Vespa-Ciao.NL
:: Ciao snor

Home Forums Techniek Opvoeren Ciao snor

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ronner
    Topic starter

Aangezien ik niet een topic van iemand anders wil verzieken maak ik maar mn eigen topic aan.

Ik heb onlangs een Ciao snor gekocht. Helemaal standaard blok met een 12-7 carburateur. Hij hoef niet heel hard te lopen, maar ik wil hem zo rond de 55 laten lopen. Moet er elke dag mee rijden dus moet wel betrouwbaar en een beetje zuinig blijven. Verder zit ik er aan te denken om een citypower eronder te hangen.

Er zit volgens mij wel een bromklok in, want als mn wiel 1 keer ronddraai dan draai mn poelie +/- 7.5 keer rond, als ik het goed heb heb ik dan een bromklok toch?

De standaard carters van een snor zijn die ook te gebruiken om ze uit te vijlen? en is dan de standaard snorkrukas nog te gebruiken?

De cilinder van een snor is die wel hetzelfde als van een brommer?

En de 12-7 carburateur is die op te boren naar een 12-12 of eventueel 13-13?

Zo een hoop vragen maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Michel
      Bijdrager

Je hebt inderdaad een bromklok.

Standaard snorcarter kan je juist uitvijlen. Bij een bromcarter heeft dat bitter weinig nut, die opening is al 12mm.

Cilinder is hetzelfde alleen er is verschil tussen de krukassen.

Ik denk niet dat je de carb. op kan boren. Het gaat over een flink stuk. Je kan het altijd proberen maar zo duur is een echte Dell’orto 13/13 toch niet. Een 12/12 opboren kan wel maar heb geen ervaring met 12/7 carb. opboren.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.