Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao snor loopt slecht als hij warm is
- Dit onderwerp bevat 32 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 2 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 december 2018 om 12:23 #782230
Hoi, Ik heb ellende met mijn Vespa Ciao snor van 2003.
Als hij warm is gaat ie steeds slechter lopen. Bij volle snelheid (35km/u) merk je na een paar minuten dat het vermogen minder wordt. Als je stopt slaat ie meteen af. Hij start wel weer meteen maar loopt slecht.
Als je de shoke indrukt loopt ie ietwat beter.Een aantal maanden geleden liep hij als een zonnetje.
Ik heb al veel vervangen: Carburateur, luchtfilter, bougie, koppeling, uitlaat. Sproeier is 40.
Wie kan me helpen?27 december 2018 om 19:41 #782241Ik heb precies het zelfde probleem momenteel, en heb al een 2 pagina’s vragenlijst online staan. Misschien dat hier iets voor je bij staat. Heb er (zoals je gaat lezen) zelf geen bal verstand van, maar wie weet kun je er iets mee 💡
Experience is power
Link naar Mijn collectie / Projecten.27 december 2018 om 21:52 #782243Wat is de rest van je setup?
wat voor carburateur zit er op, luchtfilter, uitlaat?27 december 2018 om 22:06 #782245Misschien lekt er een pakking. Kijk eens onder de brommer, zie je ergens vet, benzine of drap? Dan is dat de oorzaak! kijk meteen waar het ongeveer vandaan komt. Als je dat niet ziet kan je alles een beetje opschonen met een bus remreiniger vd action. Beetje schoonspuiten en met n oude doek schoonvegen. Dan weer n rondje rijden en kijken waar het vandaan komt. Als die rijdt, rijdt die wel als eerst en gewoon lekker of stottert hij? Bluhh geluid of iets dergelijks?
Greetzzz
Noë Coenen
KillerNoway4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
Check mijn perso!27 december 2018 om 22:58 #782249Leuk om meteen diverse reacties te krijgen, dat gaat me vast helpen.
@SuperSi: Het is een 12/7 carburateur met een originele luchtfilter en uitlaat.
@Killernorway: Daar heb ik ook al zitten denken. Vandaag gestart maar niet warm laten lopen
en gekeken of er ergens lucht lekte. hij lekt bij de uitlaat, maar ik krijg die niet helemaal dicht.
Zou het dat kunnen zijn? Lijkt me sterk toch?
Ik heb de cilinder er al eens afgehaald, toen hij al slecht liep, ik zag niks geks.
Wat me wel opviel is dat er bij de kop geen pakking tussen zit. Is dat normaal?
Het gekke is dat hij in het voorjaar, toen ik hem kocht, maandenlang prima heeft gelopen….Thanks again!
27 december 2018 om 23:03 #782250Ik krijg het ook altijd voor elkaar! Neem bijvoorbeeld mijn mix uit 96 nooit aan gesleuteld en altijd gelopen,komt de jeugd er eens aan!
Het kan idd bij de koppaking zitten, vuiltje of gewoon niet goed afgesloten. Gelukkig is dat geen grote uitgave!
Probeer eens eens de linker kap eraf te halen. Dan met een 17mm steeksleutel/dop met ratel aan de koppeling naar rechts draaien. Gaat dit zwaar of super soepel? Als je er gewoon rondjes mee kunt draaien zonder veel moeite of tegendruk lekt er duidelijk een pakkingkje of is de compressie zuigerveer gaar. No stress, wij komen er wel uit!Greetz
4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
Check mijn perso!27 december 2018 om 23:26 #782251Origineel zit er inderdaad geen pakking tussen de cilinder en kop.
Ik plaats er wel altijd 1 omdat dat minder werk is dan je cilinder en kop helemaal vlakken.
Of je uitlaat echt dicht is kan je controleren door de brommer te starten en dan je vinger in de uitlaat stoppen. ALs je brommer dan uitvalt zit hij goed dicht. Doe dit natuurlijk wel met een koude uitlaat.Het is niet gek dat een brommer een lange tijd goed loopt en dan opeens niet meer. Zo gaan dingen meestal “kapot”.
