Vespa-Ciao.NL
:: Ciao snor opvoeren naar 45-50 mislukt

Home Forums Techniek Opvoeren Ciao snor opvoeren naar 45-50 mislukt

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

maxo2002
    Topic starter

Goeiedag allemaal, bij deze mijn eerste post op dit forum.

Normaal gesproken kwam ik er wel uit na op het forum rond te speuren rond de vele topics maar ik zit nu een beetje vast.

Eerst even voorstellen: Mijn naam is Max en ik ben 17 jaar, ik heb een hele tijd geleden samen met mijn broertje voor de leuk een ciao snor gekocht.

deze was motorisch origineel en liep iets van 27 28, dit vonden wij een beetje sloom. Dus wilde we hem een beetje opvoeren/ontgrenzen.

Na ons een beetje ingelezen te hebben hebben we het volgende besloten: we gingen een citypower uitlaatje erop zetten, samen met een 80mm poelie en een brom luchtfilter.

Dit is gisteren binnen gekomen en hebben we net met zn tweeën zitten te monteren… alleen loopt het ding nog niet echt lekker. Slechts 3 kilometer per uur winst.

Ik heb al iets meer ervaring met sleutelen en het eerste wat ik dacht was dat de sproeier te klein was en de bougie slecht (deze zag er nogal vet uit).

Nu wil ik jullie graag om hulp vragen voordat ik mijn tijd besteed aan iets zinloos. Om het kort en krachtig te zeggen:

-Stel deze loopt te arm (wat ik denk) wat voor sproeier moet er dan in (welke maat en soort)? Std was volgens mij 36, dus misschien naar een 38 of meer?

-Heeft iemand verder nog tips wat er na te kijken valt?

Gratje
      Bijdrager

Ten eerste welkom.

Als je je uitlaat aanpast zal je ook een grotere sproeier nodig hebben.

Daar is hier een hele mooie database voor.

Welke sproeier heb ik nodig?

en let op als je te arm rijd, dus met een te kleine sproeier kan je een warmloper krijgen.

succes, en als er meer vragen zijn. Gewoon vragen

cittadriver
        Donateur

Hallo maxo, als je een van de latere modellen ciao’s hebt dwz na 2001 met 23.5 mm uitlaat zou ik een 13/13 carb monteren sproeier ergens tussen 50-56 monteren icm een Powerfilter of je huidige aanpassen. Wat ik tevens zou doen bij een snor is een 70 mm poelie monteren. Ik denk dat je dan wel richting de 45/50 km/h moet komen.
          Wat betreft je sproeier deze check je aan de hand van je bougiekleur +-2min vol gas op een lange weg geeft vaak een goede indicatie. Ga daarbij van een grote sproeier naar kleiner tot hij mooi koffie met weinig melk bruin is.

Succes.

maxo2002
          Topic starter

heb er ipv een 85 een 80 op gezet samen met de eerder genoemde spullen, dan zou ik volgens andere posts op het forum de 45 moeten kunnen halen….

carb ga ik sowieso niet veranderen, moet een beetje laagdrempelig blijven, echte snelle brommer is die ciao niet voor.

maar met 70 poelie raak je dan toch juist top kwijt en alleen vooral meer trek?

Wim
            Bijdrager

Kleinere poelie achter is meer snelheid minder (trek)kracht.
              Grotere poelie is meer (trek)kracht lagere snelheid.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

mean-machine
              Bijdrager

Ik denk dat met een snor-blokje vooral de inlaat de grote beperkende factor is.
                Dat ini-mini-gaatje kan je wel voorzien van een dikke carb, maar de doorlaat is gewoon te beperkt om de gewenste hoeveelheid gasmengsel  door te laten.
                Meer gas = meer brandbaar = meer energie = hogere snelheid.

maxo2002
                Topic starter

Ik hoor vanalles van alle kanten maar weet niet wat ik er mee aan moet, aan de inlaat vijlen lijkt mij niet echt ideaal voor als ik het ding weer naar standaard wil bouwen ivm wok…

cittadriver
                  Donateur

Ik zou eens kijken wat voor een carter/blokje je hebt zoals eerder gemeld. Als dit een van de latere types is heb je al een vrij grote inlaat die al “geveild” is. Zonder andere carburateur zal hij waarschijnlijk nooit die snelheid gaan halen. Omdat je niet genoeg kracht zult hebben met een kleinere poelie. Dus als je bang bent voor een wok status is die carburateur en poelie de beste optie, die schroef je zo weer om en is die weer origineel.

Succes.

mean-machine
                    Bijdrager

Mss nog slimmer om een 2e hands blokje te kopen. (Speed-engine?)
                      Die opvoeren naar hartelust. 70cc, carb en uitlaat aanpassen.
                      Inlaat, krukas aanpassen ect.

Moet je dan toch een keer naar de WOK-keuring dan zero probleem.
                      In een uurtje het complete originele blok er weer onder en de keurmeester is dan blij.
                      Bij thuiskomst weer kort sleutelen en dan heb je de vaart er weer in!

maxo2002
                      Topic starter

Zijn allemaal goede tips heren, de onderdelen die er nu op zitten kunnen toch niet meer terug die ik zal eerst zorgen dat dat goed loopt.

als ik het zo van jullie hoor zal dit dan nog niet de gewenste resultaten geven dus dan denk ik dat een andere carb een goede optie is, heb alleen nog een vraagje:

hoe achterhaal ik dan van welk jaar mijn ding is?

hij ziet er in ieder geval zo uit:

07F059B5-40E8-4C17-8F02-F77EECB9CAB1

mean-machine
                        Bijdrager

Stel deze vraag op deze site bij het framenr info topic.

zie:

Het bouwjaar en modelinfo via framenummer topic!

Wim
                          Bijdrager

Ah, een Ciao mix.
                            Vergeet je dan niet de 2-takt olie in het tankje bij te vullen.
                            Je kan dan gewoon 98 benzine tanken ipv mengsmeringbenzine.
                            Het lijkt me één van de laatste Ciao’s gezien een aantal details.
                            Hij ziet er nog mooi uit.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

speedbuxy
                            Bijdrager

Andere carb is echt niet nodig. Ik heb hier een orgineel blokje liggen met een 12/10 carb, snor filter en 2 filter gaasjes erin en dit blokje liep bij de uitlaat test met een snelle uitlaat 70+
                              Enige wat bewerkt is aan dit blokje is een 2.1mm gevlakte kop.
                              Wat jij moet doen is je sproeier opnieuw afstellen. De sito en vooral het andere filter vereisen dit.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.