- Dit onderwerp bevat 48 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 8 maanden geleden door niels-nijsten.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 juni 2008 om 10:44 #431044
erg strak, voor koplamp kan je zo’n kap pakken van een senda bijvoorbeeld, met 2 halogeenspots die je dan op je blok laat branden 😉
16 juni 2008 om 17:08 #431053kappen komen er niet op, alleen die zijkappen dan en dat middenkapje maar op de koplamp ofzo wil ik geen kappen vind ik niet zo mooi. mayb gewoon een rijtje ledjes verzinken in de kroonplaat van de ebr vork. heb vandaag trouwens mijn proma gemonteerd. filmpje ga ik dadelijk of straks ff op youtube posten. hij loopt erg lekker vind ik:P ondanks dat ik diesel gemengd met benzine in mun brommertje heb zitten:P alleen de demper is totaal gaar:P.
even over benzine met diesel, DIT WERKT ik werk bij een volvo dealer en wij hebben wel eens van die mensen die net een nieuwe auto hebben en jaren lang benzine hebben gereden. gaan ze voor de eerste keer tanken gooien ze 60 liter benzine in de tank:P ik de tank leeghalen staat daar 70 liter rotzooi(60liter benzine bij 10 liter diesel). paar dagen later ga ik naar het werk is mijn benzine op in maastricht bij hensgens betaalde ik laats 2euro voor de mengsmering, dus ik denk verrek maar ik gooi die diesel met benzine erin. diesel heeft een smerende eigenschap en de benzine verbrand ik het hele tanke volgegooit en zonder problemen de hele tank leeggereden ZONDER 2TAKT OLIE erbij te gooien dus gewoon diesel met benzine.
je brommer rookt wel wat meer en start smorgens iets moeilijker(voorheen zonder choke nu met choke) maar verder looptie prima en het voordeel voor mij is dat ik 70 liter van dit spul op het werk heb staan(inmiddels nog maar 50:P) dus i.p.v 2 euro per liter heb ik nu 70 liter gratis, 2*70= 140 eurie verdien
. nu rijd ik trouwens ook op die troep maar dan met een scheutje 2takt olie erbij(ietsje minder dan normaal!)16 juni 2008 om 17:38 #431057filpmje van mijn proma, kweet tis niet geweldig
16 juni 2008 om 18:22 #431061Ik zie geen krukas met gaten. Of heb je nog een ander perso?
16 juni 2008 om 18:51 #431064Sorry dat ik t zeg, echt jammer van je ciao en dat px systeem.
had dan een oudere ciao gekocht en die zo gemaakt?Je brommer loopt ook niet echt lekker op t filmpje?
klinkt als een veel te kleine sproeier….Verder wel netjes geplamuurt !
16 juni 2008 om 19:06 #431066wouz tja px systeem is wel jammer heb je gelijk in wrom datk dan tog gedaan heb? geen idee.
sproeir zit 58 in is groot genoeg proma loopt zonder demperwol en carburateur trekt erg veel valse lucht,loopt dus ook niet stationair. alsk andere carb erop duw istie weer helemaal in orde.martijn deze bedoelde ik

