- Dit onderwerp bevat 48 reacties, 12 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 8 maanden geleden door niels-nijsten.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 januari 2008 om 17:16 #284114
heej allemaal ik ben al een tijdje op de site aant rondneuzen en vond het tijd dat ik zelf maar eens een perso aanmaakte.
ik ben 17 jaar(bijna 18:P) en heb vorheen als eerste half jaar vespa gereden standaard cp blok 12/12 carb citto plus en 70cc dr. daarna heb ik een honda mtx-ot gehad met 6 bak en 110cc. liep goed maar te snel om door de stad te rijden;).dus die was verkocht en ik heb mezelf maar weer een vespa gehaald deze heb ik nu een maand of 3, en aangezien ik elke dag eenkm of 24 25 moet rijden en ik een betrouwbare brommer nodig had werd het weer een vespa.
de brommer: het is een vespa ciao uit 2004/2005 gekocht in heerlen van een vrouw wiens man overleden was.
hij heeft electronische ontsteking en verder was alles orgineel.
toen ik hem net had ben ik meteen een citto plus pijpje gaan halen. dit viel na 2 weken ook al weer tegen dus 13/13 carb gehaald trok veel harder op maar daar was ook alles mee gezegd.
tussendoor ook nog andere trekveertjes derop gelegd.
volgende stap was uiteraard een betere uitlaat dit is een leo krul geworden liep lekker maakt alleen wat veel geluid.
uitleindelijk heb ik 2 of 3 maanden zo rond gereden, hij reed lekker met een km of 60 65 wind mee:P en viel niet teveel op

en nog even een foto van mij erbij:P

na hier een maand of 2 3 mee gerden te hebben kriebelt het tog weer om er wat aan te doen en met dat ik dit denk komt de overbuurman aan met een vespa cp-blokje :bier goeie man :bier
mijn plannen met het blokje:
ik ga de inlaat uitboren en vijlen zo GROOT mogenlijk:P liefst 14 mm ofzo 😉 en dan ook de carb na 14 of mayb 15 mm boren. 70cc cilinder erop gooien ben alleen nog aant twijfelen welke, een dr evo of een athena :?ik weet het nog niet:?. dus als jullie iets weten :P.
qua uiterlijk word er neit veel aangedaan aangezien ik hem niet mag spuiten van pappie en mammie:P wel heb ik 3 spaaks velgen weten te krijgen voor 25 euro:P deze zijn gespoten en ook gemonteerd. zijn mooi hoogglanszwart geworden;)

verder wil ik alle kappen nog mooi hooglans zwart maken gele plaatje op voorspatbord eraf en nieuwe kentekenplaat drukken want deze is aan vervanging toe(kan ik deze plaat trouwens gewoon lten drukken of moetk daar weer vanalles voor aanvragen?? en misschien eens kijken wat het kost om het frame ”professioneel” te laten spuiten. en eventueel rvs spatborden:P:P.
inlaat is inmidels helmaal klaar gevijld is de eerste keer dat ik dit doe:P 1e poging kijkgaatje geboord 🙂 weten we ook wat daarmee bedoeld word:P. de dag ernaa bij timoo een nieuw groot carter gehaald deze is inmiddels helmaal opgeboord en klaar gemaakt(het gevijlde deel is niet helemaal mooi recht maar het kan ermee door.

de inlaat is vrij groot geworden:P met het idee hoe groter de inlaat hoe meer mengsel er naar mun cillindertje kan 😉 de inlaat(het rondje zeg maar) is iets groter dan 14,5mm en tog verbazend genoeg stevig zat:P:P
ik ga mijn krukas uiteraard ook aanpassen maar dit kan ik pas doen als ik mijn cillinder heb en die krijg ik pas alsk weet welke ik wil:P ook word het carter mooi aangepast op de cillinder:).maar voorlopig staat mijn brommer er nog zo bij(foto is niet geweldig maar is binnen gemaakt met tl-licht en cameraflits)

