- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 3 maanden geleden door Erik J.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 mei 2017 om 14:40 #123042
Keigaaf, heb ik een WOK melding aan mn broek hangen… :'( Ik werd op weg naar school van het fietspad geplukt en ja hoor: 37 km/h op de rollenbank. Ik heb nog geluk gehad want op de GPS liep ie nog 43 km/h. Nu ben ik een maandje en vele mislukte pogingen verder maar mijn Ciao loopt nog altijd niet langzamer dan 40 km/h op de GPS. Ik heb geprobeerd om de elektronische begrenzer (met twee parallel geschakelde condensatoren) toe te passen maar dat gaf precies nul resultaat. Ook heb ik geprobeerd om de carburateur (Dellorto 13/13) af te knijpen maar ook dat was op zijn extreemst nog ver van die 25/30 km/h verwijderd. De volgende logische stap lijkt me om met de overbrenging te gaan klooien, maar als iemand hier een betere, effectievere en vooral ook niet al te permanente begrenzing weet hoor ik het graag! Even snel wat technische info:
50cc Piaggio blok met elektrische ontsteking en standaard oliepompje (mix 1:50)
Standaard Mix krukas
Zelf geoogste vertanding
Poelie 70
Standaard koppeling
Bewerkte inlaat
Ciao Mix CitypowerReacties hier onder plaatsen aub, misschien hebben anderen dan ook nog wat aan de info 😉
Groetjes thuis!
Broodje warm vlees, broodje bakpao, rollen door de stad op m'n Vespa Ciao
VesbaS perso hier!18 mei 2017 om 15:40 #123292Er zijn enkele (makkelijke) opties mogelijk:
– poelie 95 monteren als je die hebt
– begrenzer goed maken en aansluiten
– zorgen dat de gasschuif niet volledig open kan (gaskabel loshangen)
– rem licht aandraaien voor de keuring
– ring in de uitlaat doenMvg
Jeroen18 mei 2017 om 17:41 #123291Koop een gare citypower, sla hem plat met een hamer, leg hem onder je Ciao en klaar ben je 😉
Goed bewaren die gare Citypower wellicht kan je hem nog eens gebruiken.
19 mei 2017 om 07:25 #123290Rond schijfje in je uitlaat maken met een kleiner gat erin, dat knijpt hem keihard af.
20 mei 2017 om 09:38 #123493http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=372884#372884
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno21 mei 2017 om 20:01 #123495Vespaatje :
Er zijn enkele (makkelijke) opties mogelijk:
– poelie 95 monteren als je die hebt
– begrenzer goed maken en aansluiten
– zorgen dat de gasschuif niet volledig open kan (gaskabel loshangen)
– rem licht aandraaien voor de keuring
– ring in de uitlaat doenMvg
JeroenPoelie 95 heb ik geprobeerd, de top was toen 37 km/h gepaard met de (on)nodige overtoeren… Begrenzer goed maken is een lopend project, maar helaas nog zonder merkbare resultaten. Dat met die gasschuif ga ik ook proberen, maar hebben ze dat niet heel makkelijk door bij het RDW? Hetzelfde geldt voor de rem aandraaien. En die ring voor in de uitlaat ga ik ook maken!
Broodje warm vlees, broodje bakpao, rollen door de stad op m'n Vespa Ciao
VesbaS perso hier!Welke carburatuer heb je er nu opzitten? Wellicht met een 12/7 is het opgelost
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.