Vespa-Ciao.NL
:: Ciao start goed, maar eens wiel grond raakt valt hij stil

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao start goed, maar eens wiel grond raakt valt hij stil

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

zevenenergie
    Donateur

Beetje vet tussen de keerring en de krukas, dan heeft hij een verse start in het leven. Spie een heel klein beetje vettig, dan roest hij niet vast. Conische passing vet vrij houden.

Gianni
      Topic starter

Vandaag dus alles terug gemonteerd. De Ciao draait terug netjes stationair en ook al reeds kort ritje gemaakt en tot nu toe lijkt alles terug in orde. Het was dus inderdaad enkel de krukas keerring die eruit gevlogen was.

Bij deze allen bedankt voor de reacties en de hulp.
        Mede door jullie kan ik terug gaan rondtoeren!!!

SuperSi
        Bijdrager

Goed gedaan!
          Veel rijplezier weer

Gianni
          Topic starter

Ik heb dit weekend nogmaals een klein testritje gemaakt.
            Nu blijkt wanneer hij warm wordt (na ongeveer 5km al), dan heeft hij plots minder kracht en haalt ook de topsnelheid niet meer. Wanneer ik dan de choke indrukt ondertussen ik aan het rijden ben, dan voel je dat hij meteen terug meer kracht heeft en trekt dan wel tot aan topsnelheid door.
            Voordien had ik dit probleem niet.
            Starten doet hij zonder problemen, en hij doet alles prima zolang hij nog koud heeft (de eerste 5km).

Iemand een idee als ik iets verkeerd kan gedaan hebben ofzo?
            Ik heb cilinder voorzien van nieuwe koppakking en voetpakking.
            Ook heb ik een nieuwe koppeling gemonteerd (zie eerdere foto’s).
            Ik heb ook een nieuw benzineslangetjes geplaatst met benzinefiltertje (had ik voordien niet).
            Alsook heb ik een nieuwe bougie geplaatst (NGK B7HS), maar heb al oude er terug ingedaan (Piaggio P82M) en ook gereden zonder benzinefiltertje en dan blijft hij hetzelfde doen eens hij warm is. Kleur van nieuwe bougie ziet er volgens mij goed uit (zie foto’s hieronder).
            received_1039904156491758
            received_393017288714571
            20201206_115737
            Ik had al gelezen dat met verkeerde sproeier kan te maken hebben, maar er is verder niks veranderd, dus vermoed ik niet dat ik deze plots moet gaan vergroten of verkleinen? Bougie kleur lijkt me goed?
            Enig idee wat er aan de hand kan zijn?

mean-machine
            Bijdrager

Tank zuigt vacuüm? Probeer na 5km eens met tankdop effe openen.
              Zelf heb ik ook een mini-gaatje in mijn tankdop gemaakt.

Gianni
              Topic starter

Geen idee, voor ik hem volledig opengooide deed hij het wel goed met die tankdop. Maar ik zal het zeker en vast eens proberen. Reed er normaal wel enkel in de zomer mee, maar dit kan toch niet veel uitmaken vermoedt ik aangezien deze binnen staat in warme garage. Ik heb nog maar 2 korte ritjes gemaakt, telkens dicht bij huis. Telkens na ongeveer 5km doet het zich voor. Maar kan blijven rijden hoor, maar met choke voel je duidelijk verschil dat hij terug beter gaat.

SuperSi
                Bijdrager

ALs je brommer met choke wel goed loopt dan betekent dit dat je brommer te weinig benzine, of teveel lucht, krijgt op het moment dat je brommer vermogen verliest.
                  Dit kan een plotselinge valse lucht zijn, maar dat betwijfel ik.
                  Het vacuum zuigen van de tank heb ik ook wel eens gehad. Een lange rit gedaan met de tankdop er scheef op en toen was het opgelost. Volgende keer als je brommer vermogen verliest trek dan de tankdop er af en doe verder niks.
                  Ik zie ook een aardige luchtbel in je filter, misschien kan je deze minder krijgen.

Je bougiekleur is goed.

Gianni
                  Topic starter

Daarnet heb ik eens de tankdop eraf genomen en eens met mijn mond geblazen op het gaatje, die liet lucht door. Daarna heb ik ook geprobeerd om de luchtbel uit mijn benzinefilter te krijgen, dit lukte eerst niet.

Dan heb ik maar besloten om nog een ritje te gaan maken (met voetkapje eraf om eventueel een gat van de luchtfilter af te dichten als het probleem zich weer zou voordoen). Nu heb ik een rit gemaakt van ongeveer 15km, en nu blijkt dat hij prima blijft rijden. Wat me wel opviel is dat er geen luchtbel meer in mijn benzinefilter zit, misschien zat het probleem daar of maakt dit niet uit? (voordien zat er inderdaad een vrij grote luchtbel in). Ik zal komend weekend nogmaals een ritje maken om te zien als het probleem opgelost blijft of als het van tijdelijke duur was.

Alvast nogmaals bedankt voor jullie reacties.
                    Ik hou jullie verder op de hoogte!

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.