Home › Forums › Algemeen › Oude topics › Ciao start niet
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 7 maanden geleden door wheelieking89.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 augustus 2006 om 12:54 #124030
Ineens midden op de weg slaat men ciao af en heeft sindsdien niks meer gedaan, al een paar dagen gewacht maar nog steeds niks.
Ik heb een aantal dingen getest, en men bougie vonkt niet. Maar met de bougie van een vriend die het wel doet vonkt hij ook niet. Een andere vriend zei iets over contactpunten, maar wat zijn dat, waar zitten ze, en wat moet ik ermee?
Waar kan dat allemaal aan liggen?
14 augustus 2006 om 13:03 #135452contactpunten zitten onder het vliegwiel, waar je koppeling zit.
daaronder zit de ontstekingsspoel, lichtspoel, cp en condensator.
het zou kunnen dat je je cp opnieuw meot afstellen met een voelermaatje, kun je checken, als hij op 0,40/0,45 staat staat hij wel goed.je kan ook de cp en de condensator vervangen, kost een 10tje ongeveer.
14 augustus 2006 om 13:06 #135453Misschien zit je massastekkertje los, die zit op het blok vlakbij je lichtstekker.
Ook even kijken of je bougiekabel nog wel goed zit.
14 augustus 2006 om 13:06 #135454Ok maar ik heb de brommer net en heb er nog niet zo gek veel verstand van, hoe kom ik daar bij? Moet niet heel het blok er dan uit? Wat is een cp? En is de kans niet groter dat het gewoon aan de bobine of iets anders ligt?
Btw, ik heb ooit gemeten met een multimeter wat er uit men lichtspoel komt en dat was 20v, in plaats van de 6v die het volgens de handleiding moet zijn. Kan het daarom ook zijn dat er uit de andere spoel voor de ontsteking zo veel te veel komt dat die condensator ervan kapot gaat?
14 augustus 2006 om 13:07 #135455Edjuh :
Misschien zit je massastekkertje los, die zit op het blok vlakbij je lichtstekker.Ook even kijken of je bougiekabel nog wel goed zit.
Al geprobeerd, alles zit nog goed vast. Hij sloeg in een keer af en deed niks meer, ook niet soms.
14 augustus 2006 om 14:01 #135456vet balen man dat je dat hebt:(( ik hoop dat ik zoiets niet zal krijgen
14 augustus 2006 om 14:04 #135457cp = contact punten
heb je eigenlijk wel contactpunt ontsteking? misschien heb je elektronische ontsteking en is daar iets mis mee. kun je gemakkelijk controleren; zie je in vliegwiel als je hem rond draait een zwarte rubber zitten? zo ja: cp, zo nee: elek. ontsteking 😉
je kun ook ff kijken naar je bobine, is dat een vrij grote, rechthoekige en platte: elek. ont.
vrij klein en rond (tonnetje) : cp.14 augustus 2006 om 14:14 #135459FonS :
cp = contact puntenheb je eigenlijk wel contactpunt ontsteking? misschien heb je elektronische ontsteking en is daar iets mis mee. kun je gemakkelijk controleren; zie je in vliegwiel als je hem rond draait een zwarte rubber zitten? zo ja: cp, zo nee: elek. ontsteking 😉
je kun ook ff kijken naar je bobine, is dat een vrij grote, rechthoekige en platte: elek. ont.
vrij klein en rond (tonnetje) : cp.Ik heb geen elekt ontsteking lijkt me want ik moet aanlopen, en mijn bobine is rond zeg maar als een dynamo ongeveer.
14 augustus 2006 om 14:17 #135460oh okee, maar elektronische ontsteking is iets anders dan elek. start he :p
en je contact puntjes kun je controleren door dus die zwarte rubber uit je vliegwiel te halen, ff draaien en je punten zoeken (zitten links) kan zijn dat het schroefje is losgekomen en de punten dus niet meer openen
14 augustus 2006 om 14:21 #135461FonS :
oh okee, maar elektronische ontsteking is iets anders dan elek. start he :pen je contact puntjes kun je controleren door dus die zwarte rubber uit je vliegwiel te halen, ff draaien en je punten zoeken (zitten links) kan zijn dat het schroefje is losgekomen en de punten dus niet meer openen
Ok wat is men vliegwiel? Moet hiervoor men blok eruit? Hoe doe ik dat? Lol echt ik ben een noob
14 augustus 2006 om 14:24 #135462ah boeiend niemand hier wist iets van vespa’s voordat ie eraan begon te klooien denk ik 😛
gewoon al je kappen ff er af pakken, links zit je koppeling op de krukas (rond geval) die bestaat uit een buiten- en een binnendeel. draai eens het binnenste rond, of in ieder geval ff mee bewegen, dan beweeg je je vliegwiel ook (rond wiel met van die schoepjes eraan 😉 )
daar zit dus die zwarte rubber in, kun je met een schroevendraaier eruit halen, daarachter zitten je cp
edit- je blok hoeft er niet uit hoor 😉
14 augustus 2006 om 14:31 #135464FonS :
ah boeiend niemand hier wist iets van vespa’s voordat ie eraan begon te klooien denk ik 😛gewoon al je kappen ff er af pakken, links zit je koppeling op de krukas (rond geval) die bestaat uit een buiten- en een binnendeel. draai eens het binnenste rond, of in ieder geval ff mee bewegen, dan beweeg je je vliegwiel ook (rond wiel met van die schoepjes eraan 😉 )
daar zit dus die zwarte rubber in, kun je met een schroevendraaier eruit halen, daarachter zitten je cp
edit- je blok hoeft er niet uit hoor 😉
Bedankt 🙂 Ik zal eens wat gaan proberen, tis wel kloteweer 😛
14 augustus 2006 om 14:34 #13546514 augustus 2006 om 14:40 #135466FonS :
ff foto gemaakt; dis een vliegwielJa ik heb het gevonden, thanks 🙂 Links van de koppeling zit zo’n gat waar ik hem door kan zien, maar ik krijg dat rubber er heel moeilijk uit. Hoe krijg ik die koppeling los, dan heb ik meer ruimte, moet ik dan een schroevendraaier tussen het vliegwiel steken om hem tegen te houden en met een ratel dat boutje loshalen of breekt het dan?
14 augustus 2006 om 15:46 #135467
Dat zijn mijn contactpunten, staan die goed?
Edit: betere foto
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.