Vespa-Ciao.NL
:: Ciao Project ONE

Home Forums Perso’s Projecten Ciao Project ONE

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 386)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wouz-LwB
    Donateur

varieert je achterkoppeling wel goed?

ff nakijken of der viezigheid oid tussenzit

sombrero
      Topic starter

eerst 4.4 vet veel toeren
        daarna 5.1 minder toeren maar nog steeds veel
        en nu 6.4 maakt nog steeds veel toeren. en snaar komt net tot de helft
        de 8 grams standaardrollen passen moeilijk en komen dus niet naar buiten dus die kan ik niet gebruiken
        ik heb ook nog 4.7 grams 5,8 grams en 6.2 grams maar daar heb ik denk ik weinig aan
        heb wel al gele drukveer en alles erop

@ wouz
        kan ik eens heen kijken
        wel zijn de twee poelies een beetje ruw van binnen
        zitten beetje rare plekjes op
        msschn moet ik maar ff nieuwe bestellen

sombrero
        Topic starter

zo waterpompje heb ik passend loopt alleen een heel klein beetje aan tegen het frame. maar ik zal zo spoedig mogelijk een paar foto’s erop zetten. malossi vertanding zag ook pico bello uit 🙂 die komt er ook binnekort in 😀

sombrero
          Topic starter

zon Onze beste FonS heeft ff voor me een cp vliegwiel afgedraaid voor in de Polini Evolution Engine zodat ik het waterpompje er op kan zetten :d erg bedankt fons

FonS
            Bijdrager

haha graag gedaan, ik ben benieuwd of het goed past, hij is in ieder geval de door Polini beschreven dikte :thumb

sombrero
              Topic starter

ik denk dat die gaat passen
                het elek. vliegwiel was hetzelfde afgedraaid en paste precies 😀
                dus deze moet gaan passen. en nu is men vliegwiel nog ietsjes lichter :d
                dus lekker licht vliegwielletje nu.
                maarja nu nog wachten op de EVO ENGENINE 😀

sombrero
                Topic starter

zoo na heb de evolution engine al binnen en het afgedraaide vliegwiel zit erop.
                  ook ff nieuwe bestelling gedaan voor de evolution engine

# Topset Polini 42MM (ALU)
                  # Moer VARIO Vespa
                  # Malossi Variosnaar Vespa CIAO
                  # Krukas NUOVA Vespa P10
                  # Lagerset Krukas Citta
                  # Pakkingset EVO Engine Vespa

sombrero
                  Topic starter

zo hier ff wat fotos van de onderdelen
                    was het fototoestel een tijdje kwijt maar heb het gevonden tussen de doos waar alle epoxy enz. in zit van het carbon
                    ik ga nog wachten tot volgende zomer met het maken van de carbonkappen vanwege tijdgebrek en weersomstandigheden. ik doe zoiets liever buiten anders wordt je echt high 🙂 enne verwerkingstemp is ongeveer 20-25 graden

maarja hier de fotos

nieuwe originele piaggio kappen worden de mallen van gemaakt voor de carbon kappen

waterpompje

de polini radiateur. was bezig met poetsen en polijsten van de radiator maar is nog lang niet zo schoon als ik wil 😀

malossi vertanding 1:9

de voetsteunen

hier nog wat geschuurd aan de tank maar dat duurt echt lang om dat glad te krijgen. die polyesterplamuur is kei en keihard

evolution engine
                    van de evo engine komen binnekort meer foto’s en dan komen er ook foto’s van de mazzuchelli krukas enz.

en blauwe buitenkabel. komt om alle kabels behalve de decompressie kabel en de choke van de 19mm carb

reacties zijn altijd welkom 😀

sombrero
                    Topic starter

zo had net mijn neef aan de lijn. kan in het weekend langs gaan om een kleur te gaan mengen. zodat we al weten wat voor een kleur eropkomt in de zomer 😛
                      waarschijnlijk wordt die in april gespoten 😛
                      velgen worden of gecoat of gespoten. dat weet ik nog niet

sombrero
                      Topic starter

zo vandaag het blok eronderuit gehaald 🙂 ff carters gesplitst enz. zodat ik morgen de mazzucchelli erin kan gaan doen 😛
                        zag er allemaal goed uit van binnen alleen 1 dingetje viel me op aan het carter maar daar maak ik morge wel ff foto van .
                        heb nu ook tevens een goede stadaard krukas te koop met z.g.a.n. lagers erop.

angel
                        Bijdrager

achterzitje vind ik heel mooi maar tank vind ik er teveel aan…De orginele lijnen van een ciao zijn helemaal zoek…Maar ja het is jou brommer dus als jij het mooi vind 😀 Wel brute setup btw

sombrero
                          Topic starter

dankje. ik weet nog niet of ik de tank ga gebruiken. als hij helemaal af is met schureen enz. kijk ik of ik hem erop doe of niet dan spuit ik hem ff in de zelfde kleur als de brommer. en als ik het mmooi vind houd ik hem

set up is idd wel nice 😛 ben er zelf erg blij mee

sombrero
                            Topic starter

zo heb de mazzucchelli krukas erin gezet en ff nieuwe pakkingen enz. tussen de evolution engine gedaan. ook ff een nieuw membraan erin gezet.
                              ik ga in de winter gewoon met luchtgekoelde set up rijden. begin lente ga ik de lc set erop doen. dit in verband met het zout wat ze al zijn het strooien enz. als ik al dat zou op mijn radiator lc kop en slangen ga krijgen vind ik dit jammer. ook kan ik mijn uitlaat met de lc kop niet bevestigen. en met de bevestiging bij de flens kan ik hem ook niet vastmaken want de klem past niet tussen flens en carter.

maarja hier foto’s spreken voor zich

kan dit kwaad ?? zag het toen ik het blok splitste

NUOVA Mazzucchelli vollewangen krukas

mijn vliegwiel voor het waterpompje 😛 728 gram 😛

het blok hoe ik er mee in de winter ga rijden

het blok hoe ik er in de lente mee gaa rijden 😀

complete blokje 😛 zonder lc kop

snaartje komt gelukkig niet tegen het vliegwiel wel tegen de rubberen dop maar die moet er dan maar vanaf en dan maak ik zelf eentje van silicone kit of zo 😀

alleen heb ik weer het probleem zoals ik vorig jaar ook had de halfpoelie van de vario komt weer lichtjes tegen het frame 🙁
                              maarja ga dalijk ff een oplossing zoeken

gido-vespa

ziet er gaaf uit sombrero:thumb
                                maar de lagers die ik om die stnd krukas zaten die je er hebt uit gehaalt waren nog nieuw is misschien maar een km of 50 mee gereden dus nog prima te gebruiken 😉

sombrero
                                Topic starter

jaah ik zag het alles zag er nog nieuw uit van lagertjes. prima. ik weet alleen niet wat met dat carter is gebeurd maarja als hij maar rijdt is het goed 😀
                                  carburateur zag er ook goed uit. was eigenlijk als nieuw die carburateur. miste alleen een rubberen ring om de carburateur maar die had je wel meegestuurd 😀
                                  hij doet het nu en hoe 😛
                                  met gasgeven maakt die echt een bruut geluidje. en heeft een vet snelle gasreactie. 😀
                                  ben er echt tevreden over

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 386)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.