- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 10 jaren, 9 maanden geleden door freddy k.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 juni 2015 om 16:13 #185164
Hallo,
sinds kort heb ik een ciao mix en die rijdt met een iets andere poelie 35km/h
verder is alles standaard, kan ik hem harder laten rijden met bijvoorbeeld een DR50?
of moet ik hiervoor nog meer veranderen?groeten
nick
o ja ik had al een nieuwe cilinder gekocht op jmpb omdat mijn andere bij aankoop al krassen inzaten
het is een standaard en loopt dus voor geen meter. en het cilinder hemd heb ik al af moeten draaien
omdat hij anders niet pasten, moet ik hier ook nog op letten?3 juni 2015 om 16:22 #202412Welkom op het forum!
Om je vraag maar meteen te beantwoorden: de makkelijkste en redelijk goedkope manier om wat sneller te gaan is de aankoop van een zogenaamde ‘citypower’ -uitlaat. Hiermee ga je zo’n 5kmh sneller en trek je ook nog eens een stuk beter op. Ikzelf rijd met een SITO+ en ben hier erg tevreden over. Hopelijk heb ik zo je vraag beantwoord
3 juni 2015 om 16:25 #202413Ja dat kan, je hoeft dan niet speciaal iets anders ook nog te veranderen.
Wel moet je je carburateur op nieuw afstellen.Ik weet niet precies weke sproeier je nodig hebt ,maar daar is een speciaal topic voor. Daar vul je in met wat voor setup je wil gaan rijden. en dan geven ervaren vespa sleutelaars je een indicatie.
Er staat heel veel over opvoeren op deze site.
Begin eens hier. http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=2743 juni 2015 om 16:34 #202414Het lijkt erop dat jij een “begrenst” carter hebt omdat je je nieuwe cilinder af hebt moeten draaien. De enige cilinder die daar naar mijn weten zonder aanpassingen op past die “sneller” is is deze: http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/cilinders-vespa-ciao/cilinder-41mm-pen-10-dmp-vespa.html
Verder kan je natuurlijk ook wel een andere snellere cilinder kopen en dan gewoon het hemd afdraaien, of opzoek gaan naar een ander cartersetje wat niet begrenst is. Verder is een Cittypower ook ZEKER wel een aanrader, een standaard uitlaat is gewoon niet vooruit te branden. Ikzelf zou de Sito aanraden omdat ik daar toch wel prettigere ervaringen mee heb dan de Gianelli Original Power.
3 juni 2015 om 18:37 #202415Dat van die cilinder heb ik gemist, sorry.
Ik ben aan het opruimen en ik heb zo,n cilinder met zuiger zoals DarkMagician6 hierboven zegt liggen.
In perfecte staat en net ingereden zonder enig krasje. Met twee extra booster poorten en een iets vergrote uitlaatpoort, heel lekker cilindertje. Beetje opportunist maar misschien heb je er wat aan. 30 euro.Je zou ook je carter wat uit kunnen ruimen, dan past elke cilinder tot 43mm er op. Persoonlijk vind ik de 43mm Dr Evo een top cilinder. En voor 75 euro bij jmpb onze sponsor, elke cent dubbel en dwars waard.
4 juni 2015 om 19:01 #202416Hallo bedankt allemaal voor de top reacties,
Ik heb even zitten zitten zoeken en ben denk ik tot de conclusie gekomen dat als ik het “begrensd blok” zoals DarkMagician zegt dus aan te passen met misschien een 60cc cilinder. Maar kan ik z’n cilinder ook met een “citypower” rijden zonder al te veel trek kracht te verliezen? en voor een mix blok kan ik niet echt een how to vinden of is dit qua “uitvlijlen” allemaal het zelfde?alvast bedankt
Nick
4 juni 2015 om 19:42 #202313Een cittypower zoals de Sito is zeker goed geschikt voor die cilinder.

En kwa uitveilen, ik vermoed dat jij ook een “begrensde” inlaat hebt met hardstalen bus, dus die zal ook flink wat lastiger uit te veilen zijn.Hier even een how-to voor dat type inlaat als het blijkt dat jij die hebt:
http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=2854 juni 2015 om 19:49 #202417Als je er ook nog een 13/13 carburateur op monteert, heb je een echte setup.
Als je wil weten wat alle onderdelen en werkzaamheden je aan snelheid opleveren dan is hier een speciaal topic voor.
http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=1965 😉5 juni 2015 om 22:38 #202422Hey en welkom.
De 60cc PW durft wel eens te passen in een begrensd carter zonder af te draaien.
De 50cc Dr is wel wat sneller door de extra booster poortjes.
En de Dr 65 moet je al je carter voor frezen.De 60cc PW is origineel wel wat tam.
Dus uitlaatpoortje wat open zetten is echt wel een leuke optie.
13mm carbje.
en een sito+ dit zijn zeer sterke, stille en goede uitlaten.Met een citypower heb je op een lager toerentaal je powerband.
Die power band ligt bij een expansie (race) uitlaat hoger.
Poelie zou ik op 70 houden met de boven vermelde setup. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.