reacties zijn welkom:P
26 januari 2008 om 17:26 #426956Geinig 🙂
Ik zou voor ene DR gaan omdat die athena’s de laatste tijd niet erg goed bevallen.
26 januari 2008 om 17:30 #426957mooi brommertje maar waarom heb je de 5spaaks weg gedaan?:?
ik zou toch voor de athena 43mm gaan als ik jou was want denk dat die toch wel wat sneller wil dan de dr.26 januari 2008 om 17:36 #426958errug mooi kleurtje deze ciao.. staat mooi met de zwarte velgen!:)
zou alelen eht electroninasch blok en de 5 spaker nooit wegdoen,;)
ik zou alelen nog een zwart buddy zitje erop doen en zwart stuurschuim! dan toont ie goed stevig!:D
Mike26 januari 2008 om 18:00 #426959ik heb ook gewoon gekozen voor contactpunt onsteking gewoon omdat het een lekker licht vliegwiel heeft.
maar Niels het is zeker een leuk ciaotje. hij komt lekker vooruit en met dat nieuwe blok al helemaal 😀 zie je nog wel n keertje rondkarre 😉
26 januari 2008 om 18:24 #426960trok idd lekker op bij jouw he:P en dat voor een leo krulletje:P komt denk ik omdat het electronisch is:P
maar 3 spaaks vind IK mooier dan 5 spaaks die 5 spaaks zijn voor timoo 😉 enjaa de kleur heeft idd wel wat maar de vorrige eigenaar heeft een k*t ijzeren beugelslot erop gegooid dus hij is hier en daar wat beschadigd.
stuurfoam was ik idd ook over na aant denken enja buddy weet ik nog o net niet.heb vandaag trouwens voor de gein de demperwol uit mun krul getrokke omdat ik wat problemen had met het water even de wol laten drogen:P hij heeft een hendig ruig geluid 😉 net een opgefokte scooter die met 90 langskomt, is alleen loeihard:P
die drie spakers vind ik persoonlijk mooier omdat ze iets steviger uitzien. en dat electronisch blok gaat mooi de kast in;) voor in de winter:P heeft nu pas 6030 op de teller staan:) en ik mocht aan dat blokje neits versleuten van mam dus was ik opzoek naar een ander en toen kwam mijn buurman aan :bier
24 februari 2008 om 13:22 #427616ik heb dusmijn 70cc DR evo binnen :D:D nu komt het:P wat gaan we doen,
mij doel is zo hard moegenlijk optrekken hoeft niet harder dan 60 65 te lopen(mag wel als het niet anders kan:P)
maar ik wil het verbruik ook een beetje rustig houden wil niet met 1 op tien of 1 op 15 gaan rond rijden moet tog minimaal 1 op 20 halen. mijn inlaat is al vergroot carb word ook nog vergroot naar 14mm
de spoelpoorten en boosters van de evo worden ook doorgetrokken in mun carter, maar nu mijn krukas zouw ik die berkenen en tunen of zou ik hem standaard laten?? ik heb dus na wat gesnuffel op de site gezien dat mijn toekomstige setup met een citty puffer hard genoeg trekt:P ik wil hem dus niet te hoogtoerig laten worden en ik wil geen vario(nouwja wil geen;)) wat zou het schelen: 70dr evo citty puffer 14mm inlaat+carb aangepaste carters
70dr evo citty puffer 14mm inlaat+carb aangepaste carters EN berkende kruk.tips en adviezen zijn altijd welkom
edit: ik zie net datk vanaf mijn vorrige post al weer 700km heb gereden(opn maand tijd:P):P
4 mei 2008 om 10:51 #429846na lang niets gedaan te hebben vond ik het weer eens tijd m verder te gaan:P.
ik heb nog mee gereden met de limbo toer met 50cc athena en daarna zo snel mogenlijk mijn aangepaste dr evo blok eronder gegooid. hij loopt als een beest:P trekt vrij goed op lage toeren en zodra die op 50km/pu zit trektie met über veel toeren door tot de 65(met een leovince krul:P). ik heb nu de volgende setup:Aangepaste 70dr evo(speolers wat aangepast meer niet)
Berkende krukas.
bewerkte carters.
standaard kopje.
standaard vliegwiel.
levonce krul pijp.
poelie 95.ik ga nog mijn grote carterhelft repareren,zit een gaatje in, vandaar datie zo slecht loopt en totaal niet stationair loopt.
70 of 80 poelie deronder gooien.
en een eigen uitlaat maken, waarschijnlijk calibrata(of een kleiner formaat ervan)
en omdat het tog eindelijk mag ga ik mijn frame ook drastisch veranderen, ebr voorvork met m-stuur(is al besteld:P).
stang ertussen lassen, ik denk 2 kleinen stangen(lijkt me mooier dan 1 grote).
achterspatbord inkorten(natuurlijk bagagedrager draf:P) het driehoekje tussen het voorste deel van je achterspatbord dichtmaken. steps verder naar achter verplaatsen(net voor de variobol) zadel verlagen, en alle oneffenheden wegwerken met plamuur tankinhammen alle lassen etc. en dan spuiten ben aan het denken om hem parlemour(dat blauw met geel en groen) met witte kappen en witte velgen te spuiten.dat was het voorlopig wel het motorische gedoe maak ik deze week waarschijnlijk af(als dat ff gaat:P) en het uiterlijke gedoe moet maar ff wachten:P
4 mei 2008 om 12:07 #429848Rijdt dat niet heel vervelend op top? Ik zou een 80 poelie nemen als je zulke afstanden rijdt, je verbruik zal er ook beter op worden.
Verder leuk ding, maar ook ik vind het jammer dat de 5 spaaks weg zijn.
4 mei 2008 om 13:52 #429850rijd idd vervelden:P dikke overtoeren:P ik ga morgen even kijken voor een 70 of 80 poelie hij maakt nu vanaf 40km pu echt reteveel toeren:P. en die vijf spaaks vond ik minder mooi dan die 3 spaaks, maarja kwestie van smaak he
15 juni 2008 om 19:29 #431024ik heb alweer een heeele tijd lang niet geupdate. maar ik kan het jullie niet onthouden:P.
zo was hij dus zoals ik hem kreeg.

