Vespa-Ciao.NL
:: Ciao Mix Beetje Opvoeren

Home Forums Techniek Opvoeren Ciao Mix Beetje Opvoeren

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.Michel

Oke, this een ciao uit 98:S
      k kan de U nu niet bekijken, hij staat niet thuus
      maar k kan em tog wel gewoon 45/50 laten lopen en lekker
      laten trekken?:O

en zo jaa, want ik hoor nu allemaal verschillende dingen:lol, wat moet er dan aan gebeuren?
      Ik ben geen knutselaar.. ik kan dr wel iets opgooien maar kga het blok niet uit elkaar halen

woe
      Bijdrager

als je een U heb word t moeilijk om hem 50 te laten lopen.

anders word t toch een ander blok zoeken

mijnes komt ook uit 98 (khad een U), maar gaat geen 50 meer:p

.Michel

Dus met die U kan ik em wel 50 laten lopen?
          ZO ja? met wat?

woe
          Bijdrager

NEE

mijnes is de 50 allang voorbij(a)

kheb mn blok getuned en zie setup hiernaast hoe:D
            <<<<

.Michel

zodra ik weet van de u spreek ik jullie wel weer.
              dus zonder u kan ik wel wat opvoeren?
              en waarmee zoujij dat doen?

ArvidW
              Donateur

U = anti opvoer

– Kan geen andere cilinder in (carter is daarvoor gemaakt)
                – uitlaatpoort van huidige cilinder is 23.5mm ipv de 22 gebruikelijke, dus snelle uitlaten passen er meestal niet op
                – in inlaat zit kopere bus die je er bijna niet uit krijgt, dus uitveilen is veel moeilijker
                – CDI is begrenst (heb ik nog maar 1 persoon horen zeggen, dus weet niet of het waar is)

Ofwel, het is gewoon een KUT blok om op te voeren.

Citty power is geloof ik in 23.5mm beschikbaar, maar ik vrees dat je de 50 niet gaat halen met 13.13, citty power, kleinere pully. Gewoon omdat het blok flink begrenst is:( Ik dacht zelfs ooit gezien / gelezen te hebben dat een U blok zelfs nog minder dan 7mm inlaat heeft…. weet ik ook niet zeker)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

woe
                Bijdrager

die citypowers voor 23.5 werken niet echt.
                  ging maar max 35 mee. dat kleiner dan 7mm klopt niet Arvid, is gewoon 7mm.
                  en ik had er gelukkig geen koperen bus in.

maar als je schijt hebt, rij je met zelfde setup als mij op je snor framepje.

ps Arvid, mocht je dit ooit lezen. ik heb nog een mix cdi van U als je wilt testen contact me

.Michel

Hmm.. nu maar hopen geen U te vinden;)

Duckman
                    Bijdrager

Hi, ik ben sinds gisteren in het bezit van en Ciao Mix (snor) en hij loop precies 30. Wil ‘m eigenlijk wat beter op laten trekken, harder hoeft ie eigenlijk niet. Ik heb wat topices door zitten lezen en kwam nu in dit topic uit….

Ik heb dus ook een Ciao Mix met typenummer “U”. Ben een newbie op ciao gebied en het is me niet helemaal duidelijk of je deze wel of niet op kunt voeren dmv de makkelijke zaken als een uitlaatje en een sproeiertje. Dat pullie verhaal is me ook nog niet helemaal duidelijk…. Dan lever je snelheid in toch? Als je ‘m harder op wilt laten trekken….

Jelle
                      Moderator

volgens mij heb de ciao mix snor geen 7 mm inlaat maar een 10 mm! anders is het wel heel toevallig dat de ciao mix van mijn broertje(2000), de ciao mix van mijn vriendinnetje(2002) en mijn eigen ciaomix(1996) wat alle 3 een snor is een 10 mm inlaat hadden.
                        dus het beste kun je er een 12/10 carburateur op zetten, citypowertje en kleiner poelietje.

pleasure
                        Bijdrager

Je hebt ook nog eens een snorklok… daarbij mag je al redelijk gaan opvoeren wil je de 50 km/h uur halen. Laat staan als je ook nog trekkracht wilt hebben.

Baz
                          Bijdrager

Citypower ,bromblok enne 12/10 carbje + 80poelie dan moet ie best goed rijden hebk ook lang gehad geen gezeur op de roller maar tog ging je net geen 40kmh.

ciaoracer
                            Bijdrager

Met die setup van baz haal ik toch wel harder als de 40 hoor zeker de 45.

En wat arvidw zegt dat de cdi begrenst is heb ik ooit eens gezegt omdat mijn vriend dit ooit heeft gehad met zijn ciao mix.

Nu jullie het over die U hebben ga ik toch zelf ook eens controleren of ik dat ook niet heb.=)

pier
                              Bijdrager

Baz :
                                Citypower ,bromblok enne 12/10 carbje + 80poelie dan moet ie best goed rijden hebk ook lang gehad geen gezeur op de roller maar tog ging je net geen 40kmh.

ik had met.. bromblok,12/10 carb, ook citypower en 95 poulie al dik 50 km per uur 😐

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.