- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 3 maanden geleden door leanderciaopx25.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 november 2014 om 18:45 #185136
hallo allemaal !
Ik ben nieuw op dit forum en dit is ook mijn eerste topic, maar ik rijd met een vespa ciao px 25, ik heb het brommertje helemaal opnieuw opgezet (en opnieuw laten starten met hulp van dit forum :lol ) maar hij loopt nu ongeveer 35 denk ik, ik zou hier wel graag iets meer uithalen, ik heb al dingen gezien over je brommertje opvoeren maar ik vroeg me af of dit allemaal wel mogelijk is op zo een simpel brommertje, wat zijn de eerste dingen die ik best zou veranderen om toch 45-50 te kunnen rijden? ik las hier ook iets over een variomatic ? zou dit een goede oplossing zijn ? maar dit is denk ik nogal duur … maar toch alvast bedankt ! 😛
21 november 2014 om 19:12 #202216Welkom !
Het zijn idd simpele brommerkes.
Maar des te beter !:p
Variomatic is idd wat duur.
Met een bromklokje ben goedkoper gediend.
En een citypowertje groene trekveertjes etc.
Dit kun je ook terug vinden in de howto’s.
Nogmaals welkom op het forum en hopelijk kun je hier nog veel leren !
Mvg Freddy.21 november 2014 om 19:37 #202217hoe snel zou ik dan ongeveer kunnen halen ? 🙂 en een bromklokje kan je dat kopen om jmpb ? ik ga eens kijken tussen de howto’s 😀
21 november 2014 om 19:56 #202219Hallo Leander en welkom!
Het is niet moeilijk om je Ciaotje wat op te voeren, lees de volgende link eens door, http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=274 dan weet je een beetje waar je moet beginnen! JMPB verkoopt geen bromklokken, die zal je gebruikt moeten komen, maak anders even een gezocht advertentie aan hier in de sectie “onderdelen gezocht”.
Een varioset is leuk, je gaat er harder van optrekken maar is wel vrij duur inderdaad. Poelie is een stuk simpeler.
Succes met je sleutelwerk en als je nog vragen hebt zijn ze uiteraard welkom.
21 november 2014 om 20:02 #202220alvast bedankt voor de antwoorden ! 🙂 maar als ik een citypower uitlaat koop ? moet ik dan een nieuwe sproeier stoppen ? nu is het de originele uitlaat en sproeier, en ik zag op JMPB groen en blauwe trekveren, welke gebruik ik best? en is een kleinere poelie wel een goed idee ? het brommertje trekt nu al niet te best op … :/ alvast bedankt voor de antwoorden !
21 november 2014 om 20:22 #202221leanderciaopx25 :
alvast bedankt voor de antwoorden ! 🙂 maar als ik een citypower uitlaat koop ? moet ik dan een nieuwe sproeier stoppen ? nu is het de originele uitlaat en sproeier, en ik zag op JMPB groen en blauwe trekveren, welke gebruik ik best? en is een kleinere poelie wel een goed idee ? het brommertje trekt nu al niet te best op … :/ alvast bedankt voor de antwoorden !Als je effe op marktplaats een bromklokje zoekt dan vind je er wel ene.
Best is een 94mm poelie op een bromklok met 80 poelie zal hij nog slechter trekken.
En qua sproeier zou ik een maatje of 2-3 max groter nemen met citypower.
En snelheid zou rond de 50-55 zijn maximum.En qua trekveertjes dit is van polini :
Volgorde van Sterkte;Metaalkleur
Groen
BlauwMalossi:
Geel – Touring ( 4000 TPM )
Zwart – Sport ( 5000 TPM )
Wit – Racing ( 6000 TPM )Ik denk op je standaard setup dat de malossi’s iets te zwaar gaan zijn.
