Vespa-Ciao.NL
:: Ciao Racer Project

Home Forums Perso’s Projecten Ciao Racer Project

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 110)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Jup binnen paar dagen krijg je de factuur met de verzendkosten.

Dan duurt het iets van 1 – 2 week voordat je de shit hebt meestal…

kartingbob

Hmmm KUT… naja kan ik wat aan me frame werken,, enne aan school:P

kartingbob

Vandaag of van de week em onderdelen van mop shop binnen…

tijdje offline geweest… vanwege dat ik ander huis sliep.. maja bijzaak

Nieuwe zuiger avionic,, clip on stuur, snel gas en pakkingen..:P Is de zuiger eigenlijk van ALUminium?:S

hansieb
          Moderator

Elke zuiger is van alu als het goed is 🙂 althans dat had ik op scooterfreaks gelezen.

In een alu cilinder zit gewoon een alu zuiger en in een gietijzer cilinder zit ook een alu zuiger.

Fredzzz
            Moderator

hoe staan we ervoor?

bobbie88
              Bijdrager

Ja ik ben ook erg benieuwd hoe het er voor staat! Heb je het frame al gespoten? Of in ieder geval al iedeeen voor de kleuren combi? En loopt het blokje nou goed of nog niet?

joey636
                Bijdrager

idd hoe ver is het.
                  heb je nog wat leuke specials voor erbij?

kartingbob

Hmm gaat niet echt goed met de avionic. grote tik in de cilinder. Ik ga nog 1 keer kijken of zuiger de kop raakt, omdat de tik zo hard is. anders kan deze de prullenbak in (doe ik neit want het is mooi om te hebben:P)

Anders komt er een 43ALU op. Voor de rest heb ik nog wat surrealistische ideen, maar die vind je op het wat meer surrealistische broertje van dit forum:P, citta forum dus:P. Ik ga nog eerst bekijken of het wel reëel is om te doen.

Wordt vervolgd dus!

TimoO_
                    Donateur

miss zijn Veerubber bandjes egt wat voor je wegracertje 🙂 ik ben nl. ook n wegracer ciao nt maken, toevallig met 60cc LC van polini 😀 .. heb dus ook veerubber bandjes bestelt op mopshop.. maar ziet er egt goed uit. Heb je trouwens al plannen van welke kleur(en) je m gaat spuiten? ben ik wel benieuwd naar.. goed project 😀

kartingbob

uhm nee nog geen plannen voor het spuiten, ik moet eerst me frame helemaal afmaken.

Ik heb ook nog een Polini LC kit, maar die ga ik voor een citta gebruiken denk ik.

TimoO_
                        Donateur

daarom zei ik ook toevallig van de LC kit 😛 maar mooi spul hoor, zeker voor 145,- kan je niet versukkelen! ik had mijn 60cc kitje voor 90,- gekocht en ik heb daar nog niet eens een reservoirtje bij 😛 nu ben ik jaloers.. ik heb zelf n poging gewaagt om dr ene te maken t ziet er niet bepaald goed uit maarja 😛 t werkt wss wel

kartingbob

Haha ik had hem voor 15 euro extra:P

Naja misschien gaat de avionic toch lopen, omdat ik vermoed dat de tik komt, doordat de kop van de zuiger tegen de cilinderkop komt.
                            Nu bleek dat idd zo te zijn. Ik heb nu een foto ervan hoe het BDP er nu uitziet,ik heb er een extra voetpakking onder gelegd. Wat vinden jullie ervan of lig het BDP van de zuiger nu te laag?:

Herr Flick
                            Sleutelbeheerder

lijkt me sterk dat je zuiger tegen je kop aan kwam, want dan moet hij zo hoog komen dat de zuigerveren bijna over de rand heen zijn.

zijn het niet gewoon fucked up krukaslagers ? je kunt het met 2 voetpakkingen eens proberen, met het aandraaien komt hij tog weer iets lager te zitten dus

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                              Gele Racefrikandel

kartingbob

zuigerveren kwam ook bijna naar buiten.
                                Krukaslagers zijn vervangen.

Maar ik had es op een duits forum gekeken moped nog wel je kent het vast wel, (ofneit:P)
                                en daar stond es iets met carter en 2mm höhe, of wat dan ook.

Dus ik neem daar uit waar dat de cilinder iets te laag ligt. Dit allemaal omdat de cilinder natuurlijk ook langer is dan nogrmaal een de vreemde zuiger maat , vorm en dergelijke.

Maar ik ga het gewoon zo proberen en we zien dan wel weer:P

kartingbob

Vandaag het blok getest met de ALU Eurocilindro,, Had deze op mijn citta gezet.

Ik haalde een top van,, jawel 55 km per uur,
                                  aardig teleurstellend dus,, Zat wel een lekkere boost in maar meer ook niet…
                                  en af en toe kwam er bij de “hoge” top een klap uit de uitlaat.

Nu kan de lage snelheid en de klap meerdere oorzaken hebben, ik zat te denken aan:

poulie 80, te klein?
                                  cp staan neit goed
                                  homoet uitlaat
                                  bougie was grijs, sproeier 76 te klein??

wie o wie helpt mie

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 110)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.