- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 maanden, 3 weken geleden door Frank.j.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
Hallo iedereen, na al een tijdje een account te hebben van deze website, dacht ik laat ik maar gewoon een perso starten!
het begon allemaal in eind juni, toen ik deze Ciao tegen kwam op marktplaats, deze kon ik niet aan me voorbij laten gaan natuurlijk.

ik kocht deze brommer meteen al met het idee om hem helemaal op te knappen en naar mn eigen smaak te maken, wat heel erg mooi was aan deze brommer is dat hij al redelijk opgevoerd was.
de setup was namelijk als volgt:
– mix blok (ciao is officieel ook een mix) met electronische ontsteking, alle mix dingen die erop zaten zijn er trouwens afgehaald, en er is een normaal kleincarter opgezet.
-65cc cilinder, merk weet ik zo niet maar zal wel dmp zijn ofzo.
– 13\13 carb met sproeier 66.
– techno circuit uitlaat.voor de rest, zat er niet zo’n beste lak op, namelijk hammerite verf 🙁
maar ik was toch van plan om dit frame opnieuw te spuiten.na 2 weken had ik besloten dat de kleur racing blue moest worden, niet een orginele kleur, maar deze brommer wordt ook alles behalve orgineel :p.
mijn broer had rond die tijd ook een vespa ciao op de kop getikt, ook met geel kenteken. dus hebben we dit project tegelijk gestart, op deze foto hadden we de 2de laklaag gedaan.
na het spuiten zijn we weer begonnen met opbouwen, we gingen vanaf hier onze eigen weg weer volgen. (mischien maakt mn broer ook nog wel een perso)
hier zat ie al wel redelijk inelkaar, die leijke mix koplamp erafgehaald, want die vond ik maar niks :). deze had ik omgeruild met mn andere ciao die niet op kenteken staat. op deze foto waren ook nog veel dingen me niet naar t zin. De velgen moesten nog zwart, de kappen waren niet mooi meer, moest een ander spatbord op, een koplamproostertje en ik wou graag een buddyseat, dit heb ik allemaal gedaan en toen was dit het resultaat:

erg geslaagd naar mijn woorden, maar uiteraard is een project nooit af. mochten jullie tips of vragen hebben, stel ze gerust!21 oktober 2023 om 10:31 #822299He Frank, leuk dat je een perso aanmaakt!
Ik blijf lekker meelezen met de updates die volgen!beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.21 oktober 2023 om 12:15 #822301Leuke Ciao! Ziet er weer strak uit.
Die 3 spaaks velgen in het zwart vind ik ook altijd wel vet, zie je ook niet zo vaak.
Wat is je top?Mooi om te horen Bram!
idd vond ik de driespaakswielen ook goed staan, die vierspaakswielen had ik ook maar toch stonden de driespaakswielen beter, ze waren eerst grijs maar die had ik even mooi zwart gespoten. Top was 65, maar ineens liep ie niet zo hard meer. Ik zat bij mijn broer achterop (op mijn ciao) en toen plots viel hij ineenkeer weg maar sloeg ook weer gelijk aan, sinds dat moment had ie niet zoveel power meer. Misschien een warmlopertje ofzo?
iniedergeval heb ik afgelopen donderdag ff een nieuwe zuiger erop gezet met nieuwe zuigerveren pakkingen etc. Nu heeft ie weer meer vermogen gelukkig! Zuiger was trouwens ook wel aardig versleten hele dikke krassen enzv.
er komen binnenkort trouwens leuke projectjes aan, mn broer en ik hebben samen weer een citta gekocht. Daar komt een 65cc polini w-poort op met een 13/13 etc.
we gaan nog een ciao opbouwen ( ook 65cc cilindertje )tot de volgende!
22 oktober 2023 om 15:13 #822344Ah jammer, klinkt als een warmloper idd.
Heb je je carter uitgevijld? Dan is sproeier 66 misschien een beetje aan de kleine kant. Ik zou ff 68 of 70 er in doen.
Oh en misschien een domme vraag, de koelkapjes, zitten die er op? (Op het carter en op de cilinder) Zie af en toe dat die worden vergeten, vooral die bij de cilinder.23 oktober 2023 om 14:34 #822351@Biermobiel21
Carter is inderdaad uitgeveild, koelkapjes zaten er op. Dan zal ik binnenkort sproeier 68 even proberen, 70 had ik al een keer geprobeerd maar was te groot. Ik ben er net ook achtergrkomen dat mn uitlaat lek is….heeft dat ook invloed?
bedankt voor de tip!23 oktober 2023 om 14:37 #822352
net ff uitlaat mooi kaal gemaakt, was zwart gespoten door de vorige eigenaar… dit ziet er een stuk vetter uit!
9 april 2025 om 11:07 #828485

Hallo forumleden!
ik heb gister een nieuwe aanwinst opgehaald. dit gaat zeker een mooi project worden. dit is te volgen via deze perso: https://vespa-ciao.nl/forums/topic/project-tourbrommer-2025/mvg Frank
- Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 3 weken geleden door Frank.j.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.