alleen ipv de leo krul zat er een standaard uitlaat onder.
setup: stadnaard electrisch blok 13/13 leo krul en standaard cill. met poulie 90.
liep wel lekker maar kon beter.dus toen kwam er de dr evo 70cc(64.2 echte cc’s) eerst ingereden op standaard carters en toen na ongeveer 300km de carters eens lekker gaan tunen.
grotere inlaat, 14mm

binnenkant, hij is niet helemaal mooi afgewerkt maar voor de allereerste keer vind ik het goed genoeg.

de krukas heb ik ook bewerkt, ik heb via arvid w’s manier gerekend en heb hem daarop aangepast. eigenlijk heb ik nog iets te weinig eraf gehaald maar het resultaat mag er zeker zijn!

ook gelijk de poorten aangepast en doorgetrokken de bruine zooi die je in de poorten ziet liggen is restant van benzine/olie ik heb er voor gekozen om de poorten ruuw te laten en niet te polijsten vanwege de druppelvorming.HIER IS AL VAAK GENOEG OVER GEDISCUSIEERD EN IK HOEF HIER OOK GEEN COMMENTAAR OF ZO OP!!!
kleine carter

grote carter

dit heeft heel lekker gelopen onder mijn ciao die er op dat moment zo uitzag

zoals je ziet heb ik het mooie PX systeem rijd heerlijk maar is minder leuk al je een buis op je ciao wilt.
dus ik de flex gepakt en mijn hele px systeem gemolesteerd:P.
ik heb een mooie koker gemaakt waar mijn zadel inpast en deze koker heb ik mooi in mijn frame kunnen lassen.
toen de buis erin gelast. ik heb hem iets lager gelast dan de meeste van julie zodat hij tog iets unieks heeft.

