Vespa-Ciao.NL
:: Ciao start heel slecht na demontage

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao start heel slecht na demontage

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

superdude
    Topic starter

Ik heb blokje er eerst afgehaald en deze met een accuschroefboormachine proberen los te halen. Lukte natuurlijk niet, want ik heb geen bankschroef of andere klemmen.

Dus daarna blok er weer op gezet, ook dat werkte niet. Terwijl ik wel zeker weet dat de doppen erbij konden.

Wilk1985
      Moderator

Dan is je accutol gewoon te zwak denk ik om de bouten los te krijgen. Heb je geen ratel?

superdude
        Topic starter

Beste mensen, na een tijdje lekker probleemloos rond te hebben gereden helaas toch nog problemen.

Begon met het starten. Starten zelf was geen probleem, na de veertjes eruit te hebben getrokken gaat hij in 1 keer aan.
          Echter liep hij niet lekker vanuit stilstand. Als ik gashendel open trek geeft hij juist geen vermogen.

Na wat te hebben rondgekeken hier op t forum dacht ik dat ik de carburateur maar eens moest schoonmaken. Dus netjes filter eraf, bezineslang eraf en carb er af gehaald om schoon te maken met wat benzine.

Moest geen problemen opleveren zou je zeggen. Helaas maar waar, bout van banjo kon niet meer aangedraaid worden. Dus heb ik zonder fiberring v/d bout geprobeerd, dat lukte. Daarom ging ik een testritje maken. Eerst startte het, maar daarna ging ik nog een keertje proberen maar kreeg m niet meer gestart. Ging een paar keer zelfs rennen, zonder succes.

Toen zag ik dat er wat benzine lekte, dus heb ik snel geprobeerd om de fiberringen er weer op te zetten. Maarja, kreeg ze er niet meer op. Als ik zonder benzineslangetje probeerde lukte het wel om bout vast te draaien.

Wat denken jullie? Startie niet meer omdat benzineslang er niet op gaat?

JoeriH
          Bijdrager

lees ik het goed dat je de banjo vastdraait wanneer de carb/ al op het carter zit en de benzineslang op de banjo?

Draai hem goed vast wanneer je alles los heb schuif de carb erop en druk de benzineslang op het nippeltje.

Hoelang heb je geen power met een koude motor? Heel even is vrij normaal en geen probleem.

superdude
            Topic starter

Dat klopt.. Dus als alles loshaal en banjo eerst monteer zou het weer moeten passen?

En heeft het niet kunnen starten hiermee te maken?

Vermogen was hiervoor echt zodanig laag dat ik niet vooruit kom.. En als ik gashendel open draai gebeurt er juist helemaal niks.

JoeriH
              Bijdrager

Wanneer de benzine overal naar toe lekt start de brommer inderdaad niet.

Hoelang heb je verlies van vermogen? Is het na een paar keer gassen weg of houd het 100den meters vol?

superdude
                Topic starter

Ik zal zsm proberen om dit weer te monteren.

Verlies van vermogen is moeilijk te zeggen. Meestal zet m uit en probeer zo een paar keer te starten. Vaak is het zo dat er geen beweging in komt of hij loopt dan stapvoets.

Maar wanneer het wel lukt zeg maar, dan krijg ik weer vermogen na zo’n 10 tot 30 meter.

** Update **

Helaas, zag dat profiel van schroefdraad in carburateur helemaal versleten is. Dus het kan er niet meer zomaar op geschroefd worden. Een nieuwe carb dan maar?

Wilk1985
                  Moderator

Ja ga maar op zoek naar een nieuwe. Ik durf ook wel te beweren dat dit de reden is dat hij zo slecht liep.

superdude
                    Topic starter

Geen probleem, heb er al 1 gevonden bij JMPB.

Wat vinden jullie van de 13/13 van dellorto? Ik zal voor de gelegenheid ook maar gelijk een nieuwe filter bestellen. Welke sproeier moet er eigenlijk op? Ik hoef niet voor de snelste optie te gaan.

DarkMagician6
                      Bijdrager

De 13/13 van dellorto is gewoon goed, je moet gewoon uitkijken dat je geen namaak koopt. :thumb

superdude
                        Topic starter

Neem aan dat die van JMPB goed te vertrouwen zijn.

http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/carburateurs-vespa-ciao/carb-dellorto-ciao-13mm.html

Moet ik nog apart hiervan onderdelen erbij bestellen zoals sproeier etc? Of is dit compleet zoalstie is?

DarkMagician6
                          Bijdrager

Bij JMPB zetten ze er gewoon neer of dat het een replica is of niet, dus dat is inderdaad een “echte”.
                            Voor zover ik weet zit er gewoon 1 sproeiertje bij maar ik zou zowieso al aanraden om er een paar setjes van verschillende maten bij te kopen. Dat kan altijd van pas komen.

Edit: Dit is dus bijvoorbeeld een replica: http://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/motordelen/carburateurs/carburateur-13mm-citta-spaco.html

superdude
                            Topic starter

Welke maten raden jullie me aan voor een standaard opstelling?

DarkMagician6
                              Bijdrager

Ik heb geen idee hoeveel maten groter er in een 13/13 moet ten opzichte van een 12/12 maar ik had er bij mij iets in zitten van 52 met een citypower en een compleet brom blok.
                                Er is hier vast wel iemand anders die het weet. 😉

Wilk1985
                                Moderator

Rond de 52 gaan zitten inderdaad.

Dus dan koop je 48,50,52,54,56 en ga je kijken wat het beste werkt.

Edit: rond de 52 zit ik met een filter met extra gaten, als jij met een std filter rijdt kan je wel wat lager.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.