Vespa-Ciao.NL
:: Ciao Mix valt uit na korte tijd volgas [Video]

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao Mix valt uit na korte tijd volgas [Video]

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Robbert_K
    Topic starter

Beste forum leden,

Als ik op vol gas ga rijden op mijn Ciao Mix brommer dan slaat hij na korte tijd af, zo als te zien en horen in deze twee filmpjes die ik vandaag heb gemaakt:

Na een minuutje wachten kan ik weer starten en verder rijden. Het lijkt wel alsof het vlotterbakje wordt leeggezopen en dat ie na het afslaan even nodig heeft om weer te vullen.

Ik heb al twee nieuwe brandstoffilters geprobeerd, de benzine loopt prima door het slangetje als ik het test. Er zitten geen deeltjes in de benzine, het is helemaal helder.

Bougie is koffiebruin, sproeier 48 met standaard luchtinlaat, carb 12/10, cilinder 50cc origineel.

Kan zit aan een versleten zuiger of zuigerveren liggen? Ik kan zonder veel moeite aan de binnenste ring van de koppeling draaien dus er is maar weinig compressie. Hij loopt ook niet stationair zonder het gas open te houden en heeft bijna geen trekkracht onder de 25km/h.

Ik heb vandaag gehoord dat er nog een filtertje in de carburateur zit, daar ga ik vanavond eens naar kijken als het geen tien miljoen graden meer is buiten 😉

Hopelijk heeft iemand een idee wat dit kan zijn!

Wilk1985
      Moderator

Mooi filmpje! Lijkt mij een carburateur probleem, net wat je zegt het lijkt of hij de vlotterbak leegtrekt.

Het zou goed kunnen dat de vlotterbak gewoon niet goed vol kan lopen omdat hij is verstopt tussen de banjo en de vlotterbak. Dus haal de banjo eraf en maak alles daar goed schoon. 2e optie zou kunnen zijn dat je tank vacuum trekt, maar aangezien je een tankdop heb met slot die toch meestal wel lucht doorlaat lijkt me dat niet waarschijnlijkt.

Robbert_K
        Topic starter

Bedankt voor de reactie maar ik heb het probleem al ontdekt! De vlotter zat een beetje klem dus hij zakte niet helemaal naar beneden, voor de helft maar ongeveer. Dan word het bakje natuurlijk sneller leeg gezopen als dat het zich kan bijvullen 🙂

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.