Vespa-Ciao.NL
:: ‘Ciao project’ Kevinwol

Home Forums Perso’s Projecten ‘Ciao project’ Kevinwol

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 270)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

500
    Donateur

Van mij mocht de stang wel wat dikker maar nice hoor kevin:P ik zie hem wel rijden binnenkort:D

Tonegido
      Bijdrager

precies goede hoogte ^^

Kevinwol
        Topic starter

Er zal nu een tijdje niks gebeurden aan mijn brommer omdat ik nu moet wachten tot alles gelast en gestraald word. Ik ga vanaf zondag 2 week op vakantie naar Kos. Als ik terug ben dan word het frame gelast en gestraald en dan gaat hij naar de coater en ga ik opzoek naar een leuk blokje:D

angel
          Bijdrager

:thumbik vind de stang mooi 😀 Mooi koopje heb je wel gedaan met de ciao :lol

Kevinwol
            Topic starter

Na een poosje weg te zijn geweest op een schip is hier weer een klein updateje. Gister is mijn frame naar de lasser/straler gegaan. Dat zou waarschijnlijk vandaag klaar zijn:con. Als ik foto’s heb zal ik ze posten. Nu moet ik nog ff kijken welke kleur hij gecoat word. Over het blok ben ik nog niet helemaal uit. Maar ik zat mischien te denken aan een Malossi reed valve carter met 19mm en een 80 pinasco. Iemand tips of ideën over onder anderen de kleur van de coating of het blok die zijn natuurlijk altijd welkom!

Docs
              Donateur

als je zon blok wil moet je opschieten, bijde(carters en cilinder) worden niet meer gemaakt:cry.

kleur, british racing green met wit:D:D nee, das altijd lastig, ligt er natuurlijk ook aan wat voor kleuren je zelf mooi vind

Tonni
                Moderator

😀😀

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Docs
                  Donateur

offtopic: grrrrr, die wil ik ook:D:D:D(zou eerst mn racer setup worden, maar aangezien ze neit meer te krijgen zijn:cry ga ik maar over op een simo:D:D)

Kevinwol
                    Topic starter

@Tonni: die onderdelen zien er zeer gelikt uit=)

Ik heb net mijn frame opgehaald. En ze hebben alleen de stang gelast omdat de naden en de verstevigings strip volgens hun met tig moet. Ik zal dus deze week mijn frame naar een constructie bedrijf moeten brengen die het met tig kan lassen. Het zandstralen is redenlijk gelukt. Er zitten nog een paar verfplekjes op. dat komt doordag het frame net in de cabine paste en niet gedraaid kon worden. Die laatste restjes zou de coater er eventueel met hun grotere straal machine er af kunnen halen. Ik zal waarswschijnlijk vanavond ff een fototje posten

FonS
                      Bijdrager

Ik heb bij twee van mijn Ciao’s de buis, naden en verstevigingen gewoon MIG gelast, dus ik snap niet waarom ze dat niet zouden kunnen.
                        TIG is misschien makkelijker, maar MIG gaat het ook gewoon, vooral als je het bij een bedrijf laat doen :con

Maar goed, ik ben benieuwd naar meer :thumb

peter139
                        Bijdrager

mig lassen kan. Alleen moet je redelijk kunnen lassen om het ‘mooi’ te krijgen.

Tig lassen is veel preciecer en mooier. Vergeet niet dat je na het stralen gelijk moet primeren of coaten. Anders trekt vet en vuil in het staal en krijg je lelijke plekken. Ga je btw naar koops voor stralen?

leuk dat je zo bezig bent ga zo door:)

Kevinwol
                          Topic starter

hier zijn de foto’s:

@peter: hij is al gestraald. Alleen er zitten nog een aantal verf plekjes op omdat ze bij de werf een klein straal cabinetje hadden met maar 8 bar en daar kregen ze niet alles er af. En hij gaat voor het laatste stralen en coaten naar koop ja.

Kevinwol
                            Topic starter

Na een poosje op vakantie te zijn geweest weer een keer ee update. Ik heb de lasnaden mooi afgewerkt met een klein flexje. Ik ga vanavond een vario setje ophalen met een malossi voor vario. Ik ben nu nog op zoek naar een malossi reedvalve carter met een 80 pinasco. mischien vanaond foto’s van het vario setje. Ik ben van plan eerst een blokje bij elkaar te zoeken en te laten lopen. En hem dan weer te laten zandstralen en uiteindenlijk toch te coaten.

Kevinwol
                              Topic starter

Zonet een vario setje opgehaald

Kevinwol
                                Topic starter

Ik ben bang dat ik geen Malossi reedvalve cartertje meet zal kunnen vinden. Ik wil nu evt een polini evo cartertje kopen. Zou er veer verschil zijn met een polini evo dan met een malossi reedvalve?

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 270)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.