Vespa-Ciao.NL
:: Ciao snorbrommer loopt niet goed stationair en trekt niet goed

Home Forums Techniek Motorisch Ciao snorbrommer loopt niet goed stationair en trekt niet goed

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Richard Houben
    Topic starter

Hi allemaal.
      ik heb een snor Vespa ciao. 12/7 carb. 50cc dr. Hij blijft niet stationair lopen. En komt moeilijk opgang vanuit stilstand. Motortje lijkt dat ook te stotteren. Als ik bijtrap en eenmaal  op gang is trekt ie goed verder op. En loopt ie wel goed.

blokje is uitelkaar geweest en is alles aan vernieuwd. Ook nieuwe cilinderset van dr.
      hierbij maakt ie ook een rinkelend geluid stationair. Maar dit zou aan de dr cilinderset liggen…?
      spoeier maat 44. Als ik het luchtfilter dementeer is deze een beetje nat. Zou die teveel benzine krijgen? Bougie heeft heeft een lichtbeige kleur.
      Enig idee wat ik eraan kan doen?

Joostvg
      Bijdrager

In je carburateur zit een soort bout die je benzinetoevoer regelt als je ciao in stationair staat. Om je snorfiets goed stationair te laten lopen, moet deze bout heel precies afgesteld staan. Het kan zijn dat deze te los is?

Peppie1980
        Bijdrager

nou das wel een heel ingewikkelde manier van uitleggen, haha. Dat schroefje is een M5 boutje met veertje eromheen zodat hij niet los trilt. en hij houdt gewoon simpelweg je gas schuifje omhoog zodat ie een beetje open blijft staan. Hij zorgt ervoor dat ie met gas los, toch nog beetje mengsel krijgt.

Dit heeft niks met afstelling te maken. Ik denk dat jij een te grote sproeier hebt. maar… je hebt een 50cc DR en een 12/7 carburateur op een snor blokje?, das een heel kleine carburateur voor zo’n cilinder. Ik zou ff op zoek gaan naar 13/13 of op zijn minst een 12/10 met sproeier rond de 56 – 58, afhankelijk van je uitlaat.

staat je zuiger met het pijltje naar de uitlaat poort?

kijk ook ff naar je contactpunten, speel er eens mee, daar kan je veel van leren.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.