Vespa-Ciao.NL
:: Ciao Project ONE

Home Forums Perso’s Projecten Ciao Project ONE

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 386)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LeMoN
    Bijdrager

probeer een afdruk ofzo in het pakking papier te maken door middel van je cilidner er even stevig op te drukken en dan moet je als het goed is de vormen wel zien lijkt mijn?

sombrero
      Topic starter

okee kan ik ook gewoon de originele overtekenen en uitknippen
        en dan wat grotermaken zodat die past
        en de poortjes wat uitknippen en de tapeinden

hansieb
        Moderator

Ga naar de brommerboer en haal zon 43mm pakking op , die kan je prima zelf bijknippen.

43mm koppakking en voila , alles met olie montere en ronken met die 42 alu !

Roger102
          Bijdrager

Werkt vloeibare pakking dan niet goed ??
            Ik heb er al vakaer een cilindertje mee op men carter gezet.

sombrero
            Topic starter

jaah ik heb ze zelf al uitgeknipt. gewoon wat olie op de cilinder zeg maar gesmeerd dan hard aangedrukt op het pakkingpapier en toen de afdruk uitgeknipt en toen paste die gewoon.
              de voetpakking zat er bij maar die was wat krom dus ook ff uitgeknipt 🙂
              en komende week ff monteren en dan teste 🙂

sombrero
              Topic starter

ik heb net ff stukje gereden zonder koppaking 😀
                reed 73 op autoteller maar ik moet er ff sproeier 66 in doen ipv 62 😀
                en deze setup slurpt wel ff wat meer benzine merkte ik. maar mijn blok had ik helemaal naar voren en echt het vaste gezet wat ik kon. maar nu is het weer helemaal naar achteren geschoven?? hoe kan ik dit het beste oplossen. en ik heb ff wat schakelaars besteld voor de ciao om het aan en uit te zetten en voor het licht en voor begrenzer 😀

sombrero
                Topic starter

mijn achterklok is kappot gegaan:( nu post ik morgen wel ff fotos als ik tijd heb. maar het ziet er niet zo goed uit

sombrero
                  Topic starter

nou nou ik heb gisteren en eergisteren toen ik me verveelde een uitlaatje berekend 😀 heb hem vandaag gemaakt met dun karton en behangerstape 😀 hij ziet er vet uit en ik heb nog een leovincedemper hier die ik erop doe 😀
                    hier ff wat fotos van de papieren uitlaat
                    ik moet wel nog ff de bocht maken van papier maar dat gind ff moeilijk:D

sommigen hadden ook gevraagd naar fotos van de wonden van mijn val 😀
                    en ook nog een foto van de kapotte ninja

dit is 1 wond foto is vandaag gemaakt:D en het ongeluks was vorige week dinsdag gebeurt

deze is ook vandaag gemaakt dit was de wond waar je eerst mijn knieschijf kon zien zitten

en dit is nog een schaafwond

en sorry voor de slechte kwaliteit van de fotos is met me oude telefoon gemaakt want de oude is kapot gegaan met de val toen 😀

en hier de kappote ninja of de deuk 😀

LeMoN
                    Bijdrager

tering dats zonde! en die wonden zien er nogal goor uit. Die uitlaat is gewoon een soort calibrata?

sombrero
                      Topic starter

neeh heb ik berekend op mijn cilinder en dan met cone layout gemaakt en dan uitgeprint overgetrokken en in mekaar geplakt 😀

maar de uitlaat loopt zoals de ninja alleen ietsjes hoger 😀

loopt ongeveer zo als deze

alleen heb ik niet zo een lange demper 😀

Edjuh
                        Bijdrager

Hoe heb je het berekend? Hij ziet er wel erg dunnetjes uit!

sombrero
                          Topic starter

Edjuh :
                            Hoe heb je het berekend? Hij ziet er wel erg dunnetjes uit!

ja klopt hij wordt in het echt wat dikker allemaal omdat ik nu met dat karton het niet goed aan mekaar kreeg en toen heb ik het wat kleiner gekregen allemaal

maar ik heb het met exhaust calculator berekend en met conlayout de tekeningen geprint en gemaakt

sombrero
                            Topic starter

zo alle onderdelen binnen van jmpb en gemonteerd
                              ciao is weer klaat om mee te rijden.
                              alleen draai ik mijn voor vork altijd vast maar na 1 dag rijden moet ik die moer altijd bijdraaien.
                              maja men klok begrenst de hele tijd als ik 73 rijd op teller 🙁 maja komt omdat ik originele vertanding heb
                              maar nu nog ff alle elektrische delen aansluiten en dan is die bijna af denk ik 😀

sombrero
                              Topic starter

zo jongens mijn ciao maakte de laatste tijd een happerend (schurend) geluid dus ik dacht oh spietje kappot of zo maar nee
                                ik zag opeens dat de keerring er niet meer echt goed inzat en men blok zoog dus af en toe valse lucht. toen ik de keerring weg had gepakt zag ik allemaal stukjes ijzer. ik hoop dat het de lagers zijn geweest en niet een stuk van het carter 😀
                                maarja binnekort eens nieuwe lagers en zo erin duwen

sombrero
                                Topic starter

ik ben erachter gekomen wat het tikken in mijn blok was. was een stukje zuiger uit de zuiger afgebroken aan de bovenkant boven een zuigerveer 🙁 ga nu maar ff een nieuwe zuiger bestellen 😀

15 berichten aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 386)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.