ik heb net trouwens mijn leovince demper passend gemaakt op de proma(omdat de proma demper echt gaar is) klinkt wel leuk de pijp lekt ergens nog een klein beetje, er zat namenlijk een groot gat in toen ik hem kocht hier heb ik een plaatje overheen gelast maar is nog niet helemaal gasdicht. ik zal morgen weer fotos posten
24 juni 2008 om 19:50 #431287udate: Ik heb vandaag mijn mooie nieuwe deestone banden binnen gekregen 70/80 voor en 70/90 achter. die achterband is echt ongeloofelijk groot:P ik moet ongeveer een halve cm van mijn frame eraf jassen:P morgen maak ik fotos. en ik hoop aan het einde van de week de brommer voledig gespoten te hebben, ik moet de laatste oneffenheden wegwerken uit de plamuur en dan kan ik aan de geng:P
24 juni 2008 om 20:38 #431295
sjaak trekhaakzijn fijne bandjes man ,ik heb ze ook gehad om me 4 spaaks en nu ook achter op me 5 spaaks ,loopt alleen een klein beetje aan bij het voorste gedeelte van het spatbord.
24 juni 2008 om 20:49 #431296sproeir zit 58 in is groot genoeg proma loopt zonder demperwol en carburateur trekt erg veel valse lucht,loopt dus ook niet stationair. alsk andere carb erop duw istie weer helemaal in orde.
ik hoop dat het dat is voor je. ik had precies hetzelfde probleem, en bij mij was het dus de krukasinlaattiming die op het verkeerde moment opende
25 juni 2008 om 05:14 #431300is een geheel standaart blok peter, maar er zit een carburateur op die zo lek als een zeef is. mijn getunde kurkas op mijn getuned blok liep als een tiet:P maar ik krijg als het goed is deze week nog een setje electro carters, dremelen krukas erin gooien nieuwe dr evo kopen hoge drukkop netjes afvlakken en gassen maar;)
EDIT: Vergeet ook niet dat mijn brommer op diesel en benzine loopt:P en niet op mensmering, straks met mijn snel blokje wel gewoon mensmering erin 1 op 35 1 op 40.
25 juni 2008 om 12:30 #431305benzine met diesel? LOL! Volgend mijn mengt dat niet eens goed, als je mengsmering gaat rijden, maak dan aub eerst ff je tank goed schoon enzo…
25 juni 2008 om 15:36 #431307zeker doe ik dat:P ben niet stom hoor ik laat mijn getuned blok ook niet op diesel/benzine lopen:P standaard blok moet daar tegen kunnen vind ik:P. ik werk in een autogarage en er komen wel eens menzen die een diesel hebben en er dan benzine ingooien:P heb ik gratis benzine loopt gewoon zoals op mengsmering alleen rookt ietsje meer, maarja op standaard blok zul je het verschil niet zo merken op een extreme set-up misschien wel maar 50cc athena merk je er niets van
1 juli 2008 om 20:21 #431376Update: ik ben heeel hard bezig geweest met oude verf verwijderen en schuren plamuren en glad maken:P
hier wat fotos van wat al gebeurt is
kappen en achterspatbord, krijg je gelijk een idee van de kleuren:P er zit trouwens een coppyright op NIET NAAPEN aub:P

voorvelg mooi wit met de nieuwe deestone band

achtervelg in spuitplamuur

mijn 80/90 16inch deestone even op een oude velg gelegd en in mijn frame gezet om te kijken oftie paste:P

speling rechts, ongeveer 1mm

speling links ongeveer 2 a 3 mm

ik vraag me af hoe het komt dat er links en rechts een andere speling is terwijl de band gewoon ”recht” erop ligt en er niets krom is ofzo, maarja maakt ook niet uit ben al lang blij dattie past:P
frame staat zoals je ziet ook al in de spuitplamuur, ik moet hier en daar nog wat kleine oneffenheden wegverken en nog 1 gaatje dichtplamuren en dan kan die ook gespoten worden. morgen avond spuit ik mijn achtervelg en dan hoop ik dat ik donderdag mijn frame helemaal glad krijg zodat deze op vrijdag of zaterdag gespoten kan worden. en dan hoef ik hem alleen nog maar in elkaar te zetten en mijn vorspatbord af te maken.1 juli 2008 om 21:57 #431384
sjaak trekhaakdat die aan 1 kant meer speling heeft als aan de andere kant heb ik ook ,maar bij mij was de speling niet maar 1mm bij die stang waar je zadel inzit, bij mij was het onderaan het spatbord waar het voeteplankje zit zal maar zegge.
maja ,word een mooi brommertje;)1 juli 2008 om 22:07 #431385Doe jij nergens doppen op?:P Die terpetine en die jerrycanXD
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.