Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao start niet meer
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 5 maanden geleden door Loek.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 september 2007 om 08:05 #208789
Hallo,
Ik heb dit weekend een Leovince Krul op mijn ciao gezet. Nu weigerde hij ineens te starten. Na uitvoerig alles schoongemaakt en gecontroleerd te hebben doet hij nog steeds hetzelfde… Niets dus. Hier de setup:
-50cc standaard
-Malossi filter
-13/13 carburateur
-80mm poulie
-Leovince krul
-54 sproeierDe bougie vonkt, de carburateur werkt en is helemaal gereinigd, malossi filter is helemaal schoon, geen verstopte leidingen ofzo, schone tank…
Als ik hem aan begin te rennen ruik je wel een benzinemengsel en als ik gas geef maakt hij een iets ander geluid. Waarom start hij nu niet?:?
17 september 2007 om 08:11 #227192hee loek..
heb je al ff naar je benzine toevoer gekeken.?
als je die slang nou eens er boven langs legt,. miss wil dat?:?( als je hem wil starten maakt ie dan ook niet zoon hoorbaar tikje) ( van verbranding)
laat me weten.
barend F
17 september 2007 om 08:20 #227193Bedankt voor je reactie Barend!
Ik heb de carburateur schoongemaakt en dus ook het zwarte bakje helemaal geleegd en gereinigd.
Als je hem dan weer even hebt aangelopen zit dat zwarte bakje weer vol met benzine. De toevoer is dus niet echt het probleem.Een tikje heb ik niet gehoord… Misschien heeft het dan toch met de ontsteking te maken? Vonken zijn in ieder geval wel gewoon goed en getimed.
17 september 2007 om 08:23 #227194ja dan is je ontsteking verder goed.. neem ik aan
is je bougie ook nat???
zo ja krijgt ie wel benzine,..
zo niet gaan we nog ff door met discuseren,,,laat me weten.
leo krul 13/13 sproeier 54 zit je goed!!
17 september 2007 om 08:47 #227195heb je je sproeier ook verranderd na het verranderen van je uitlaat?
miss krijgt ie te weinig benzine, kijk eens of die wel start met de choke erop..wat je ook kan proberen is een klein dopje benzine door je bougiegat te gooien, bougie der weer op en aanrennen
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.17 september 2007 om 10:06 #227196Ik had eerst een Techno krul erop met 13/13 en 54 sproeier. Enige onderdeel wat echt verandert is is die uitlaat. Zit nu op school… Kijk het straks thuis even na.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties!17 september 2007 om 10:23 #227197ging der even vanuit dat je van een std pijp naar de krul was gegaan vandaar, nou zou het inderdaad vrijwel niks schelen (qua sproeier)
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.17 september 2007 om 15:13 #227201barend f :
ja dan is je ontsteking verder goed.. neem ik aanis je bougie ook nat???
zo ja krijgt ie wel benzine,..
zo niet gaan we nog ff door met discuseren,,,laat me weten.
leo krul 13/13 sproeier 54 zit je goed!!
Net weer even geprobeerd… Ben al flink moe van het rennen :p
Bougie was nat en vonkte gewoon. Kan het bijvoorbeeld zijn dat je motor gewoon niet kan lopen door een te kleine sproeier?17 september 2007 om 15:58 #227202zit je koppeling wel goed inelkaar, ik heb dat probleem nu ook, dat de koppeling te soepel gaat waardoor de schoentjes geen grip krijgen, waardoor de krakus ook niet draait, dus geen onsteking krijgt
17 september 2007 om 16:10 #227203in je koppeling zit een half maantje
die valt over het vlakke stuk van je krukas dan pakt ie um ik heb zelf wel es gehad dat het maantje er uit was geknapt… dan kon je de zegmentjes rond draaien zonder dat het blok mee gaat…17 september 2007 om 16:20 #227204hij zegt tog dat hij vonkt en benzine krijgt, dan is zn koppeling dus niet stuk.
vonkt ie een beetje of egt goed, want daar zou het ook aan kunnen liggen17 september 2007 om 16:32 #227205anders ff nieuwe bougie proberen kan geen kwaad;)
kan ut ook wel es aan liggen17 september 2007 om 17:21 #227206Ik probeer anders gewoon eens een nieuwe bougie idd.
De bougie is nu altijd nat als ik hem eruit haal… Dit is toch een slecht teken?
Ik zou in theorie juist een te kleine sproeier hebben voor een 13/13 carb, namelijk een 54.17 september 2007 om 17:39 #227207maar de koppeling bestaat uit 2 delen. 1 gedeelte met 3 schoentjes en t grotere gedeelte met 2 schoentjes erin, dat gedeelte is ook verbonden met de v-snaar, dus daar begint de overbrenging naar de 3 schoentjes, en die zitten idd op de halve maan gedeelte, dus misschien t grote gedeelte v d koppeling? Zet een er een boormachine op de koppeling, dan weet ik zkr dat ie wel wel start
22 september 2007 om 11:13 #227249Mijn bougie is na het rennen altijd nat. Is mijn sproeier daarmee te groot? In theorie is hij juist te klein.
Brommer start nog steeds niet… -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.