Vespa-Ciao.NL
:: Ciao Racer Project

Home Forums Perso’s Projecten Ciao Racer Project

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 110)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Ziet er nog wel snor uit volgens mij ben geen expert maar 2 -3 mm van de kantjes is altijd wel goed. Zoals arvidw altijd zeg het kan nog to THE MAXer.

Voor gefreesd krukkie is dit wel netjes lijkt me.

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

ziet er goed uit, is gewoon mee te rijden hoor 🙂

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

woe
        Bijdrager

ik vind m niet mooi uitzien

als je goed kijkt, je bent aan de bovenkant en onderkant btje uitgeschoten ofzo?
          hijs niet echt recht/waterpas:p ik had t ook met mn inlaat
          t was echt een halve mm of niet eens, maar je kon er toch doorheen blazen

edit:

had jouw verhaal niet gelezen:D
          maar t komt erop neer dat mn 60 alu toen niet goed reed, onder de 30km reed dat ding echt voor geen meter, daarna weer wel
          en als je ff stil hebt gestaan dan verzuipt ie m hard en trekt dan nog slomer dan een snor met brom vertanding

kartingbob

Naja bij mij komt 90 op:P

Het is ook dat het een echt detail dik ingezoomde foto is.. ik heb meer inlaten ook how-to gezien die beetje uitgeschoten waren lijtke me niet zo’n problemo….

hansieb
            Moderator

woe :
              ik vind m niet mooi uitzien

als je goed kijkt, je bent aan de bovenkant en onderkant btje uitgeschoten ofzo?
              hijs niet echt recht/waterpas:p ik had t ook met mn inlaat
              t was echt een halve mm of niet eens, maar je kon er toch doorheen blazen

edit:

had jouw verhaal niet gelezen:D
              maar t komt erop neer dat mn 60 alu toen niet goed reed, onder de 30km reed dat ding echt voor geen meter, daarna weer wel
              en als je ff stil hebt gestaan dan verzuipt ie m hard en trekt dan nog slomer dan een snor met brom vertanding

Zoiets had ik ook met speedengine en 42 alu, ben benieuwd als ik er bijv een 80cc op doe of dit dan minder is.

kartingbob

Vandaag de krukas gefreesd…. 5mm bovenkant en 15mm onderkant

kartingbob

Hier zie je dat de originele spoelpoorten tegen de cilindervoetlopen, kan/mag dat?? En hoe doe ik dat met de pakkingen?

Verder zit er een klein gaatje in het carter bij het vliegwiel… hoe kan je dat het best dichten,, lassen solderen??
                  I hoor net van erwin(ko),, dat het ook kan met 2-componenten staallijm?!

Vincent Vario
                  Bijdrager

De cilinder sluit niet mooi aan, ik zou hem bewerken.

Het gaatje in het carter kan je laten lassen, maar het probleem is dan dat je zo`n dikke lasklodder in je spoelpoort hebt, met staallijm zou je het kunnen proberen

vloeibaar/kneedbaar staal werkt iig niet, dat laat los na een tijdje rijden, net als bij thomas.

suc6

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

met dat gaatje in je grote carter vind ik egt een probleem, ik heb t gewoon vroeger 2 keer gehad (en mede vespa tuners denk ik ook wel)

Eigenlijk moet je gewoon niet aan dat stuk van t carter kloten want t gaat tog altijd weer lekken of de flow veranderen (dikke knobbel) en je krijgt problemen bij de ontstekingskant want daar loopt PRECIES t vliegwiel langs.

ik zou ff een nieuw cartertje scoren, heb er nog wel 1 als je egt zonder zit

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

ArvidW
                      Donateur

hansieb :
                        Ziet er nog wel snor uit volgens mij ben geen expert maar 2 -3 mm van de kantjes is altijd wel goed. Zoals arvidw altijd zeg het kan nog to THE MAXer.

Voor gefreesd krukkie is dit wel netjes lijkt me.

Jup, hij kan altijd groter.

Je hoeft je echt geen zorgen te maken. De dikte van het randje waar bij jou die “hap” zit is bij mijn inlaat echt het dikste randje wat je kunt vinden. Ik kan met 50cc (bijna standaard) er nog prima mee rijden! Dus om je inlaat hoef je je echt geen zorgen te maken 😀

Met die 90cc Avionic zul je dus zeker er mee kunnen rijden, met een gefreesde kruk heb ik geen ervaring. (lijkt me helemaal overkill op mijn setup:P) Die 90cc heeft vast VEEL lucht nodig, en een groot inlaatgat en een flinke inlaatperiode is dus ook noodzakelijk.

Ik vraag me wel af hoe hij onderin de toeren gaat rijden. Je hebt nou eenmaal veel minder carterdruk omdat je zuiger veel hoger zit, en dus er een veel grotere ruimte is in je carter. Dat is het mindere aan die Avionic kit.

Maar met vario of polini blauw / metaal kom je nooit laag in de toeren:P, dus zal hij wel kneiterhard gaan rijden 😀

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

kartingbob

Ik heb nog een aantal carters liggen dus als het niet rijd.. probeer ik een andere…

Maar aande cilinder ga ik niet kloten veels te geveolig en moeilijk te bewerken omdat die zo hard is…

kartingbob

Zo de er zitten nieuwe lagers in het blok en zit al deels in elkaar,, vandaag nog ff de ciao al een beetje in elkaar gezet.
                            Het uitsteeksel op de voorvorkpoot moet wel verlast worden wil je een vespa velgen demonteren.
                            En een vraagje kan je een uitlaat laten stralen??

natuurlijk komt er wel een ander stuur op:P

murkus
                            Bijdrager

wat voor voorvork heb je gebruikt? ziet er trouwens vet uit hoor:)

kartingbob

Gewone tomos (a35 denk ik)… Ja vind het mooier dan gewone ciao en het rijdt wat beter

hansieb
                                Moderator

Ga je dat stuurslot er nog afflexen?

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 110)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.