Vespa-Ciao.NL
:: Ciao snor loopt slecht als hij warm is

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao snor loopt slecht als hij warm is

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

AA-T
    Sleutelbeheerder

Tegenstrijdige symptomen, dat maakt het allemaal wat lastiger…  😕
      Donkere bougie; te rijk afgesteld/gesmeerd, maar kan ook komen omdat de ontbranding al een tijdje niet lekker is.
      Beter lopen met de choke erop; te veel lucht.

Ik snap dat je op een gegeven moment door alle bomen het bos niet meer ziet, dus ik zal er nog een paar extra aanplanten.
      Vage problemen, die meestal de kop op steken als het blok warm is kan ook met de elektra (ontsteking) te maken hebben. Je Ciao is uit 2003 dus ik verwacht dat er een elektrisch blok onder hangt, mits deze niet is vervangen voor een contactpuntenblok door een vorige eigenaar.

Een elektronisch blok kan je (onder andere) hieraan herkennen:

En een contactpuntenblok kan je (onder andere) hieraan herkennen:

(Ze kunnen een andere kleur hebben.)

In het geval van een elektrisch blok raad ik je aan om de bekabeling en aansluitingen te controleren. Deze is helaas niet altijd van de beste kwaliteit geweest en geven na verloop van tijd wel eens de geest. Controleer dus of de mantel nog in takt is, de kabels nergens klem zitten, en de aansluitingen nog fris zijn.

In het geval van een contactpuntenblok denk ik direct aan de condensator, het loont de moeite om deze te vervangen (en gelijk even je puntjes opnieuw af te stellen).

Verder kan het nooit kwaad om de bougie te vervangen. Ook deze willen nog wel eens raar doen als het blok op temperatuur komt. En, helaas zelfs nieuw uit het doosje, zijn deze nog wel eens defect.

VespaDennis
      Topic starter

@AA-T, sorry maar waar vind ik dit blokje??

Toch niet bij de bobine wel?

AA-T
        Sleutelbeheerder

Ik weet niet helemaal zeker wat je vraagt, dus ik beantwoord de 2 mogelijke vragen maar even 😆

De foto’s die ik laat zien betreffen een cdi (foto 1 > elektrisch blok) en een bobine (foto 2 > contactpuntenblok).

Met blok bedoel ik het carter/motorblok zelf.

VespaDennis
          Topic starter

Zo ziet de bobine er bij mij uit
            D6457938-5B11-4094-8679-1DC2292E4590

AA-T
            Sleutelbeheerder

Elektrisch blok dus, maar ik snap de verwarring.. De cdi op m’n foto heeft nog een bolling, die van jou ook, maar die zit aan de andere kant 😉

zevenenergie
              Donateur

Ik drink mijn koffie zwart. Dus inderdaad niet op gedronken 😉

Na alles nog eens gelezen te hebben, denk ik dat je keerring los in het blok hangt. (zit achter je ontsteking)
                Ik zou die plug er uitlaten en gewoon de standaard sproeier er in doen.

VespaDennis
                Topic starter

@zevenenergie
                  hoe haal ik dat vliegwiel los zonder poulietrekker?BB2C80F0-A9CD-4985-B623-1A13D029D664

KillerNoway
                  Donateur

Dat gaat helaas niet zonder vliegwiel trekker. Zoiets kost 8 euro ongeveer.

4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
                    Check mijn perso!

zevenenergie
                    Donateur

Hoi Dennis, je steekt een schroevendraaier door het gat waar de bedrading naar binnen gaat en tikt met de hamer op de binnenkant van het vliegwiel. 😉

VespaDennis
                      Topic starter

Gelukt! Je had het over die keerring.
                        die ligt er gewoon los op nu. Is dat het euvel?image

KillerNoway
                        Donateur

Zevenenergie: zo kan het ook, nooit aan gedacht eigenlijk.

De keerring kan idd de oorzaak zijn. Mocht je m zo niet eruit krijgen kan je er een houtschroefje (niet te ver) in draaien en met een tangetje eruit wippen. Dan gewoon een nieuwe bestellen of halen. Kost €2? Dan heb je die iig al nieuw.

Daar zal ik niet op gaan besparen of m terugduwen, nu die toch al uitelkaar ligt kan er meteen n nieuwe in. 😋

4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
                          Check mijn perso!

VespaDennis
                          Topic starter

Mijn vraag is: die keerring zat los, niet
                            Klem of zo. Is dat normaal?

zevenenergie
                            Donateur

Nee, niet normaal.
                              Ja, dat is het euvel.
                              Je kan het gat en de keering goed ontvetten en terug stoppen met secondenlijm.
                              Hij gaat dan niet opnieuw los.
                              De voorkeur heeft het een nieuwe te plaatsen.
                              Gaaf trouwens, dat je het gevonden hebt :thumb

dennis84
                              Bijdrager

Dat komt helaas vaak voor bij electronisch ontstoken blokken. Had ik met m’n snor ook. Bij de CP-blokjes houdt die nok hem op z’n plaats meen ik.

zou heel mooi zijn hier een soort van clip voor te ontwerpen die de keerring netjes op z’n plaats houdt.

VespaDennis
                                Topic starter

Hoi allemaal,
                                  een volgende vraag om hulp.
                                  zie foto’s.
                                  nieuwe keerring gekocht en gemonteerd.  Schoongemaakt, wat vet eraan.
                                  keerring zit er prima in.  Alles weer gemonteerd.
                                  testrit nog steeds klote!
                                  ik weer alles uit mekaar gehaald of mss die keerring weer los  zat.
                                  niet dus, keerring zit prima.
                                  Toen kop en cylinder eraf. Zie foto’s. Zien jullie daar de oorzaak? Het is nogal nat allemaal he? Thnx alvast!076E8483-FA4F-4090-BA26-A9B74A02A6DFFA6976D0-A32D-405A-9FDB-D81413E66B6D06145AA9-0670-481C-8676-ED1A40E46921690B1888-B458-4DDC-821B-7244070C334A3DA08807-6E81-4280-95E3-5474225CE47677CACACC-8B5F-434A-A1F3-3906C31425BD

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.