Vespa-Ciao.NL
:: Ciao onder het rijden uitgaan, geen bezine probleem.

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao onder het rijden uitgaan, geen bezine probleem.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vivian
    Topic starter

Goedenavond,

het volgende is er aan de hand.
      Op het moment dat ik een kwartier heb gereden valt mijn ciao uit het niks uit en gaat dan pas weer aan al hij afgekoeld is. Je denkt al gauw aan een benzine probleem maar carb. en alles er omheen schoongemaakt. Dit heeft helaas niets geholpen. Wel erg opvallend is het feit dat in de afgelopen weken mijn licht er ook mee is gestopt. Het zal dus wel een electrisch probleem zijn. Iemand enig idee wat het kan zijn en hoe ik dat moet verhelpen.

groet Vivian

hansieb
      Moderator

Iets meer informatie over het motorblok is wel handig en is het een elektronisch of contactpunten blok?:

Cilinder :
        Carters :
        Carb. : 12 / 12 – Sproeier:
        Poelie : 85
        Uitlaat : geen standaard
        Krukas :
        Snelheid : 58
        Brommer : Ciao

vivian
        Topic starter

Das inderdaad wel handig. Het is een blok met contactpunten. Verders geen rare toestanden.

hansieb
          Moderator

Contactpunten nog op de juiste stand ? [url]/page.php?id=352[/url]

(BSN)finish first

maar als er iets met de cp is kan het toch niet dat hij het doet en dan opeens niet als hij warm word en dan weer wel als hij afgekoelt is

klinkt dat niet eerder als een warmloper dan?

dychonn
              Bijdrager

Dat klinkt als een kapotte condensator, als die warm wordt doet die het dan vaak niet meer.

vivian
                Topic starter

Ok, dan ga ik daar maar eens mee aan de slag.

thanx

Elektronized
                  Bijdrager

Dat had ik ook met een Ciao van mij. 3 kwartier wachten tot hij afgekoeld was en dan kon ik terug een 5-tal km rijden.. 😀
                    Heb de Ciao meerdere malen binnengedaan bij de dealer, heeft altijd wat vervangen en gecontroleerd en getest..

Was het beu en heb em dan maar verkocht.. :@

Thijmen
                    Donateur

Als het je condensator niet is, kijk eens of je blokje niet lekt tussen de carters als ie heet is. Dan verliest het blok z’n compressie en gaat ie uit.

Remmen is angst

vivian
                      Topic starter

Ok als het de condensator niet is zal ik daar naar kijken. Alleen hoe controleer ik dan of het blok daar niet lekt?

BVDP
                        Bijdrager

ventilatiegaatje in je tankstop dicht?

Thijmen
                          Donateur

Als je wilt kijken of je carters lekken kun je er wanneer het blokje een beetje op temperatuur komt een beetje zeepsopwater overheen sproeien met een plantenspuit. Als er belletjes komen lekt het. Dat is vervolgens weer makkelijk te verhelpen door behalve de gewone pakking wat vloeibare pakking tussen de carterhelften te doen.

Remmen is angst

vivian
                            Topic starter

Het heeft een tijd geduurd voordat ik er mee aan de slag kom maar ik ben bezig.
                              Nieuwe bobine gekocht en probleem lijkt verholpen. Maar nu komt er weer iets nieuws om de hoek en dat is dat ie niet meer stationair wil lopen. Op het moment dat ik rij en m’n gas los laat, verliest ie al zijn toeren. Als ik op dat moment vol gas geef doet is het weer maar gas los is uitvallen. Ik heb het geprobeerd met de stationairschroef en met de gasschuif maar dat haalde niks uit. ik heb verder niks veranderd.

groet vivian

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.