Vespa-Ciao.NL
:: Ciao Project ONE

Home Forums Perso’s Projecten Ciao Project ONE

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 386)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sombrero
    Topic starter

halle luya ik reed toenet met poeli 95 en het stotteren is weer weg
      hij trok echt hard op maar geen autowheelie
      op top telde die met gps 75 km per uur
      ik hoop dat ik dan met poelie 70 er wat meer me kan uithalen

maar dat ding maakt toeren met poelie 95… niet normaal 😀

ik ga nu de blauwe veertjes erin doen en dan maar eens kleinere poelie

sombrero
      Topic starter

zo ik vond het een beetje kaal zo alleen een stang dus ik dacht ik ga een tank maken 😀

dus ik begon een mooie vorm te maken voor de tank en heb hiervan een mal gemaakt van karton daarna heb ik de kartonnen mal gemaakt van hout

daarna heb ik heb ingespoten met pur en de vorm uitgezaagd.

daarna duck tape eroverheen gedaan en een paar lagen polyester

daarna moet ik flink gaan plamuren. daar ben ik nog mee bezig 😀

ook heb ik nieuw snelgas gekocht

en een tomos voorvork

en nieuwe michelin bandjes

het zijn michelin pilot sportys worden heel veel gebruikt op schakelbrommers enz. de lokale bromboer rijd op het circuit met deze bandjes. zijn ook erg stug. en je kunt er heel diep mee door de bocht

ook heb ik 5 spakers gekocht
        hier heb ik 1 gespoten maar volgende maand laat ik ze coaten

Rebel

vind het echt lelijk op een ciao

Tom ciao

Ja ik ook, had hem dan naar onder gemaakt ofzo
            Nu heb je zo leeg stuk er tussen :ehh

Piet30
            Donateur

hey, that looks great.:thumb

Is the Polini blokje running? What Krukas did you build in?

What headlamp did you build at the front? Can’t see it well on the pics.;)

cu,Ralf

jordy
              Bijdrager

ik vind het eigenlijk wel vet uitzien :thumb
                het heeft wel iets
                maar toch zou ik het niet doen als ik de keuze had;)

sombrero
                Topic starter

ik vind het op de fotos niet zo mooi uitzien idd maar in het echt zie je de vormen veel beter en als die geplamuurd is en gespoten dan kijk ik of ik hem mooi vind. als het niet zo is gebruik ik hem niet anders wel
                  en msschn wil ik er ooit nog een kuipje op maken of zo moet ik nog ff kijken

@piet
                  the headlight is from a puch maxi
                  the polini engine runs, and i have a crankshaft in it which is calculated.

sombrero
                  Topic starter

zo ik heb weer een update

poliniwaterpompje gekocht voor de ciao
                    polini radiateur bevestigd met de transparante slangen
                    eurocilindro LC kop waterdicht gemaakt met pakkingpapier want deze lekte toch nog wat water nadat die warm was geweest
                    ook ff een polini vario voor de ciao gekcoht en een standaard varioset (klok achterkoppeling en ori voorvario)
                    ook ff elek afgedraaidvliegwiel voor de waterpomp
                    en een malossi gele drukveer

ook nog ff aerospatbord bewerkt zodat die wat mooier uitziet 😀 beetje rond gemaakt voor en zo

zal zo snel mogelijk fotos gaan maken 😀

sombrero
                    Topic starter

zooo net ff een pakketje binnen gekregen
                      en rara wat zou daar in zitten
                      btw net ook nog ff bestelling gedaan bij mopshop van 200 euro 😀 waar onder andere malossi vertanding bij zit 😀
                      ook ben ik momenteel bij een kennis voetsteuntjes het maken in de draaibank
                      hier de fotos van wat in het pakketje zat en nog wat andere van de lc set en de velg.

wat me opvalt is dat deze echt super goed is afgewerkt.
                      ook heeft deze vario een gradeplaat van 10 graden de malossi had een van volgens mij 0 graden
                      ik vind hem echt veel mooier uit zien en afgewerkt dan de malossi vario.

de velg met een blauw lijntje en de pilot sporty band 😀

de lc set (radiateur tevens te koop)

men polini radiator. ben hem nog verder het polijsten en poetsen

zo meteen plaats ik nog wat andere fotos maar moet ff eten 😀

tolleburker
                      Bijdrager

hee heb je het vliegwiel al binnen

sombrero
                        Topic starter

nee helaas nog niet maar zal wel morgen binnen komen
                          anders stuur me de code begint met 3S kan je hem via track trace volgen 😀

maareh het polini waterpompje en malossi vertanding worden nog nageleverd

maar ik ben echt tevreden over de polini vario nu maar eens snel gaan testen 😀

hansieb
                          Moderator

Zeer mooi brommertje , post ook eens weer ff filmpie.

sombrero
                            Topic starter

dankje dankje 😀

heb morgen als het goed is polini waterpomp binnen malossi vertanding, de voetstepjes zijn bijna af. zijn nu bij een man die ze voor me kan anodiseren. worden nu blauw geanodiasseerd.

ook ff nieuwe ledjes besteld omdat toen men led achterlicht was doorgebrand omdat het blok 44 volt gaf. maar nu heb ik een nieuwe 3 spoels ontsteking erin dus dat is weer opgelost

ook het afgedraaide vliegwiel binnengekregen voor de waterpomp 😀

ook ga ik xenonlook maken met ledjes in men koplamp.

de tank ben ik nog steed het schuren 😀 duurt echt lang hoor met die knoerharde polyesterplamuur. de carbonkappen wacht ik nog maar mee. is me even te veel werk omdat ik het echt druk heb met school 😀

toenet de vario gemonteerd 😀 en gele drukveer erin 😀

maar dat ding trekt best hard op.

ik heb met de zelfde variosetup nu veel meer trekkracht dan met de mallossi vario die ik toen had. komt ook een beetje door de 100 mm poelies met de malossi had ik 90mm

maarja filmpje zal snel komen als ik de nieuwe carterpakking heb want deze lekt toch een beetje erg veel 😀 zuigt daarom erg veel valse lucht 😀

sombrero
                              Topic starter

nou toenet gereden ff een stukje

trekt echt goed op maar de top valt tegen met poelie reed ik 80 met de setup nu maakt die veel toeren en haalt die net de 55-60 komt dat door de vertanding??
                                en komt dat goed met de malossi vertanding??

leon ciao
                                Bijdrager

komt niet door de vertanding, met orginele vertanding zou je met de
                                  <—- setup minstens 70/75 moeten halen, denk eerder dat je de foute rollen in je voorvario hebt. Wat voor rollen heb je er nu in?

15 berichten aan het bekijken - 316 tot 330 (van in totaal 386)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.