28 december 2018 om 13:53 #782264Hoi allemaal,
als ik aan de koppeling draai met een dop 17 dan merk ik wel compressie.
Niet dat het een flinke compressie is maar toch. Zowel koud als warm dezelfde
compressie.Ik heb ook nog maar eens de carbuteur helemaal uit mekaar gehaald en alles
schoon gemaakt. Sproeier 40 schoon gemaakt, alles met compressor.
In mekaar gezet, voor de zekerheid het benzinefiltertje eruit gelaten.
Resultaat nog steeds slecht.Uitlaat dichthouden slaat ie meteen af.
Ik zie wel dat de onderkant van de carburateur een beetje nat was.
Zou het misschien met dat kunststof busje te maken kunnen hebben wat
over de inlaat gaat? Niet dat dat ding er slecht uitziet of beschadigd is, maar ik
weet het onderhand niet meer.Bedankt alvast!!
Grtz Dennis28 december 2018 om 14:08 #782265Wat zegt je bougiekleur? Kan je dat eens controleren na een stukje rijden.
Wat je ook nog kan doen is een valse lucht check. Even met de deo bus op een rijdende motor wat sprayen. Als hij dan uitvalt of slecht/goed gaat lopen zit wellicht je probleem daar.
Let us know!
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel28 december 2018 om 14:25 #782267Hoi Herr Flick,
Dank voor je adviezen.
Ik heb remmenreiniger op het blok gespoten, geen reacties…
De bougie ziet er volgens mij wel gezond uit. Donkerbruin van kleur
(ik had deze trouwens al vernieuwd een tijdje geleden, geen verschil)
28 december 2018 om 16:29 #782273Donkerbruin betekent te rijk. Hij hoort koffie bruin (met melk) van kleur te zijn.

Ik heb er 3 cupjes ingedaan omdat ik geen verse melk in huis had, maar het maakt voor de kleur geen verschil.29 december 2018 om 09:16 #782281Zevenenergie; mooi voorbeeld 😛
Hoe rijdt de brommer als je de luchtfilter of het gaasje wat ertussen zit eraf laat? Dan maakt ie wel wat meer herrie maar de vraag is hoe die dan functioneert.
Misschien lekt de vlotterbak van de carburateur ietsje? Dat is dat zwarte bakje waar de sproeier ook zit. Als je die eens schoonmaakt zodat die niet vettig en droog is van onder en dan monteert en het benzinekraantje eens open laat? Wordt die dan nat van onderen? Zoniet is die dat wel na een rondje rijden? Heb je misschien de sproeier doorgeprikt met een naald?
4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
Check mijn perso!30 december 2018 om 15:47 #782318Dank voor alle aanbevelingen.
De bougiekleur geeft een te rijk mengsel aan.
Ik heb al eerder eens een 38 sproeier geprobeerd, zonder resultaat.
Bij het lichtfilter heb ik een plug in een van de 3 gaatjes zitten.
Als ik die er namelijk uithaal loopt ie nog slechter.
Als ik een gaatje helemaal dichtmaak, dan loopt ie ook slecht, komt hij helemaal
niet op snelheid.
@killernoway: zou het mss dat kunststof busje kunnen zijn wat op de inlaat zit?
De vlotterbak heb ik al tig keer schoongemaakt, rubber pakking ziet er goed uit.
Sproeier schoongemaakt met compressor.30 december 2018 om 15:49 #782320@zevenenergie: heb je die koffie met 3 kuipjes nog opgedronken? Zal niet smaken toch?? 😉
30 december 2018 om 16:16 #782323Nogmaals de carburateur eraf geschroefd.
Zie hier wat foto’s.
Het vlotterbakje is wat zweterig… Ik kan niet precies zien of dit een
lekkage is… Probleem lijkt me ook niet hier vandaan te komen omdat
ik al een andere carburateur geprobeerd had…

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.