Vespa-Ciao.NL
:: ciao maakt tikkend geluid…

Home Forums Techniek Problemen oplossen ciao maakt tikkend geluid…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jaapschaap
    Topic starter

vandaag een nieuwe 50 cc snel van athena… na het erin zetten tikt hij aatdig… wat mij niet de bedoeling lijkt, er zit een nieuwe polini kop op… en de zuiger kwam bij de cilinder. wie o wie kan me raad geven, iikga hem morgen nog even open maken iig.

De pijl van de zuiger moet naar beneden toch (richting de uitlaat?) anders zal dat het zijn…

Andere kop geprobeerd (de standaard) maar nog steeds getik! Ook valt ie na 500 meter tot 1 km uit en kan ik hem dan nog 1 keer me choke starten en dan valt ie binnen 5/10 sec weer uit…

Daar gaat me weekend 😛

Leo
      Bijdrager

tikken komt meestal doordat de lucht-benzine mengsel te vroeg ontbrand wat voorn benzine gooi jij erin? euro 95 of euro 98

Frenklin
        Bijdrager

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mij athena, waarschijnlijk is het niet te verhelpen.

het heeft waarschijnlijk te maken met te vroege ontbranding..

Mijn cilindertje is een aantal keer warm gelopen, dus ik zou voorzichtig zijn met het feit dat ie na een km uitvalt.
          check je bougie kleur, verander misschien je spoeier en probeer wat andere olie of bezine.

Maar ik denk niet dat je het tikken kan verhelpen.

*Edit: hier nog de link van mij topic voor meer informatie, http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&p=167526#167526

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.