Vespa-Ciao.NL
:: Ciao Mix valt uit na +/- 1 kilometer

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao Mix valt uit na +/- 1 kilometer

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VesbaS
    Topic starter

Dag allen,

Sinds een paar dagen is de WOK weer van mijn Ciao Mix af. De dag na de keuring heb ik hem meteen even verse benzine gevoerd met het idee om een lekker stukje te gaan rijden. Helaas pindakaas; twee straten na het tankstation viel hij uit toen ik moest stoppen om de weg over te steken. Ik reed op volle toeren (30 km/h ongeveer) en zodra ik remde begon hij te stotteren alsof hij geen brandstof kreeg. Raar, want op de rollenbank bij het RDW deed hij het prima. Daarna startte hij heel slecht en kon ik stapvoets naar huis rijden. Thuis heb ik de carbu schoongemaakt, de bougie geïnspecteerd, ontsteking nagelopen, gezocht naar valse lucht oid maar geen gekkigheid gevonden. Daarna startte hij weer normaal. Maar na een kleine kilometer stond ik weer stil nadat ik moest remmen. Alleen nu start ie helemaal niet meer. Hij ploft ook uit de carbu als ik blijf trappen. De vlotterkamer staat telkens wel gewoon vol en de bougie is mooi bruin en droog en hij zuigt goed aan door de aanzuigkant van de carbu. De bougie vonkt goed en er komt genoeg olie in het mengsel.

Setup:
      13/13 Dellorto
      Sproeier 52
      Malossi filter
      Bewerkte inlaat en carters
      Citypower uitlaat
      Nieuwe BR6HS bougie van NGK
      50cc standaard zuiger en cilinder

Iemand een idee? Mijn kennis rijkt nog niet tot de oplossing…

Groetjes thuis!

Broodje warm vlees, broodje bakpao, rollen door de stad op m'n Vespa Ciao
      VesbaS perso hier!

Wilk1985
      Moderator

Het zou kunnen dat je keerring los zit, dan kan je af en toe wel goed rijden aangezien hij soms uit zichzelf weer terug op zijn plek gezogen wordt en daarna er weer uit loopt.

Anders zou ik denken aan valse lucht of een slechte doorvoer van de brandstof maar je geeft zelf al aan dat de vlotterbak gewoon vol loopt.

VesbaS
        Topic starter

Maar zou het loszitten van de keerring (oftewel valse lucht) ook het ploffen uit de carbu verklaren?

VesbaS perso hier!

AA-T
          Sleutelbeheerder

Is het al opgelost? Ploffen gebeurt wel vaker, volgens mij komt dat omdat het mengsel niet verbrand oid.
            Zo nee kun je inderdaad controleren wat Wilk1985 zegt.
            En je zou nog eens een nieuwe bougie kunnen proberen (ondanks dat hij er goed uit ziet). Ik ben zelf enorm fan van de Champion bougies, met NGK heb ik vaak gekloot gehad wat wel op jouw verhaal lijkt.

VesbaS
            Topic starter

Nope het is nog niet opgelost. Ik heb het ook met een Bosch bougie geprobeerd en met een andere bougie dop maar zonder verandering. Ik ben donderdagmiddag vrij dus dan ga ik even de keerringen en pakkingen grondig nalopen. Nog meer wat ik kan nalopen?

VesbaS perso hier!

AA-T
              Sleutelbeheerder

Je cilinder, zuiger, zuigerveren en of je decompressie goed afsluit.
                Verder zou ik het ook niet weten. Keep us posted.

VesbaS
                Topic starter

Komt goed, als ik narigheid tegenkom post ik een fotootje :thumb

VesbaS perso hier!
                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.