Vespa-Ciao.NL
:: Ciao mix 1996 krukaspen

Home Forums Techniek Motorisch Ciao mix 1996 krukaspen

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

thomasschoovaerts
    Topic starter

Goeiemiddag allemaal!

Ik heb een vraagje. Ik heb een ciao MIX van 1996 staan, het is een snorfiets dus 25km/u.
      Weet er iemand welke cilinder ik dan moet bestellen? een pen 10 of een pen 12 ?

Alvast bedankt, Thomas

Martino
      Moderator

Dit zal dan een pen 10 cilinder moeten worden. Maar houdt er rekening mee dat je hoogstwaarschijnlijk een zogenaamd begrenst carter hebt waardoor niet elke cilinder past zonder eerst inwendig wat weg te schuren/dremelen. Zodat je cilinderhemd van je nieuwe cilinder hierin past.

thomasschoovaerts
        Topic starter

Ik had gedacht aan een van deze Cilinders: 43MM Olympia of DR 43MM.
          Heeft er iemand ervaring met een van deze cilinders, en mag ik gewoon een 50cc standaard cilinderkop gebruiken of is dat af te raden? ik wil niet dat mijn cilinderkop rond mijn oren vliegt :p

Martino
          Moderator

Je standaard cilinderkop is bij beide cilinders prima te gebruiken. Er zijn maar weinig cilinders voor de vespa waarbij een andere kop noodzakelijk is.

De kwaliteit van beide cilinders is mijn inziens hetzelfde te noemen. Sterker nog de OLympia is een een kopie van de oude versie Dr cilinder. Als extra heeft de DR evo nog het minachroom addetief waardoor deze cilinder minder snel zal slijten.
            Ook is de DR evo wat hoogtoeriger dan de Olympia. Voor jou doeleinden heb je kwa prestaties dus meer aan de laagtoeriger Olympia.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.