Vespa-Ciao.NL
:: Ciao Mix

Home Forums Techniek Opvoeren Ciao Mix

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

AK-87
    Topic starter

Nou, vandaag dus frame opgehaald en heel de handel overgebouwd. Zelfbouw 13/13 carb en sproeiertje 55 erop. Ik had de zuiger vervangen, want die was aardig gekrast (cilinder zelf ook een beetje). Daarna startte die zo, heb de stationair gestelt en hem een half uurtje laten pruttelen. Daarna minuutje of 10 beetje met 25 per uur rond gereden, daarna 10 minuten 30, toen 35. Daarna gas drop, 42. Valt me dik tegen. Met spoeiertje 51 loopt ie 43. Daar een stukkie plankgas mee gereden en toen viel die opeens uit, beetje vaag helikopter stort neer achtig geluid erbij. Hij startte na wat trappen wel weer gewoon, maar sindsdien loopt ie nog minder hard. 😕

Ik vind het maar vaag, die tweetaktjes. Geef mijn mn 4 in lijn DOHC maar. 😀

Maar wat zou het dus kunnen zijn? (Nieuwe) zuiger en cilinder naar de klote ofzo?

ArvidW
      Donateur

Een zuiger inrijden door volgas te gaan rijden is idd bij 2takt met gaten in de cilinderwand niet zo’n strak idee.:con

Trek de cilinderkop eraf en je zult het zien, ik denk dat hij die 55 sproeier niet leuk heeft gevonden. D’r had een 60-62 zeker ingemoeten. (ik had met maximaal grote inlaat een 64sproeier)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

AK-87
        Topic starter

Hoe lang moet je een zuigertje dan inrijden? Hij heb ongeveer een uur rustig gelopen.

Verder heb ik de inlaat niet zo heel ver uitgeveild. Nog iets minder dan dit. (Ja, plaatje gejat uit jouw tutorial :D)

ArvidW
          Donateur

Tjah, zuigertje inrijden. Sommige mensen zeggen 500km lang, maar dat is wel erg veel voor een cilindertje die maar 3 poorten in de cilinderwand heeft een een zuiger zonder gaten. 250 km niet te lomp rijden is wel fijn, maar niet inrijden kan natuurlijk ook en dat gaat ook vaak goed. (niet altijd:P)

Met zo’n inlaatje zul je denk ik sproeier 62 eens moeten proberen.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

AK-87
            Topic starter

Vandaag heb ik weer efkes dr aan geprutst. Het carbje (12/10) van mn framedonor schoongemaakt en met sproeiertje 42 er op gezet. Hij liep netjes, bleef ook gewoon lopen in tegenstelling tot de 13/13 carb. Heb er een stukkie mee rondgetoert en een keer het gas opengetrokken, waarbij ie 43 liep.

Wat me opviel is dat ie onder de 20 per uur de grootste moeite heeft om vooruit te komen en boven de 20 schiet ie opeens de toeren in. Dat is dan denk ik het gevolg van het bewerken van de inlaat?

Dus ik zou morgen een sproeiertje 62 moeten halen en dan nog eens proberen met de 13/13? Hopen dat ie dan wel blijft lopen.

AK-87
              Topic starter

Dat gare van niet optrekken was dus omdat ik met mn domme kop de koppeling van mn donor (15000 gelopen) dr op heb gezet, waarvan de veertjes dus veels te slap waren.

Vandaag een sproeier 62 erop gezet, maar die wou alleen lopen zonder luchtfilter en ook maar amper. Veels te rijk dus. Daarna een sproeiertje 58 gehaald, en die liep zonder luchtfilter mooi 50, met luchtfilter 40, dus ik heb een beetje zitten dremelen, zodat ik eigenlijk alleen maar een gaasje met een klem heb. Dat loopt best aardig en ik denk dat als ik de bandjes eens oppomp dat ie ook mooi naar de 50 doortrekt.

Verder zat ik eens te kijken wat ik er verder aan kon doen, en wat me opviel is dat de uitlaat een redelijk dikke bocht heeft, maar dat uit het demper maar echt een klein tuutje komt. Heeft het nu om dat tuutje dr uit te zagen en het gaatje op te boren naar de zelfde diameter als de bocht?

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.