Van de polini’s ben ik niet zeker.Mvg
21 november 2014 om 20:42 #202222bedankt voor het antwoord ! ik ga meteen op zoek naar een bromklokje 🙂 en naar een citypower uitlaat op jmpb 🙂 en met een 94mm poulie en bromklokje zal m’n brommertje dan goed optrekken ? 😀
alvast bedankt voor de vele reacties 😀
21 november 2014 om 21:02 #202223leanderciaopx25 :
bedankt voor het antwoord ! ik ga meteen op zoek naar een bromklokje 🙂 en naar een citypower uitlaat op jmpb 🙂 en met een 94mm poulie en bromklokje zal m’n brommertje dan goed optrekken ? 😀alvast bedankt voor de vele reacties 😀
Hij zal toch al wat beter trekken en door dat de uitlaat wat meet toertjes doorlaat,
zal je toch wat harder door trekken naar de top.
De trekveertjes dien om in een hoger toerental te vertrekken.
Daarmee zul ook wat harder optrekken.
Maar verwacht geen wonderen.
Met geveilde cartertjes zul je toch wel een heel stuk harder trekken.
Dit is wat ingewikkelder maar is echt een super oplossing.
http://vespa-ciao.nl/page.php?id=18821 november 2014 om 21:15 #202224oke, ik denk dat ik dit allemaal eens ga proberen, en als het vakantie is er eens volledig ga opvliegen ! bedankt voor alle hulp 🙂 en mijn sproeier moet na dit alles ook 2-3 maten groter ?
21 november 2014 om 22:00 #202225Sproeier kun je idd best vergroten,
Specifieke maat kan ik je niet zeggen dit kun je zelf wel afstellen.22 november 2014 om 07:49 #202226Ik vraag me nu wel af, al deze dingen kan zo een simpel brommertje dat wel aan ? Draait hij niet kapot ? Of is er daar geen probleem mee ?
22 november 2014 om 11:19 #194588Neen hoor.
Als het goed gedaan is draait het niet kapot.
Bij camino’s word dit gedaan door groter spruitstuk te monteren.
Op originele blokjes kunnen wij dit jammer genoeg niet.
En de meeste hier rijden met een 13mm inlaat.
Voor zo ver ik weet nog niemand echt problemen weten hebben.23 november 2014 om 09:07 #202227Hoi,
Ik heb een origineel snorblok (7 mm ) opgeveild naar 10,5 en het gedeelte waar het cilinderhemd inkomt
ontgrenst ( schuurtol 50 mm). Met daarna 50 ccdr en citypower met snorklok ( dus veel toeren)Mijn kilometer teller staat op 9350 km sinds ik hem gekocht, heeft me nog nooit laten staan
( op een verstopte uitlaat na 🙁 door losgeraakte uitlaatpasta )Dus op je vraag hij draait niet kapot.
Als je hem alleen voorziet van citypower en bromklok en verder niks veranderd
zal je ongeveer 2 maten groter moeten gaan in sproeier.Mijne loopt 42 op gps wel met snel optrekken en snorklok.
Met bromklok en 94 mm poelie liep hij 46 gps met ook nog redelijk goed optrekken.
23 november 2014 om 12:38 #202228Ik heb ondertussen op jmpb andere trekveertjes, poelie 94, en een citypower uitlaat besteld, verder heb ik op marktplaats geïnformeerd voor een bromklokje, maar is hier ergens een how-to om een bromklok te plaatsen in je brommertje want ik vind geen terug :/ en ik zal dan ook verder nog eens kijken om mijn carter uit te veilen 🙂 dan zal ik denk ik toch wel een mooie snelheid halen 🙂
alvast bedankt voor alle reactie’s ! 🙂23 november 2014 om 12:45 #202229Hier vind je hoe je je klok kunt wisselen: http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=220.
Als je gaat uitvijlen zorg dat je weet wat je doet, als je hem te breed vijlt heb je niets meer aan je carter! Alles is hier wel te vinden met foto’s.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.