Vespa-Ciao.NL
:: Ciao rijdt niet zo weg op koude motor

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao rijdt niet zo weg op koude motor

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Steev
    Topic starter

Dag medeliefhebbers,

Ik heb een klein probleempje met de ciao.
      Als de motor koud is, dan start hij gewoon goed maar daarna kan je niet zo maar wegrijden.
      Het lijkt wel of hij dan te weinig benzine krijgt of zo. Hoe langer hij stil staat hoe langer ik moet wachten voordat hij weg rijdt.
      Ook als mijn ciao uitvalt tijdens het rijden en ik moet overschakelen op de reserve gaat dit lastig.
      Normaal kon ik dan zelfs doorrijden zonder dat hij uitviel, nu moet ik soms 5 minuten wachten voordat hij pas weer start.
      Hij gaat dan wel aan, maar dan heb ik het zelfde als op dit filmpje.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
      (Hij start normaal gewoon in 1-2 keer kicken, maar had hem erg laag stationair gezet vandaar dat hij zo slecht start op het filmpje)

floor-ciao
      Bijdrager

Valse lucht ? carburateur schoon? sproeier te klein? kijk eens allemaal na zou ik zeggen Gr Floor-ciao;)

Steev
        Topic starter

Geen valse lucht, sproeier 60 lijkt me eerder te groot voor deze set-up en carb moet ik nog even naar kijken.

floor-ciao
          Bijdrager

ja probeer eens een kleinere sproeier dan een 56 of 58 en maak je carburateur maar eens goed schoon Gr Floor-ciao;)

Martino
            Moderator

tip: Pak eens een normale filter ipv de malossi en pas die aan aan je setup. Of tape anders de rij onderste gaten eens af van je Malossi.

tnerual
              Bijdrager

flor je zegt eerste te klein, dan te groot xP

no offence 😉

volgens mij staat ie gewoon veel te rijk in het begin, en wil ie pas vertrekken nadat je door het te rijke bent zeg maar.. ook klopt het dat hoe langer je hem op stationair laat staan hoe moeilijker hij zelfw ilt vertrekken, doordat hij stlletjesaan meer een meer verzuipt 😉

@Martino: zijn er veel problemen/haperingen met de malossi filter? en is de standaard filter goed genoeg op een 65cc als je hem beetje hebt bewerkt?

Bedankt!

hansieb
                Moderator

Bougiekleur ?

Steev
                  Topic starter

Bougiekleur is gewoon mooi donkerbruin.

tnerual
                    Bijdrager

bougiekleur check je ook pas nadat je goed hebt gereden en bij warm blok..

ik zou kleinere sproeier proberen.. Hoe is dit probleem gekomen? Plots? of geleidelijk aan?

Steev
                      Topic starter

Sinds mijn blok is gereviceerd en ik een andere cilinder er onder heb gelegd.

Steven
                        Donateur

volgens mij moet je gewoon niet proberen vol gas met je koude blokje weg te rijden. dat is niet erg goed voor je lagers en de rest. je kan je blokje heb beste even rustig stationair laten draaien een minuutje en dan rustig wegrijden.

Vincent Vario
                          Bijdrager

gewoon een 2 maten grotere spoeier erin, ookal is de bougiekleur goed.

Het kan ook zijn dat je vlotterbak-pennetje lek is, daardoor krijg hij bij t starten teveel bezine wat erin gelopen is tijdens het stilstaan.

succes

tnerual
                            Bijdrager

als bougiekleur goed is moet je absoluut niet groter gaan

Steev
                              Topic starter

Ik ga zo eerst is de carb helemaal schoonmaken, dit kan wel goed met remmenreiniger toch?

tnerual
                                Bijdrager

ja of gewoon met de benzine, geeft by me beste resultaat 😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.