Vespa-Ciao.NL
:: ciao sneller laten optrekken

Home Forums Techniek Opvoeren ciao sneller laten optrekken

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Als je je inlaat bewerk moet je ook lagers, keering vervangen dus is wel veel meer werk, vooral de eerste keer.

timschilders
      Bijdrager

heb je het al ooit gedaan dan?

Tonni
        Moderator

Ik heb wel eens een carb. uitgeboord. Het kan wel, als je b.v. van een 10/7 een 10/10 wilt maken, of van een 12/10 een 12/12. Ik heb ook eens een 10/7 opgeboord naar 13/13, zelfs de venturi (hoofd sproeier buis) overgezet van een echte 13/13, maar het wilde niet goed lopen. Dus dat is (vind ik) een afrader. Gewoon van 12/10 naar 12/12 lukt prima. Wel de venturi er eerst uithalen, of de punt van de boor stomper maken.
          Bespaar je je toch weer die 25 euri uit, het verschil tussen een 12/12 en een 13/13 is te verwaarlozen op de gemiddelde setup.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

lars1988
          Bijdrager

Tonni :
            Ik heb wel eens een carb. uitgeboord. Het kan wel, als je b.v. van een 10/7 een 10/10 wilt maken, of van een 12/10 een 12/12. Ik heb ook eens een 10/7 opgeboord naar 13/13, zelfs de venturi (hoofd sproeier buis) overgezet van een echte 13/13, maar het wilde niet goed lopen. Dus dat is (vind ik) een afrader. Gewoon van 12/10 naar 12/12 lukt prima. Wel de venturi er eerst uithalen, of de punt van de boor stomper maken.
            Bespaar je je toch weer die 25 euri uit, het verschil tussen een 12/12 en een 13/13 is te verwaarlozen op de gemiddelde setup.

hoe haal je die venturi er dan uit. ik heb die van mij nl ook uitgeboort tot 12mm maar ik kreeg dat diong er du echt niet uit en heb het voorzichtig met een botte boor moeten doen.
            maar ik zou graag willen weten hoe je die eruit haalt voor een volgnede keer

timschilders
            Bijdrager

een 12/10 zit toch op de nieuwere vespa’s, ik heb zelf een oude. dus voo mij heeft het dus geen zinn??

Edjuh
              Bijdrager

12-10 zit op de oude, 12-12 op de nieuwe dacht ik.

iaccaloco
                Bijdrager

Neehoor, 12/12’s hebben hier in NL iig. nooit origineel op Vespa’s gezeten…….

In België zag je ze wel, weet niet op welke typen precies

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Vespaflappie
                  Bijdrager

iaccaloco :
                    Neehoor, 12/12’s hebben hier in NL iig. nooit origineel op Vespa’s gezeten…….

In België zag je ze wel, weet niet op welke typen precies

Mag jij me verklaren waarom ze dan wel op mijn 2 nieuw model vespa’s zaten?

Tonni
                    Moderator

lars1988 :
                      hoe haal je die venturi er dan uit. ik heb die van mij nl ook uitgeboort tot 12mm maar ik kreeg dat diong er du echt niet uit en heb het voorzichtig met een botte boor moeten doen.
                      maar ik zou graag willen weten hoe je die eruit haalt voor een volgnede keer

Hoe haal je je lagers uit je carter?

Voorzichig beetje warmstoken. Wel om denken dat je voor demontage goed kijkt hoe de gaatjes zitten, dat je hem niet scheef terugmonteerd.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
                    9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.