Vespa-Ciao.NL
:: Ciao mix carter begrensd, nieuwe cilinder

Home Forums Techniek Problemen oplossen Ciao mix carter begrensd, nieuwe cilinder

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jans
    Topic starter

Na enkele maanden in het bezit te zijn van een vespa ciao mix(snor) kom ik nu toch tegen een probleem dat ik niet zo kan vinden via de bestaande topics.

Afgelopen week wilde de brommer niet meer goed optrekken dus ik dacht dat de zuigerveren versleten waren. Het blokje dus uit de brommer gehaald en de cilinder gedemonteerd. Tot mijn verbazing zag ik dat een van de borgveren die de zuiger borgen in de zijkant van de zuiger zat en dikke krassen achtergelaten had in de cilinder. Nu moet er dus een nieuwe cilinder en zuiger besteld worden. De vraag is nu hoe ik een begrensd carter herken aangezien ik gelezen heb dat er een grote kans is dat ik in het bezit ben van een begrensd carter.

Welke cilinder past hier dan op die ik zo kan kopen?(indien het begerend is) Of moet ik het carter gaan kotteren?

Alvast bedankt,

FonS
      Bijdrager

Je kunt je huidige carter en cilinder opmeten. Standaard carter is zo’n 46mm, cilinder zo’n 45,7mm.
        Als je maten hiermee overeen komen, kun je elke cilinder t/m 43mm boring (62,4cc) monteren. Als deze maten kleiner zijn, heb je een “begrensd” carter. Je kunt dan deze cilinder monteren:

link q-parts

Meet ook je uitlaatpoort op. Als deze nu 23,5mm is, moet je een 22mm uitlaatje meebestellen.

Vespaatje
        Donateur

Carterbegrenzing is makkelijk te ‘verwijderen’

FonS
          Bijdrager

Klopt. Maar als je toch een nieuwe cilinder moet kopen, is een passende cilinder de snelste oplossing.

Mocht je de begrenzing eruit willen halen, haal dan de krukas uit het carter en schuur het lege carter voorzichtig uit met een lamellen schuurrol tot een normale cilinder erin past.
            Naderhand natuurlijk heel goed schoonmaken en de boel weer monteren met nieuwe pakkingen en eventueel krukaslagers.

Jans
            Topic starter

Bedankt voor de snelle reactie. Als ik thuis ben zal ik eens gaan meten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.