Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao start heel slecht na demontage
- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren geleden door superdude.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 februari 2014 om 09:28 #211669
Goedendag allen,
Ben van het weekend eens aan het sleutelen geweest met mn Ciao snor. Dit met de intentie om wat onderdelen te verwisselen zoals zuigerveer (omdat hij vanaf stilstand best langzaam op gang komt) en andere poelie en snaar.
Ik heb de how-to’s erbij gepakt en het blok gedemonteerd.
Helaas kreeg ik de cilinderkop er niet uit, dus zuigerveren helaas niet kunnen vervangen.
Dus dan alles maar er weer op gezet.Wel heb ik het voor elkaar gekregen om nieuwe poelie (80) met nieuwe snaar te monteren.
Alles er weer op gezet en klaar voor mn testritje…
Bij het starten rende ik me een ongeluk. Ik bedoel, voorheen moest ik al aardig wat stappen zetten. Maar nu is het nog langer. Voorheen voelde ik ook beter wanneer achterwiel een beetje weerstand gaf, maar nu minder goed.
Heb het vandaag nogmaals geprobeerd met decompressie ingedrukt, dit maakte geen verschil.
Kreeg m na een tijdje wel aan, maar hij bleef stationair draaien en ook als ik gas gaf geen reactie.
Wat ook raar was is dat choke knopje bleef hangen.Heb m daarna weer uitgezet en nogmaals proberen te starten. Rende een stuk langer en toen startte hij wel in 1 keer goed.
Voor zover ik weet heb ik alles gewoon weer gemonteerd volgens de how-to’s.
Heb ik iets over t hoofd gezien?
24 februari 2014 om 09:51 #240109Heb je wel de cilinderkop wel weer vast gedraaid? Na de poging ‘m eraf te halen?
24 februari 2014 om 09:57 #240110Heb het vandaag nogmaals geprobeerd met decompressie ingedrukt, dit maakte geen verschil.
Kreeg m na een tijdje wel aan, maar hij bleef stationair draaien en ook als ik gas gaf geen reactie.
Wat ook raar was is dat choke knopje bleef hangen.Bedoel je dat hij wel toeren maakt maar niet vooruit komt of helemaal niks?
In het geval dat hij wel toeren maakt kan je kijken of de poulie goed vast zit op het rechthoekige vlakje.
24 februari 2014 om 10:03 #240111@Boyan: Cilinderkop heb ik er helemaal niet af gekregen. Maar heb voor de zekerheid wel even de moeren weer vastgedraaid, dus daar zou het volgens mij niet aan kunnen liggen.
@ JoeriH: Hij maakt geen toeren. Wel kwam ik stapvoets vooruit. Heb toen achterwiel even opgetild en toen gas gegeven. Daarna deedtie het wel weer.
24 februari 2014 om 10:06 #24011224 februari 2014 om 10:17 #240113Ik heb misschien iets gevonden. Kwam via zoek functie op een topic wat heel erg veel overeenkomsten met mijn probleem heeft.
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=30621
Cilinderkop heb ik niet kunnen verwijderen, maar ik heb wel de kabeltjes van de bobine eraf gehaald bij het demonteren. Misschien dat ze nu niet goed zitten?
Wat denken jullie? Zou dat het kunnen zijn?
24 februari 2014 om 12:09 #223214hallo,
ik heb een tijdje geleden mijn blok onder mijn vespa gezet maar als ik hem nu wil starten moet ik heel hard rennen en dan nog steeds start hij niet. De bougie is ook zwart en nat dus het ligt aan de ontsteking of kan het ook nog ergens anders aan liggen. Laat het even weten als iemand iets meer weet
24 februari 2014 om 14:12 #240118@vespatjee: Hallo, zoals in de how-to’s staan kan je misschien een andere bougie proberen?
Ik heb trouwens ook een nieuwe bougie erin gezet. Een NGKB6HS, m’n is eenzelfde.
