Vespa-Ciao.NL
:: Ciao snor terugvoeren?

Home Forums Techniek Opvoeren Ciao snor terugvoeren?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Robke87
    Topic starter

hallo,

Ben nieuw hier op het forum.
      Heb voor mijn vriendin een ciao snor gekocht om mee naar haar werk te rijden, alleen deze rijd nu ongeveer 50.
      Ik wil deze graag afvoeren naar ongeveer 30 maar ik heb in mijn hele leven nog nooit aan brommers gesleuteld.

heb al veel op google gevonden over hoe je ze kunt afvoeren.

kleinere sproeier?
      grotere poelie?
      andere carburateur?

ben via de how to’s hier gaan kijken wat er bij onze ciao onder zit. (ideaal voor de beginnende sleutelaar)

er zit nu een 12/12 carburateur onder met een 48 sproeier, en een 95mm poelie denk ik, heb gewoon de buitendiamer opgemeten. weet niet of je dit zo meet.

wat kan ik nu het beste doen om hem terug te voeren?

mvg Rob

MarcoS
      Donateur

Je kan er een grotere poelie 105 opzetten en een andere kleinere carburateur misschien…
        Succes ermee

Robke87
        Topic starter

ok, naar wat voor carburateur moet ik dan precies zoeken?

MarcoS
          Donateur

Als je echt standaart wilt, heb je 10/7. 12/7….

Wilk1985
            Moderator

Je zou ook nog een 2ehands uitlaat kunnen scoren hier voor weinig en die gewoon plat drukken/slaan met een hamer. Ik gebruik er zo een om brommers bij de RDW te laten schouwen, gegarandeerd dat het niet harder als 27 gaat.

Vliegwielspie
              Bijdrager

Grote kans dat er een bromklok ik zit. deze omwisselen met een snorklok scheelt dan ook al een stuk.

Robke87
                Topic starter

Als ik hem platdruk loopt hij dan nog wel normaal? en moet je hem dan over de hele lengte platdrukken of alleen een stukje met een tang innijpen?

Dit lijkt me dan de makkelijkste oplossing maar moet natuurlijk wel goed zijn.

Wilk1985
                  Moderator

Ik zou gewoon rustig beginnen met deuken erin slaan en kijken hoever je moet gaan. Dit is inderdaad de makkelijkste oplossing, maar zeker niet de netste. Je zal er daarna wel een kleinere sproeier in moeten zetten, een snor Ciao zit standaard rond de 40.

Robke87
                    Topic starter

Ok, hebben een pers op het werk daarmee kan ik hem wel geleidelijk aan dichtpersen met beleid zodat het ernog enigzins uitziet.

edit: heb hem net gewoon afgeslepen en er een buis met een binnendiameter van 10mm tussengelast en nu loopt hij tussen de 35/40 maar pruttelt hij heel erg als hij op zijn top zit, kan ik dit verhelpem door er een kleinere sproeier tussen te zetten?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.