Vespa-Ciao.NL
:: ciao start niet!?

Home Forums Techniek Problemen oplossen ciao start niet!?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

floris-de-bk
    Topic starter

hallo,
      ik heb een paar dagen geleden van een vrien een vespa ciao gekregen.
      De brommer heeft het altijd gedaan maar nu niet meer.
      alles aan de brommer is nog standaart.
      ik heb alles na gelopen en ben er achter dat de bougie niet vonkt.
      ik heb een nieuwe bougie bobine bougiedop gekocht maar nog steeds lukt het me niet…
      als ik het draadje dat naar de bobine loopt tegen me frame aan hou vonkt die wel maar als ik de bougie tegen het frame aan hou vonkt hij niet!
      kan iemand me AUB helpen want wil hem snel gebruiken

pepko
      Donateur

is de aarde juist aangesloten? als je lamp aan gaat bij het rennen is de aarde in ieder geval goed.

vespa-si-owner
        Bijdrager

geen idee hoeveel je van electra weet dus ik zal het even heel simpel uitleggen:

bij stroom heb je altijd een + (rood) en een – (zwart).
          de zwarte kabel is de aarde. als die niet aangesloten is op je blok en je frame dan kan de stroom niet rond en heb je dus geen spanning.

oftewel: sluit je zwarte kabeltje aan op je frame of je blok met een schreofje (niet met plakband ofzo want het word warm:P )
          als het goed is heb je dan weer een vonk.

floris-de-bk
          Topic starter

@ vespa-si-owner
            het zwarte draadje zat idd niet goed op zijn plaats
            ik heb het zwarte en het rode draadje en ook het kroonsteentje voor de lichten weer opnieuw aangesloten met een soort van schuifsysteen het draadje ging over het pinnetje van het motor blok goed?:?
            de ciao slaat nu elke keer kort aan maar gaat dus niet echt aan hij stottert
            ik heb er nieuwe benziene ingedaan want ik dacht dat hij vet sloeg maar hij is nog steeds niet overtuichend genoeg om de brommer werkelijk aan te laten gaan…:'(
            heeft een van jullie nog een idee laat het me plzz weten!

Edjuh
            Bijdrager

Die aardestekker is voor je licht, je blokje aardt via de bevestigingen aan het frame etc.

Zorg dat je bobine goed massa maakt, probeer evt. een andere. En maak je carburateur schoon, of probeer ook een andere.

floris-de-bk
              Topic starter

ik ga vanmiddag mijn bevestigingpunten even goed schuren zodat ze kaal zijn…
                hoezo een andere caurateur? dat heeft niks met het vonk gedeelte te maken

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.