommer start ook alleen met choke, zonder choke krijg ik hem gewoon niet aan en als ik hem aankrijg met choke dan valt die in een paar seconden gewoon weer uit

Jarny Stieners
        Topic starter

Iemand zei me dat ik de gasschuif waarschijnlijk verkeerd had afgesteld, maar kan je deze afstellen dan?

SuperSi
          Bijdrager

Gasschuif kan je niet afstellen, alleen de stationair schroef. En die duwt eigenlijk je schuifje omhoog zodat hij iets meer lucht krijgt als je het gas los laat.

Als je brommer start met choke betekent het dat je sproeier te klein is.
            Je moet dus omhoog, misschien eerder richting 56, als dat zo is heb je valse lucht.

Hoe ging je deo test?

Jarny Stieners
            Topic starter

Ben weer tot sproeier 56 gegaan en start nog steeds niet, bij sproeier 46 krijg ik hem niet eens stationair ik weet ook niet meer wat er ineens aan de hand is met de brommer

Wilk1985
              Moderator

Sproeier 56 is belachelijk groot voor deze setup, 46 is ook aan de grote kans maar daarmee zou hij toch wel redelijk moet lopen. Je zou er voor de zekerheid een 42-44 in kunnen draaien en als hij daar niet normaal lopend mee te krijgen is moet je je probleem ergens anders gaan zoeken. Zoals eerder al geopperd, wellicht ergens valse lucht bij de pakkingen/carburateur/decompressie/keerring/etc?

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.