Vespa-Ciao.NL
:: Ciao Mix loopt ineens niet meer

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao Mix loopt ineens niet meer

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaohorst
    Topic starter

Hoi,

Ik heb een groot probleem met mijn ciao mix.
      Ik reed gewoon op een lang stuk op topsnelheid, ongeveer 57 Km/h dus, en toen viel mijn brommer ineens uit.
      Ik heb toen de carburateur schoongemaakt, de cilinderkop er af om te kijken of hij vastgelopen was en ook heb ik er een nieuwe bougie ingedraait.
      Nu ben ik uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de bougie niet goed vonkt, terwijl hij gloednieuw is.

Heeft iemand enig idee wat er met mijn brommer aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt!

R-Ciao
      Bijdrager

lijkt mij dat er iets mis is met je ontsteking dan? kijk eens of je contactpunten ingebrand zijn

zo ja nieuwe contactpunten + condensator

zo niet alleen nieuwe condensator

mxmonster
        Bijdrager

zit een elektronisch blok op 😉

waarschijnlijk is het de onsteking of cdi 😉

ciaohorst
          Topic starter

Okee..
            Iemand Ontsteking + CDI of 1 van deze twee te koop???
            Of denkt iemand dat het nog iets anders kan zijn??

Mike
            Bijdrager

voor dat je die spullen nieuw gaat kopen zou ik eerst eens kijken of dat t wel is, je kan namelijk al die spoelen gewoon doormeten! desnoods even laten doormeten bij een brommerzaak. kijk eens of je een cdi kan lenen van een vriend/collega om uit te sluiten of de jouwe niet stuk is;)

verder kan je niet met alleen je cilinderkop eraf halen al gezien hebben of je een vastlopertje aanlopertje hebt gehad.

miss is de zijkant van je zuiger wel stuk en onderin je cilinder. dat kan je niet zien zolang je cilinder er niet af is geweest. verder wil ik wel eens weten of jij je oliepomp nog gebruik en zo ja ben je dan geen olie vergeten.

loop je bougie kabel en dop ook even na

Mike

mxmonster
              Bijdrager

probleem is opgelost bougie met te lange schacht topic kan dicht 😉

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.