Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Ciao mix snor pruttelt bij hoge toeren
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 3 maanden geleden door tjopper.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 december 2007 om 19:27 #209163
Ik ben al weken met hetzelfde probleem aan het worstelen. Mijn Vespa Ciao Mix Snorfiets begint als hij ongeveer op 75% vd snelheid zit te pruttelen waardoor die langzamer gaat rijden en weer gewoon gaat rijden. Bij een koude start doet ie het al bij 30 km/u (hij kan 40) en als hij warm is bij 39 km/u.
Als eerste heb ik grotere sproeiers erin gezet telkens totdat de bougie op goede kleur was. Bleef pruttelen. Nu op advies vd bromfietszaak een kleinere poulie en v-snaar, want die dachten dat het motortje het te makkelijk had en dus wat meer moest trekken zodat het geen ‘overtoeren’ maakt. Nu doet ie ’t dus niet meer vanaf 34 km/u maar vanaf 39 km/u. Dus ik kan rustig 35 km/u rijden en er geen last van hebben maar als hij koud is doet ie het nog wel en ook als je dus vol gas geeft.
Het is een mix dus electronische ontsteking waar je niet aan hoeft te komen.
Carburateur vele keren schoon gemaakt incl sproeier vervangen door grotere (nu maat 45) en natuurlijk nieuwe bougie erop gezet.
Kan iemand mij hier mee helpen want ik weet niet meer waar ik het moet zoeken?3 december 2007 om 19:30 #218209heb je ook al met je lucht geprobeerd. dus een gaatje meer in je luchtfilter maken of 1tja af sluiten (met een bout in 1 van de 3 gaten of een stuk ducktape)
3 december 2007 om 21:15 #218210masterman :
heb je ook al met je lucht geprobeerd. dus een gaatje meer in je luchtfilter maken of 1tja af sluiten (met een bout in 1 van de 3 gaten of een stuk ducktape)Ja ook al. Met mijn vinger op een gaatje duwen tijdens rijden, maar dat rijdt ook minder.
3 december 2007 om 21:20 #218211klinkt stom maar probeer een kleiner sproeiertje maatje 40 ofzo
3 december 2007 om 21:49 #218212Ik had met mijn Ciao mix (brommer) Sproeier 43 erin dus wat jelle zegt klopt wel ongeveer
4 december 2007 om 08:51 #218213Wat is je setup, ik neem aan dat je ander uitlaatje hebt want een std setup loopt geen 39….
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno4 december 2007 om 10:20 #218214wel als je kijkt op de originele km teller 😉
4 december 2007 om 11:19 #218215Het probleem wat jij hier voor legt is volgens mij te veel benzine.:kots
Ik heb namelijk ook een snor en deze brommertjes rijden zwaar afgeknepen.
Daardoor wil het voor komen dat op hogere toeren het blokje gaat 4takten.
Ofwel hij krijgt te weinig lucht (teveel benzine) en gaat overslaan.(brrrrbrrrr):!
Bij mij hielp het groter maken van de luchtfilter gaten.
Niet te veel in 1 keer maar steeds 1 groter boren.
Dan zal je zien dat hij mooier rond gaat lopen en gewoon zijn top van 39 weer haalt.
Misschien wil hij met goede wind mee dan wel harder omdat het overslaan zich niet meer voordoet.
Dit is waarschijnlijk wel het probleem mits alles verder goed is.(lucht filter element schoon?)
4 december 2007 om 11:26 #218216Of je moet even 1 gaasje uit je lucht filter halen en dan kijken of die beter loopt
4 december 2007 om 16:28 #218217wjtjee :
Of je moet even 1 gaasje uit je lucht filter halen en dan kijken of die beter looptHeb er eigenlijk altijd maar 1tje inzitten. Heb ik zo gekocht, dus te weinig lucht zal die toch ook niet krijgen, denk ik. Standaard sneller uitlaatje (25 euri) zit eronder.
Maar ik ga zeker eens een kijken of een kleinere sproeier werkt. Bougie was eigenlijk te grijs en gevlekt dus heb eerst een grotere geprobeerd, maar op een andere vespa snor van mij zit zelfs een maatje 36 en die loopt zonder problemen 40, maar in de bromfietszaak zeiden ze dat dat bij iedere bromfiets met dezelfde setup verschillend kan zijn.8 december 2007 om 12:34 #218235Maar wat bleek nu het probleem te zijn;
Het is gewoon de juiste sproeier vinden waarbij de brommer het beste loopt. Met maatje 46 rijdt ie perfect maar stationair zwaar belabberd en maatje 48 begon ie weer te pruttelen op hoge toeren maar stationair liep ie dan wel weer goed.
Dus maar maatje 47 geprobeerd en nu valt er eigenlijk nog weinig te klagen.
Het is ook winter dus kun je niet alles verwachten vh brommertje. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.