Vespa-Ciao.NL
:: ciao project {kevinwol}

Home Forums Perso’s Projecten ciao project {kevinwol}

• Dit onderwerp bevat 36 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren geleden door Loek.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Kevinwol
    Topic starter

ik heb gister samen met een cameraat een oud ciao’tje gekocht met doel om hem op te knappen. toen ik hem kocht lekte hij bij de carberateur heb ff een nieuw ringetje er tussen gedaan en carberateur schoon gemaakt en hij liep!:D
      hij ziet er niet meer uit als een van de besten maar daar was de prijs ook na. de setup is nu: 13/13 carberateur 80of90 poelie nog niet naar gekeken citty power uitlaat en de rest is standaard.

hier een paar foto’s

post hier jullie meningen en tips natuurlijk!:!

LeMoN
      Bijdrager

klinkt leuk, wat zijn de plannen behalve het opknappen?

PoliniCitta
        Bijdrager

succes met de vespa ciao man, zal wel wat moois worden, ik houd dit topic in de gaten;)

Kevinwol
          Topic starter

de plannen zijn eerst de brommer weer inorde maken. ik heb zo strax het wiel er recht in gezet de bout van het stuur vervangen. het licht moet nog worden aangesloten want de kabelboom is verknipt dus ff uitzoeken waar hij op moet. er moet een ander achterbandje om wat niet is ook af. het blokje gaat er binnen kort onder weg en dan alles ff checken en schoonmaken.

.-{2F4OV}-.

Genoeg werk zo te zien:lol

Kevinwol
              Topic starter

we hebben gister het licht weer aangesloten en een andere stuurpen er in gemaakt. maar toen ik bezig was was opeens de buurman voor de deur ik dacht klachten? maar nee hij had 2 vespa velgejes met goede binnen en buiten band en klok=);)
                mijn achterband was al af dus ff omwisselen.
                hier nog een foto van de vespa met kappen, voorspatbord licht er ff af
                foto’s van de velgen komen nog:P

bob
                Bijdrager

ziet er leuk uit man kom wel weer een keer kijken als alles klaar is:)

Kevinwol
                  Topic starter

en toen was gister de achterband lek:S heb hem net ff snel geplakt:D en de zuigerveren zijn ook geknapt vanavond maar ff nieuwe halen

foto van me nieuwe spaakvelgjes;)

weer bezig met de vespa

Loek
                    Bijdrager

Ik haal als de cilinder er af moet ook altijd m’n hele blok weg. Is toch veel fijner werken?
                      Ik zie dat je ook zo’n takel ding van de gamma hebt. 5 euro wassie maar 😀 En ik trek sr zo mn ciao mee omhoog.

Edjuh
                      Bijdrager

Die velgen zijn voor een bravo of een Si volgens mij(remtrommel voor).

Kevinwol
                        Topic starter

ik had het blok er toen net weer onder:P

alleen ik had de cilinder er af en wou hem er weer op doen toen knapten de zuigerveren:S heb toen nieuwe er op gedaan weer cilinder er op drukken ging heel moeilijk knappen ze weer:S ik haal vanavond weer nieuwe weer een poging doen

Rebel

Volgens mij knijp je je veren niet echt in dan he?

of ze zitten verkeerd om en niet bij het pinnetje in de buurt.

Kevinwol
                            Topic starter

hoe moeten ze er in dan?

Rebel

je duwt ze erom kijkt naar de schuine rand
                                dan kijk je waar de 2 pinnentjes zitten hier laat je de opening

dan duw je deze in (of tywrap eromheen) en schuift je cilinder eromheen.

.-{2F4OV}-.

Gwoon zuigerveer goed bij elkaar knijpen met pinnetje in de opening. En dan cilinder erover schuiven. Eventueel de binnenkant van cilinder met beetje 2 takt olie insmeren… Kijk ook of je de goede zuigerveren hebt! Neem de cilinder ff mee naar de bromboer en laat t checke. Miss wil ie ze zelf wel ff eromheen doen en cilinder erop schuiven;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.