uit een ander hoek

het totale plaatje

zoals je ziet ben ik druk bezig met plamuren en schruen(zolangzamerhand krijg ik er de schijt van:P)
maar alles komt goe
de kleur word mooi rood met witte velgen en witte kappen.
mijn achterspatbord is al gespoten, het voorwerk en het spuiten heb ik allemaal zelf gedaan met spuitbussen van de motip.

voorproefje van he het staat op de brommert

dat was het voorlopig wel weer. ik wil mijn proma cc nog eronder gooien, mayb morgen al(moet de bevestiging bij de cillinderkop nog in orde maken, en het stuk wat over de uitlaat gaat even uitdremelen hij past niet goed)
mijn proma, het is niet moeders mooiste maar hij is goed genoeg(voorlopig:P)

ik rijd nu rond met 50cc athena op een standaard electronisch blokje met 14mm carb(deze had ik gemaakt om op mijn 14mm inlaat te gaan icm dr evo). helaas is mijn snel blokje kapot gegaan,inlaat is afgebroken. het liep wel heel erg goed haalde zelfs met de leo krul een dikke 70km per uur icm 80 poulie.
ik ga nu overstappen naar een snel electronisch blok. ik zoek dus nog een electronisch carter, mijn 50cc blokje blijft fijn zoals het is ik gebruik het voor reserve omdat ik elke dag met mijn brommert 15km heen en 15km terug moet rijden. ik rij dus elke dag naar het werk en terug vandaar dat alles wat langzaam vordert hij MOET elke dag lopen.ik heb een standaard vario al klaarliggen

even een vraagje kun je de trekveren van deze koppeling wisselen(srry voor de slechte foto’s)

morgen of overmorgen ga ik een mallosi voorvario halen
ook ligt er al een polini hoge druk kop klaar

ik ga een nieuwe dr evo halen hier nog wat fotos van de oude(is trouwen nog geen 3000km oud maar heeft flink geleden wegen verkeerde smering:( is wel nog goed maar neit goed genoeg voor mijn doen, hij loopt zeker 5km langzamer)

tot slot nog even mijn oplossing op het voorremprobleem wat ebr heeft veroorzaakt. zelfgemaakt beugeltje dit word natuurlijk nog mooi afgewerkt het gaat nu alleen nog maar om het idee

de vork lijkt beschadigd op de foto maar dit is gewoon rotzooi van al het schuren:P.dat was het wel weer. als je me ziet rijden zwaai gerust:P en ideen of tips altijd welkom
15 juni 2008 om 20:04 #431026
gido-vespaachterspatbord ziet er al mooi uit;)
ga het zekker verder volgen15 juni 2008 om 21:08 #431033bedankt. het zal denk ik nog wel even duren voordattie helemaal gespoten is het is namenlijk zoveel werk om alles mooi glad te krijgen.
ik heb trouwens al iets moois bedacht voor de achterverlichting, hij moet namenlijk voor en achterlicht krijgen aangezien de brommer voor gewoon wegverkeer bedoeld is.
langs de rand van het achterspatbord zegmaar aan de onderkant, ga ik een doorzichtig buisje plakken een gewoon flexibel stukje slang, met aan elke kant in de opening van de slang een ledje geplakt dit geheel laat ik dan werken op 2 aa batterijen. ledjes en het stukje slang liggen al klaar alleen nog op het spatbord zetten. misschien ook nog iets wat morgen gedaan word! voor de koplamp sta ik open voor suggesties, enigste wat ik absoluut niet wil is een grote ronde lamp dat ziet er na mijn idee niet uit.
15 juni 2008 om 21:23 #431034
sjaak trekhaakziet er al goed uit man ,ik hou em in de gaten;)
16 juni 2008 om 10:25 #431043Ey nice man lijkt op die van mij! Mijn PX systeem is ook in rook opgegaan:P Staat wel in mijn perso. Ik ben het nu mooi aan het plamuren.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.