Vespa-Ciao.NL
:: Ciao sneller laten gaan

Home Forums Techniek Opvoeren Ciao sneller laten gaan

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kennethv
    Topic starter

Ik heb overlaatst een vrijgestelde uitlaat op mijn ciao laten zetten, in de hoop dat hij toch 40 zou kunnen rijden.
      Nu ben ik in een negatieve zin geschrokken aangezien hij maar net de 35 haalt soms zelf niet.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik mijn Piaggo ciao opvoeren zonder andere onderdelen te steken.

danku

angel
      Bijdrager

wat bedoel je precies met vrijgestelde uitlaat? 😉 opvoeren zonder onderdelen te kopen gaat niet lukken het is geen scooter 😀 daar haal je gwn de begrenzingen eruit en het is opgelost maar zo zit het niet bij een ciao..;)

voor een klein beetje geld zou ik dit doen:

* poulie 80 met kortere v snaar
        * afstellen? (weet het niet zeker maar het kan zijn dat hij nu trager rijd omdat hij verkeerd afgesteld staat ;))

kennethv
        Topic starter

Ik weet het niet juist, maar door die uitlaat rijdt hij 10 km/u sneller.

Nuja ik heb helemaal geen ervaring met brommertjes op te drijven maar er moet toch een mogelijkheid zijn?
          Zit er vb in die uitlaat geen prop ofzo iets in die aard?

Edjuh
          Bijdrager

Kleinere poelie, kost je 10 euro ongeveer met snaar.

Als je een snorvertanding hebt zou ik een 70 nemen, nu heb je waarschijnlijk 95.

marco de brock
            Bijdrager

jawel kan wel zonder geld ,gewoon inlaat van carter uit vijlen 13/13 garb erop en anders 12/7 uitboren naar 13 ,cilinderkop afvlakken .begrenzer van de uitlaad eruit halen,luchtfilter anpassen dus uitbooren ,ander klok in het achterwiel.cilinder poorten uitvijlen.uitlaat poort van cilinder uitvijlen,krukas aanpassen .kijk dat kost geen geld maar wel veel geduld als je de spullen hebt liggen

goedguus
              Bijdrager

marco je moet maar net een 13/13 hebben en anders een 13mm boor kost je ook al 7 euro
                andere naaf kost je ook alweer 20 euro..
                en als je het blok weer in elkaar wil zetten moet je ook revicie hebben.. en om 40 te rijden hoef je alleen maar de poelie en uitlaat te veranderen..

marco de brock
                Bijdrager

oke ja das wel weer zo ik had hier alles liggen dus mij koste het niks:D:D:D:D:D

Spiendaah

Ik zou ff alle HowTo’s raadplegen. Staat veel informatie in over het (gratis) opvoeren van je Ciao.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.