Maar kan het zijn dat de electrode-afstand anders moet? Nieuwe zou toch standaard al goed moeten zijn?24 februari 2014 om 14:16 #240119Heb je de startveertjes al verwijderd?
je kan ook starten met behulp van een accuschroefmachine, met de goede dop. Hoef je niet zo veel te rennen.24 februari 2014 om 14:43 #240120Startveertjes zitten er nog in. Want begreep dat wanneer deze weg zijn, het achterwiel dan blokkeert. Nu moet ik m nog in mn kelder zetten steeds welke aan het einde van de gang zit en ook nog eens een steile trap op.
Daarom ben ik bang dat het niet zo verstandig is om deze eruit te halen. Of kan ik wel gewoon vooruit komen zonder startveertjes?
24 februari 2014 om 16:30 #240126Met de loopstand.
24 februari 2014 om 17:02 #240128Toen je de cilinderkop moeren heb los gedraaid, heb je kans dat je voetpakking iets verschoven of gescheurd is geworden
Zodat je nu valse lucht trekt , je kunt de deo test proberen.
Heb je het blokje geheel onder de brommer uitgehaald bij het proberen om de zuigerveren te vervangen ?
24 februari 2014 om 17:50 #240129@R32: Ik heb cilinderkop er niet af gekregen. De moeren gaven niet mee, zelfs niet nadat ik wat smeerolie erop heb gedaan en heb laten intrekken. Dus lijkt me sterk dat pakking is verschoven.
Vandaag op terugweg van mn werk heb ik m met iets minder moeite aan kunnen rennen.
Ik zal zometeen even de bobine/CDI kabeltjes nog een keertje uithalen en er weer in steken, misschien dat het dan beter gaat.
Mocht daar geen verschil in zitten, dan zal ik zoals Guido zegt de trekveertjes eruit halen en loopstand proberen.
Zal wel laten weten wat de uitkomsten hiervan zijn.
**EDIT**
Heb de kabeltjes van de bobine gecontroleerd, deze zaten goed. Toch even oude bougie erbij gepakt en gekeken naar de contactpunten. Afstand hier was groter. Helaas had ik geen voelermaat, dus heb ik m een heel klein stukje groter gemaakt.Hierna had ik m aangerend, wat naar mijn gevoel een stukje beter gaat.
Maar heb nu voor de zekerheid de trekveertjes eruit gehaald en binnen 2 tot 3 stappen gaatie nou aan zonder problemen.
Hij startte al goed met trekveertjes, maar ach.. Beter alles in 1 keer goed doen toch?
Moet nu alleen eff wennen dattie af en toe op loopstand moet.Ik zal dit nog even een paar dagen in de gaten houden.
Bedankt allemaal!
24 februari 2014 om 19:23 #240130Als je je bougiedop van de kabel hebt gehaald, kun je nog proberen om even een halve centimeter van de bougiekabel af te knippen en daarna de dop er weer op te zetten. Hierdoor maakt de bougiedop weer goed contact met “vers” draad.
Ik heb wel een idee hoe het kan dat je je kop er niet af kreeg. Ik ga er vanuit dat je een dopset hebt gebruikt en er zijn doppen die niet diep genoeg zijn om over de tapeinden te vallen. Hierdoor kan de dop de schroef niet pakken en gaat hij niet los. Anders zou je geen probleem moeten hebben om de cilinderkop eraf te krijgen. Je kan het eens met een pijpsleutel proberen of anders met een diepere dop als je die hebt.
Je kunt trouwens je trekveertjes ook met de hand iets uittrekken zodat ze net iets losser staan en ze weer monteren. Hierdoor zullen ze werken en kun je ook nog gewoon lopen.
24 februari 2014 om 19:38 #240131Hoi,
Hoe krijg je een voorvork eruit? mijn stuur is afgebroken waar dat gat zit voor die stuurpen. Hoe krijg ik nu de voorvork er uit?
ik heb een vespa ciao
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.