Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao snor valt uit na 5 min
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 7 maanden geleden door Baas2.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 augustus 2013 om 11:23 #211426
Hallo, ik heb onlangs een ciao gekocht en opgeknapt. echter heeft deze nog steeds motorische problemen.
de achterklok lekt olie nadat ik er ScooGear 75W-90 in heb gedaan, kan het zijn dat deze olie te dun is voor de klok en er daarom uitloopt? Ook als ik de vespa start en hij heeft een tijdje stil gestaan loopt hij perfect, maar na ongeveer 2 km op topsnelheid te hebben gereden valt hij opeens uit en dan word het achterwiel opeens een stuk zwaarder, je kan hem direct daarna weer starten maar dan rijd hij nog maar 500m voor hij weer uitvalt en start je hem daarna weer opnieuw dan nog maar 400 m tot hij helemaal niks meer doet. kan dit ook aan de achterklok liggen of aan de mengsmering die ik bij de pomp heb getankt ? of zal het probleem bij de cilinder liggen en moet ik het blokje openmaken?Mvg
30 augustus 2013 om 11:57 #232663Hoi,
HEb je de olie achter gevuld toen de brommer rechtop stond of met het wiel eruit en liggend.
Er zit namelijk een overloop op ( GLEUFJE)
Het uitvallen na 2 km is vermoedelijk een warmte loper.
Ik zie dat je een 12/10 er op hebt zitten , zat deze erop ? welke sproeier zit erin.
30 augustus 2013 om 13:45 #239658Heyy , de olie heb ik gevuld toen ik het wiel eraf had gedraaid er zit een sproeier 44 op en de carb is er opgezet door een persoon die mijn blokje in orde zou maken er er zat eerst 70cc op maar het was een snor dus ik wou langzamer gaan dus heeft hij er 50cc opgezet andere carb en uitlaat en nu loopt hij zo raar..
30 augustus 2013 om 14:34 #239659Dat afremmen komt idd door een warmloper, je zuiger slaat vast in de cilinder, je blok draait dus niet meer en de v-snaar remt je achterwiel af.
Zit er wel een koelkap om je vliegwiel?
De olie moet gevuld worden als ie rechtop staat, tot aan het randje van het schroefje dat je er uit draait, dat is precies genoeg. De olie moet niet bij je achterrem komen want dan remt ie voor geen meter meer.30 augustus 2013 om 14:42 #239660Hoi zojuist het blokje uit elkaar gedraaid en er zitten inderdaad krassen op mijn zuiger dit is overigens een charmo cilinder en de zuiger kan ik niet zien welk merk het is er staat aan de binnenkant wel een teken wat veel lijkt op het piaggo teken
, kan het aan de kwaliteit van de zuiger liggen of wat kan dit voor oorzaak hebben ?
30 augustus 2013 om 14:43 #239661Heb je hem ingereden? Of ben je met
een voluit gegaan?30 augustus 2013 om 14:57 #239632Dit was geen nieuwe cilinder degene die de cilinder erop heeft gezet handelt in onderdelen voor de ciao en is een oude bekende van mij vandaar. Dus ik ben er uiteraard gewoon direct voluit mee gegaan
30 augustus 2013 om 15:05 #239662Ook geen nieuwe lagers, zuiger, zuigerveren?
Vraag het anders even aan hem.
30 augustus 2013 om 21:11 #239664heb geen tijd gehad om het te vragen , dus vandaag daar een piaggo cilinder gehaald en in de winkel een nieuwe zuiger gekocht, loopt weer goed , nu moet ik ongeveer 100 km niet voluit gaan rijden of op hetzelfde toerental toch,
ik heb ook nog een probleem met een ander blok daarvan is de schroefdraad van het gedeelte waar je de koppeling op vastdraait dol is gedraaid.. zijn daar oplossingen voor zonder de krukas te vervangen ? Heb al 3 bouten geprobeerd en mdt verschillende ringetjes geprobeerd maar de schroef is niet vast te draaien. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.